Ronde Bleek 14 mei 2011

Started by dryfly, May 14, 2011, 21:57:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dryfly

Van morgen even naar de Ronde Bleek geweest in Sterksel. Had alleen 's-Morgens tijd dus maar besloten om vroeg te gaan. Om 06.45 uur zat ik in mijn belly boot op het water. De zon begon te schijnen en het waaide niet.



Zag wel een enkele vis stijgen maar niet genoeg om met de droge vlieg te beginnen. Je mag er met 2 vliegen (weerhaakloos) vissen, en ben begonnen met een zware goudkop nimph op de dropper en een licht nimphje aan de punt op de droge lijn. Na een half uurtje nog niks gevoelt en ben ik gaan wisselen met o.a. buzzers en spiders.
Na een uur en een kwartier heb ik mijn andere hengel (met zinklijn) uit mijn hengelsteun gehaald met daaraan een olijfgroene wooly bugger. Het begon al wat te waaien en besloot wat in de wind te gaan liggen waar het water wat kabbelde. Binnen 5 minuten..... hangen, een mooie regenboog van ongeveer 60cm. 

View My Video

Daarna ging het super en heb er tot 11.00 uur nog 9 bij gevangen, nog één van ongeveer 60cm en de rest ongeveer 40cm.

Voor mij was het mijn record (wat aantallen betreft) op de Ronde Bleek, al met al een top-ochtend.

Groeten Dryfly.
Ne pas pipi contre le vent

Sieger

ahhh lekker Jurgen... maar snel weer een keer die kant op... Wil mijn Bellyboat nu eindelijk wel eens dopen... :D


Sieger

dryfly

Ja leuk, ben wel benieuwd naar die stealth boot van jouw.
Ne pas pipi contre le vent

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

hindick

geweldig
heb de ronde bleek ook maar eens bekeken als een optie voor vervolg sesies na mijn  laatste poging bij de eemhof.
misschien krijg ik de smaak van forelvissen op plas wel te pakken.
het is toch zeker wel wat anders dan polder visssen of de ijssel 

hendri

dat doe je goed jurgen! lekker ochtendje gehad dus.

dryfly

Ja Hendri zeker een top ochtend voor mij, normaal vang ik gemiddeld 2 a 3 vissen op een ochtend daar.

@ Hindick: Ik ben een aantal keren op de Eemhof geweest en 1 keer op de Kool, leuk vissen daar hoor maar wat mij betreft is de Ronde Bleek toch wel een vijver van een andere klasse. Dus zeker het proberen waard.

Mijn ervaring is wel dat je een zinklijn mee moet nemen, er zijn wel dagen dat je met droge lijn en eventueel droge vliegen goed vangt. Maar heb ik nog niet veel meegemaakt.
Ne pas pipi contre le vent

hindick

ach kwa lijnen ben ik bijna van alles voor zien. zink tips voor switch rod en een skagit lijn
daar naast voor mijn #9 een drijfend / intermediate en een snel zinker.
en de zelfe ook voor mijn 4/5 hengeltje.

het is meer de juiste opzet en inzet vinden voor de vissen.
toch denk ik dat forel soms makkerlijker tot aanbeten te verlijden is dan de witvis/roofvis waar ik anders op vis.
daarnaast is het wel zo dat de forel natuurlijk met een bijna over bezetting in zo'n plas rond zwemt om een bijna zekere vangst garantie te hebben.
dit is trouwens niet denegrerend bedoeld alleen maar als een brain fart.
ik heb de grootste waardering voor mensen die een doel na streven.

christianvt

Mooi gevangen! :D Mooie vis ook op het filmpje! :)

vliegvisgek

zijn er nog mensen geweest de laatste tijd bij de ronde bleek ben benieuwd hoe de vangsten waren of zijn ga er zaterdag 2juli dagje heen met maatjes :D

mrproper


vliegvisgek

dank je wel mrproper

hopende dat ik (wij)volgende week ook zo mogen vissen ;D

hendri

zo de kriebel das een beste die thomas in zn handjes heb! mooie vis man.