Baggelhuizen 14-04-2011

Started by forel, April 15, 2011, 15:35:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerrit

Quote from: peter on April 16, 2011, 23:31:32
Dus Moatje je weet wat je moet doen
ja vissen vangen  ;D ;D
en niet te veel bla bla bla :-X :-X ;D
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr gerrit

peter

Ja Dat klopt maar wel alles meenemen weet er alles van most ook een keer terug naar Baggelse
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

ja mannen een lijst maken voor heen en terug ;)

mxmel

Vraagjes:

Bij punt 5 regelementen vliegvisser, staat dat je de 1e vis ook kan afgeven aan de beheerder, moet je die dan wel betalen?

Als alle 1e vissen dood gemaakt worden, wanneer komt er dan uitzet? Is dat een jaarlijk iets?

Moet je perse een waadpak hebben om daar te kunnen vissen of kan het ook vanaf de kant?

Misschien stomme vragen, maar ik weet het echt niet. Nog niet eerder geweest, maar wil wel graag!
Ik hoor het wel!

gr. Melvin

DMeijer

Zie de volgende link
http://hsvnnvv.mijnhengelsportvereniging.nl/de-forellenplas/regels.html

Hierin lees je dat alleen alle meegenomen vis dient te worden afgerekend met de beheerder. Eerst afwegen, dat gewicht bepaalt de prijs. Zie punt 5, betreffende regels voor de gast-vliegvisser. Een gastvisser die niet vliegvisser is, dient alle gevangen vis te doden en te wegen.

Er wordt door het bestuur van de plas bijgehouden hoeveel vis er in de plas zit en er wordt onttrokken. En aan de hand van die cijfers wordt bepaald of er ook nieuwe vis moet worden uitgezet.

In Baggelhuizen kan je als vliegvisser zijnde op enkele plekken zonder waadpak vissen. Een waadpak is aan te bevelen, aangezien je dan verder van de kant kan staan en dan niet zo gauw een boom c.q. struik haakt.

Was getekend,
een actief lid van de NNVV

HappyFisherman

Zonder waadpak wordt het vooral vliegbomen :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

En waarom was het ook al weer dat alle vis uit het water gehaald en gedood moet worden?

Terugzetten lijkt me juist meer sport te geven!

HappyFisherman

Alle vis die met de werphengel is gevangen... Die dus aan een dreg hebben gehangen of het forellendeeg al weer bijna uit hebben gepoept voordat er aan is geslagen ;)
Prima regeling vind ik, want op van die halfdooie vissen zit toch niemand te wachten?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Ah op die manier!

Enkel vliegvissers op de vijver laten redt het niet?

DMeijer

Quote from: HappyFisherman on April 20, 2011, 14:11:07
Zonder waadpak wordt het vooral vliegbomen :D

Dat wilde ik niet zeggen, niet iedereen is bekend met het fenomeen vliegbomen