Tips weekend duitsland

Started by Twan, April 05, 2018, 20:43:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Twan

 We willen over 3 weken weer een weekendje naar Duitsland om te vliegvissen. Heeft er iemand nog tips? PB mag ook!

MarcelN


Twan


maurice

Op de meeste plekken is het nert open.

Hoorde van oud camping vrienden dat er redelijk wat vlagzalm word gevangen op de Kyll de forel is momenteel moeilijk maar ook te doen.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Twan

Hoi Maurice, je bedoeld dan bij kyllburg of elders?

maurice

Ja Kyllburg maar ook Mhurlenbach is goed.
gerolstein moet ook redelijk zijn maar daar zijn ze links en rechts in de Kyll aan het werk

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Twan

Oke thnx. Ik ben vorig jaar nog in Birresborn geweest. Was redelijk toen!

maurice

Eifelkyll logde is nieuw, die beste man geeft vergunningen uit voor 7 stukken.

Op FB kun je zijn gegevens vinden.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Twan

Terugkoppeling: We zijn 1 dagje bij Wagner geweest op de Aar en daarna 2 dagen op de Wenne. Leuk weekend gehad met goed weer. met 2 man ongeveer 60 vissen gevangen. Overwegend veel bruine forel en wat regenbogen en wat vlagzalmen.

MarcelN

Nou dat is toch top Twan? ::goodjob::
Ik heb maar weer een Savinja geboekt, heb nog wat recht te zetten na de stortregen van vorig jaar >:(

Twan

Ja heel goed gehad!!

Cool!! Wanneer ga je? Toevallig hebben wij in Duitsland besloten dat we dit jaar ook weer naar Slovenië gaan, maar dan wat later in het jaar.
Ergens in September naar de Soca en omliggende rivieren. We gaan deze zomer eerst nog naar Noorwegen voor 2 weken  ;D ;D ;D

MarcelN

Ik durf in September niet meer ;D man man wat een regen laatst :-X
Nee veilig rond de overgang van Juli>Augustus, lekker zweten.

Twan

SSST!! Zeg dat nou niet, daar ben ik al zo bang voor in september  ;)

Wij zijn toen, zoals je weet, eind Juni begin Juli geweest. Dat was ook lekker warm (Weer terug van Slovenie (Sava Bohinjka)) Nu een keertje September. Als het weer mee zit wat makkelijk vangen overdag.

gijsie20

Quote from: Twan on April 30, 2018, 20:51:30
Terugkoppeling: We zijn 1 dagje bij Wagner geweest op de Aar en daarna 2 dagen op de Wenne. Leuk weekend gehad met goed weer. met 2 man ongeveer 60 vissen gevangen. Overwegend veel bruine forel en wat regenbogen en wat vlagzalmen.

Ze geven weer dagkaarten uit begrijp ik? Stond toen een tijd on hold ivm lege rivier?

Twan

Je bedoelt wagner? Ja die geven dagkaarten uit. Het is voor mij onbekend dat het on hold gestaan zou hebben. 2 jaar geleden zijn we er ook wel eens geweest. Toen hebben we niks gevangen of gezien in 2 dagen. Nu hadden we wel mooie vissen... stuks of 20 stuks in een halve dag. Gr twan

gijsie20

Ja ik wilde vorig jaar oktober er eens heen..toen gaven ze geen dagvergunning meer uit omdat de rivier leeggevreten was door aalscholvers. Had ik ook gepost hier toen. Linkt werkt niet meer.
Maar mooi om te horen dat het weer open is.

Twan

oh oké, dat heb ik dan niet meegekregen. Die vrouw die de vergunning uitgaf (hele aardige vrouw trouwens) had het wel iets over aalscholvers, maar als men snel Duits praat versta ik nog niet de helft haha.

Maar de vissen die we gevangen hadden waren puntgaaf en hadden geen tekenen van schade door aalscholvers en we moesten ook vangstrapporten doorgeven, want ze willen beter gaan bijhouden wat het visbestand is.

Stroomopwaarts was trouwens wel veel beter dan stroomafwaarts 8)