Vangsten van het seizoen 2018

Started by Gerrit59, January 07, 2018, 10:37:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

iMarco

Dank voor jullie reacties. Wat mij betreft moet je altijd een grote vis altijd kunnen scheppen om bijvoorbeeld te kunnen onthaken. Lengte van het net speelt dan een rol. Ik ga dus eens even live shoppen in de hengelsport zaak. Toch te weinig gevoel bij een online zoekactie...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sjoerd

Imarco.

kijk anders  even bij caravanbedrijf Obelink in  Winterswijk. Daar zag ik prachtige karpernetten  voor weinig!
Zelf heb ik een net van Ron Thompson netopening 70 x 70 cm. Daar passen de grootste karpers mooi in.

MartinT

Gisteren een retourtje Ardennen gedaan. Heerlijke visdag met prachtig weer, goed gezelschap en prima vangsten.
Mooie bruine forellen, tot een uur of 2 op de nymph, daarna viel het wat stil maar vanaf het einde van de middag ging het los op de droge vlieg. Droog wel uitsluitend kleintjes maar dat mocht de pret niet drukken.


guidogast

Mooi werk! In welke rivier heb je gevist?
::agree::

guidogast

Na een paar pogingen gister m'n eerste karper op de vlieg gevangen. Cruisende karpers aangeworpen, die negeerden het of schrokken. In het midden lagen twee karpers te azen in het oppervlak, half metertje ernaast, de ene pakte 'm, kolk, hengel in een hoepel, dook in de planten, eronder door en kwam een paar meter verder weer boven, pats! Lijnbreuk. Sterkere leader er aan geknoopt, bijna dezelfde plek, z'n maatje lag weer lekker te happen, ik zag van 10 meter afstand de lichte binnenkant van z'n bek steeds 'oplichten'. Deze vlieg zonk héél langzaam, bleef 5-10 cm onder het oppervlak zweven door de ingevette leader...irrestistible.. ik zag door m'n polaroid nog net een wit vlekje, z'n kop er langzaam naar toe, opeens, geen wit vlekje meer... hangen! Vis direct weer de planten in op de bodem, binnen 1 seconde muurvast... Lijn strak houden. Niks. Met heel veel druk kwam er langzaam een halve kuub waterplanten mijn kant op. Ik voelde geen beweging, kopschudden oid. Ik dacht die is er af en mijn vlieg zit vast... gehurkt planten van m'n lijn halen, hengel half achter me gelegd. Nog meer planten er af, nog meer, nog meer, nog meer, opeens...voel ik met mijn hand (en zie ik) een karperkop! Die schrok van mijn hand en het daglicht wat weer een beetje begon te gloren... poef, knalt weer weg, lijn door al dat wier... zie ik dat mijn vliegenlijn die weer snaarstrak staat, drie keer om mijn hengel heen gedraaid zit!! @€&# ik kan het shaken, dacht ik... wat een geluk, hij blijft weer liggen...als een haas m'n lijn goed, al het wier er af, lijn vrij: vis weer vast op de bodem...😨 even sleuren, landingsnet erbij, vis weer los en omhoog, met veel druk z'n kop omhoog trekken en snel scheppen! Yes! Wat een bak geluk heb ik gehad... 70 cm mooie donkere vis in een dressuurwatertje, gave bek terwijl (paar jaar geleden in ieder geval) veel karpers beschadigde bekken hebben hier.
::agree::

Menno_siemensma

Blijft mooi werk op karper, inderdaad niet te dun willen vissen, helemaal niet als er veel planten zitten. Als die karper de vlieg wil dan vreet hij hem wel op.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MartinT

Spektakel Guido, mooie vis.
Heb aan de Ambleve gevist.

Crat

Van de week met mijn vader in de Wandle gevist.




Koen

Mooi formaatje!

Heb vandaag mijn eerste snoekbaarsje van het seizoen gepakt op de merwede :)

Gert

Gisteren aan het eind van de middag even een uurtje in een ondiep kommetje van een polderslootje gevist. Gestart met een pheasant tail nimfje op haakje 18, en had al gauw een stuk of 25 kleine ruisvoorntjes.
Nimfje verspeeld aan een rietstengel maar ik dacht "ach, het zal weinig uitmaken wat je eraan knoopt". Nou, dat viel nog vies tegen. Heb 4 andere nimfjes geprobeerd maar wist er nog maar een paar bij te vangen.
Blijkbaar mazzel gehad dat ik met de juiste nimf begonnen was, anders was ik waarschijnlijk al gauw doorgefietst.

jo flyfishing

Nog eens naar de Lhomme in de Ardennen met de wederhelft.
Blij met de vlagzalm







https://youtu.be/wq5RPQPT5vA

https://youtu.be/Jo4ci0D4F0A


"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

HenkM

#61

De L'Homme, dat is lang geleden dat ik daar viste. Een jaar of 5 jaarvergunning gehad daar.

Mooie vissen !


jo flyfishing

Heb daar nu toch al een jaar of 5 een kaart voor 'La Buroise'.
Er wordt vis uitgezet, maar er zijn ook nakomelingen van de uitzetters.
De vlagzalm die er zit is ook niet uitgezet.
De helft van het parcours is no-kill & fly only, deze vissen allemaal uit het andere gedeelte, waar op alle manieren mag gevist worden en vis wordt meegenomen.
Daar zitten dus idd ook nog mooie exemplaren, al moet je ze dikwijls zoeken in de hoekjes die wat moeilijker zijn voor de kunstaas vissers  8)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MartinT

Mooie vissen, heb de indruk dat er wat clubs komen die de no-kill wat beter op orde hebben.

jo flyfishing

De vanger van de voorbije 2 weken (en niet bij mij alleen) was trouwens deze sedge van eendeborstveer
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sjoerd

[attachment id=1 msg=175127] een aantal windes en enkele fraaie ruisers,waarvan deze hoogzwangere dame van 31 cm, zondag op de droge vlieg op groot water. Blijft mooi wel lastige wind en dik water.

iMarco

#66
Vandaag op ontdekkingstocht geweest in het oosten des lands. Naar aanleiding van de bekenspecial (VNV) de bovenslinge opgezocht en daar fantastische natuur aangetroffen met een vrije meanderende beek met pools. Een aantal mooie vissen op de droge vlieg gevangen (ik denk Serpeling).











Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Joost S.

Dat is een leuk idee Marco.  :) En het ziet er inderdaad mooi uit. Lekker helder water.

guidogast

Heel mooi water inderdaad zeg. Is dat geen kopvoorn? @sjoerd hele mooie ruisvoorn man!
::agree::

iMarco

Quote from: guidogast on May 30, 2018, 07:34:15
Is dat geen kopvoorn? @sjoerd hele mooie ruisvoorn man!

De kopvoorn heeft een bolronde anaalvin. De serpeling heeft een holle anaalvin net als op de foto, aldus de vissengids app.

Inderdaad, mooie ruisvoorn Sjoerd.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gerrit59

Inderdaad schitterende omgeving Marco!
De laatste week van april hebben we in een huisje gezeten op een vakantiepark in Winterswijk in de nabijheid van de Boven Slinge. Wat een prachtige omgeving! We gaan daar zeker nog een keer naar toe, Ik heb daar ook nog een lijntje gestrekt, maar niets gevangen. Ik had een plek doorgekregen waar karper aan de vlieg te vangen was, maar die plek bleek op dat moment al bijna dichtgegroeid met waterplanten. Ik trof aan de Boven Slinge op enig moment twee 'oudere' vliegvissers die uit de omgeving van Nijmegen kwamen en daar al jaren met grote regelmaat visten. Zij hadden daar naast voorn ook beekprik, serpeling en zelfs forel gevangen. Ze gaven wel toe dat het geen gemakkelijke visserij was.

Gerrit

Bert J.

Quote from: sjoerd on May 29, 2018, 21:59:55
[attachment id=1 msg=175127] een aantal windes en enkele fraaie ruisers,waarvan deze hoogzwangere dame van 31 cm, zondag op de droge vlieg op groot water. Blijft mooi wel lastige wind en dik water.

Prachtige ruisvoorn!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

iMarco

Quote from: Gerrit59 on May 30, 2018, 13:39:18
... en zelfs forel gevangen...
Gerrit

Ja, ik heb ook forel gezien (niet gevangen). Klein dat wel. Zit er ook grote forel? Heb wel een grote vis zien liggen in een pool maar kon niet zien of het forel was, al dacht ik van wel.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

sjoerd

Even een uurtje in een zwaar bevist slootje waar ik de karpers niet kon vangen met de gebruikelijke karpervliegen. Vanmiddag met mijn 5je  en een nimfje op haakje 14 en warempel eerst een flinke giebel en kort daarna een stevige spiegelkarper. Wel even zweten met puntje 1800 en geen schepnet mee. Maar alles ging goed..
.[attachment id=1 msg=175138]
[attachment id=2 msg=175138]
[attachment id=3 msg=175138]

PdH

Ik zie iedereen mooie vissen vangen, terwijl er hier bij mij in de buurt geen teken van leven te zien is de sloten.
Alleen karpers , lastig als je alleen een drietje bij je hebt. Dus volgende poging neem ik ook mijn #8 mee.
En af en toe een schooltje brasems, maar die vind ik nou weer minder om te vangen.

Die ruisvoorn van Sjoerd, dat is mooi werk.

Ik zal nog wel een paar weken geduld moeten hebben :(
grtn, Peter.