Mooi weer dus even een lijn gestrekt

Started by Linxis, March 21, 2012, 21:05:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linxis

Vandaag, heerlijn in het zonnetje  heb ik mijn 4 hengeltje met een aantal redtag goudkopjes, phasanttail en wantsjes te water gelaten.

Het water waar ik vis (monnickendam) is echt extreem ondiep en dan heb ik het over een cm of 30 aan de kanten.
Hier liggen wat takken in het water waar de vis zich goed kan verschuilen.
Klein stukje strike indicator er boven (cm of 30) werd er continue de indicator aangevallen.
Hierop direct de nimph vervangen door een phasanttail spinner (a la Frank sawyer) waar de een na de andere ruisvoorn erop dook en dat terwijl er totaal nog geen vliegen in het water of lucht te vinden waren. toen er hierop een stop kwam, deze vervangen door een redtag droge en heb er nog een aantal mooie uit kunnen halen. niet groot maar wel mooi.
Even erna overgestapt op de nimphjes (zeer kleine redtaggoudkopjes (16 en 18) en phastantailnimphjes) waarop ik nog een paar leuke blankvoorns werden gehaakt. tegenwoordig heb ik al mn weerhaajes eraf gehaald, wat een hoop gepriegel scheelt tijdens het onthaken


Voor mij een mooie start van een hopelijk goed vliegvisseizoen.

Hoop voor alle anderen dat jullie jaar ook zo mag beginnen!!

John

ZO te lezen heb je je goed vermaakt!!

Beterschap met het herstel van je operatie en hopelijk nog veel vis en forum plezier komende tijd