Mooi weer... Snoeken...!

Started by Sieger, February 19, 2012, 19:11:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Vandaag er toch nog even lekker uit... Heb de tekst en kleine foto's hier ook even geplaatst..... Voor de grote foto's zie mijn blog.... http://tight-loops.nl/?p=1301


Na de lekkere dag van gisteren, nodigde het weer vandaag (zondag) toch ook weer uit om naar de waterkant te gaan... Het was al wat later, dus niet al te ver de wijde wereld in... Op naar de Berkel (achter Zutphen).... Een plekje dat ik al meer heb bezocht en waar de kans op snoek behoorlijk groot is...


Harde wind, mooi weer en lekker smijten...

Eerst maar eens met een zinktip proberen... Ingooien, hangen..... Tsja niet aan een snoek maar aan een boom... vervolgens een tak en toen ook nog een streamer kwijt doordat de speld zomaar los kwam.... Zonde....

Het water was niet zo diep als ik had gedacht, dus wisselen naar de intermediate-tip... Toch wel een groot voordeel van de Loop Pikeboosterlijn dat je de tips snel kunt wisselen... Zo ben je heel flexibel en kun je de visserij heel snel aanpassen aan de omstandigheden... Super lijn...


Mooie combi zo... Dikke dame, mijn T&T met Danielsson, Loop Pikebooster en Hardystreamer


Goed... verder vissen dus.... in 1 van de zijsloten aan de slag en BANG... weer hangen, maar nu wel aan een snoek :-)... Gezien de temperatuur nog best een felle aanbeet en ze had ook behoorlijk zin in een robbertje vechten.... Mijn Thomas & Thomas (aftma 9) ging lekker krom.... Een mooi dame van zo'n 75 cm. en met een hele dikke buik lag niet veel later op de kant.... Mooie vis....!


Dikke pens he... (die snoek.. ;-) )

Herman had zijn plannen om bij de schoonfamilie op de koffie te gaan iets aangepast, dus zo gingen we samen voor een paar uurtjes op pad.... De wind lag ons behoorlijk dwars vandaag en met name Herman had het af en toe lastig om tegen deze bries in te werpen.... Het prikkeldraad en de braaamstruiken deden ook vrolijk mee om het hem zo lastig mogelijk te maken... :-)


Harde wind en achterwaarts werpen...


Dat wordt breien voor gevorderden... :-)

Gelukkig kon ook Herman een van de worpen die wel in het water kwam verzilveren.... Een mooie snoek (69 cm.) kon na een mooi gevecht aan de kant worden gebracht...


Mooie kromme stok....


Herman met zijn 1e van 2012...


Zo hebben we samen toch een heerlijke zondagmiddag gehad, die meer dan de moeite waard was... Buiten geweest, snoek gevangen en als kers op de taart nog 2 heel mooie IJsvogeltjes gezien... Op naar een volgende vistrip.....


Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

dryfly

Leuk snoekweekend gehad zo te zien Sieger. Weer zo'n dikke snoek. Ligt dat nu aan mij of zijn de snoeken dit jaar extra dik?
Ne pas pipi contre le vent

Sieger

Quote from: dryfly on February 19, 2012, 19:32:31
Leuk snoekweekend gehad zo te zien Sieger. Weer zo'n dikke snoek. Ligt dat nu aan mij of zijn de snoeken dit jaar extra dik?

Yep was heerlijk Jurgen... Ik vang alleen maar dikke, dan lijk ik zelf wat slanker op de achtergrond....  ;D

(die van Herman was wel wat slanker, maar ze kunnen inderdaad heel dikke buiken hebben... ;) )


Sieger

DMeijer

Het wordt mooi met de vliegvisserij. Naast vliegbomen wordt er ook prikkeldraad gevangen. Zie hieronder een mooie demo van Herman.
Maar heren, mooie snoeken. Lente is weer in aantocht. Zelf ga ik ook gauw kijken of ik een winde kan haken.

harlin

Mooie dikke sepia, Sieger,

Quote from: DMeijer on February 19, 2012, 19:40:58
Lente is weer in aantocht.

Hier ook. ;D


Ik kwam niet verder dan 3 voorzichtige aanbetem en een losser. :(

Kom je nog wat bindmateriaal tegen, bij het aanraken kwam er een vetkring in het water.
Heb het beesie maar laten drijven.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

Ha daar mee heeft Herman ook zekers ervaring.
prik prik prik whaaaa .

of een zware nacht,en herras hekwerk vissen vangen :)

maarja Herman vangt wel snoek.
kan ik niet zeggen .

;D

Sieger

Meters maken Henkie... dank lukt het vanzelf...  ;)

@Harlin... schiet nog niet echt op met dat ijs daar...... Jammer van die reiger... zitten mooie veren aan...  ::)


Sieger

Marksman

Leuk verslag heb je gemaakt Sieger.
@Harry, daar bij het ijs ben ik ook nog even wezen kijken.
Toen ik weg reed zag ik een visser staan dacht al dat jij dat was.

harlin

Quote from: Marksman on February 19, 2012, 22:23:35
@Harry, daar bij het ijs ben ik ook nog even wezen kijken.
Toen ik weg reed zag ik een visser staan dacht al dat jij dat was.
Gister of vandaag?
In de polder of langs de dijk?
Ik stond vlak achter Andijk richting vuurtoren.
Het ijs op de foto was centrum Andijk bij de kerk.

Dit is meer jou thuis water (na 3 minuten) met een hard laagje, is van een week terug:
http://www.youtube.com/watch?v=SznYvlDgSuA

Het eerste gedeelte lijkt me ook wel wat om daar eens wat te proberen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Marksman

Het was zondag Harry jij stond in de polder.
Ik was even bij de vuurtoren gaan kijken, maar welk eerste gedeelte bedoel je? die van de fotos (leuk trouwens) of vanaf 3 minuten.

Grt.Erik

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

harlin

Quote from: Marksman on February 20, 2012, 10:17:08
maar welk eerste gedeelte bedoel je? die van de fotos (leuk trouwens) of vanaf 3 minuten.

Grt.Erik
Ik bedoelde de eerste 3 min, bij dat riet, om daar eens te proberen.
Vanaf 3 min zit je meer richting jou viswater, o.a. stukje egboetswater, of je moet daar nooit komen.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Marksman

Is duidelijk, bij het egboets water kom ik wel eens nooit echt goed gevangen.
De eerste 3 minuten kan ik niet zo goed thuis brengen, waar is dit?

Sieger

Geen idee...het snoeken (dit topic....) was in de Berkel..... ;D


Sieger

harlin

Quote from: Marksman on February 21, 2012, 23:13:49
Is duidelijk, bij het egboets water kom ik wel eens nooit echt goed gevangen.
De eerste 3 minuten kan ik niet zo goed thuis brengen, waar is dit?

Gaat ff via pb.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger



Sieger

peter

Hee gaan we stiekem doen

we zijn toch juist zo open HaHa
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm