snoek

Started by merijn1982, March 06, 2014, 00:35:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Zoals jullie weten is de gesloten tijd voor snoek begonnen. Klink heel serieis. Maar eigenlijk lan je gewoon doorvisen op snoek mits je je je aan bepaalde ( logische ) regels houd. Maar wie vist er nog door deze maand? En hoe lang nog? Heel de maand of slechts een weekje of 2? Lijkt me mooi om bepaalde standpunten te lezen ( zonder forumblaaskaakerij waarin we elkaar af maken om een mening )
Ik zit momenteel in de ziektewet en had dus vandaag tijd om eens een wandeling te malen langs diverse wateren in mijn omgeving em ondanks het mooie weer kon ik nog geen paaiende vis ontdekken. ( wat niet zegt dat het niet nog niet gebeurd )
Tight lines!!

Joost S.

Je mag vanaf 1 maart geen snoek meer mee nemen.

Vanaf 1 april, geloof ik, mag je niet meer met kunstaas groter dan 2,5 centimeter vissen.

Voor catch en release vissers veranderd er dus niks deze maand.  Volgens de regelgeving.

Als je merkt dat er al paai bezig is, is het wel zo netjes niet te gaan snoeken.

wouter veuger

als er flink gepaaid word laat ik ze ook liever met rust, en al helemaal als het zulk weer is,dan kriebelt het bij mij meer om de polder in te gaan achter de dikke ruisers aan.

na wat wat fysiek ongemak,ga ik komend weekend eindelijk weer eens een lijntje natmaken:)

jur606

zo lang het mag (tot 1 april) vis ik door.

Zie ik dat ze aan het paaien zijn is mijn seizoen afgelopen. (omdat de weekenden erna gewoon vol zitten :))

In princiepe is a.s. zaterdag mijn laatste snoek vis dag van die seizoen vanuit de kajak. (slepen en gooien met pluggen e.d.)

(misschien nog vanaf de kant erna maar dat licht eraan of ze aan het paaien zijn)

BV

Hier in Belgie zijn er een deel wateren waar geen slot op het type aas is.Dus je mag hier hele jaar door.

Als ik de vis echt tegen elkaar zie dansen moet het niet echt voor mij , maar de week er na zal ik weer eens gaan kijken.

In alle forelvijvers en forelmeren wordt er gewoon door gevist op paaiende forel.  Maar als de vis niet geinteresseerd is ben ik ook niet geinteresseerd.

Mike

#5
De snoek is al lang begonnen met het paaiproces. Drie weken geleden ving ik al een snoek vol met kuit.

Als snoek echt met de daadwerkelijke paai begint eten ze niet meer, vlak ervoor echter, wanneer ze vol zitten met kuit en hom, des te meer.
De kans dat ze alles laten lopen wanneer je ze dan vangt en het dan dus verpest, is aanwezig.

Er wordt idd gewoon doorgevist op forellen in putten tijdens de paai.
Nou maakt dat totaal niets uit.....de reden waarom lijkt me duidelijk.

Het is niet verboden om nu nog een maand door te vissen idd maar dat er sprake is van een periode waarin deze dieren druk zijn met iets waarin je ze beter niet kunt storen lijkt me ook duidelijk.

Waarom zou je dan persee nog door moeten snoeken. Omdat het kan en mag ????
De lente is extreem vroeg dit jaar en er is nog zoveel meer moois om op te vissen.
Ik begrijp nooit zo goed waarom veel mensen tot op het uiterste moeten gaan terwijl er zo veel alternatieven zijn.

Maar goed, ieder zn ding...

Toen ik gisteravond langs een sloot liep en even in het water scheen met mn zaklamp zag ik deze dame liggen.
Ik ving haar 3 weken geleden nog, ze zat toen helemaal vol met kuit. Nu leek ze dat kwijt te zijn.
Ik hoop maar dat dat niet door mij komt anders stop ik de volgende keer eerder met snoeken als de lente zo vroeg is.




EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Heintje Davids

Of iets dichter bij huis: Fint!

Rossie69

Heb mn twijfels,de snoek kriebelt nog wel .
maar de winde en baars en dikke voorns ook wel.

forelputten kan we nog zat op vissen.

waarom meeneem verbod,gewoon gelijk de zooi opslot gooien ,eind feb. einde snoeken zo mogen ze het van mji wel doen.
maarja...

mooie tijd breekt weer aan.

is het al Lente !!!!!!

van weekend is kijken heerlijk buiten struinen.

Marten,gewoon op die zalm gaan vissen.


Gerrit59

Ik ben wat dat betreft nog een beetje van de ouderwetse stempel: ik begin rond 1 oktober met het vissen op snoek en na de laatste dag in februari staan mijn 8 en 9 hengels stof te happen. Een snoek die vol zat met kuit heb ik daarom nog niet gevangen.

MarcelN

Half februari zag ik haast al geen snoek meer toehappen, paaien des te meer! Gisteren in een klein doodlopend slootje getracht wat voorns te haken, nou deze waren er wel, gezien het opspringen door de paaiende snoeken, maar vangen ho maar.
Ik vis niet meer op snoek, omdat ze toch niet happen en laat ze lekker hun 'ding' doen.

BV

@ de zalm- en fintvissers :  vraagje : zijn de eitjes van de zalm al stevig gegroeid als de vis de rivier op trekt , of beginnen ze pas te groeien als de vis op de paaiplaats is?
Maw : verliest een vroutjeszalm veel eitjes als je hem vangt?

Joost S.

Maar ik vraag me wel altijd af. In Belgie heb je geen gesloten tijd als ik het begrijp? Niet overal denk ik hoor, maar grotendeels wel, is dat correct?

Mijn vraag dan? Zijn er negatieve gevolgen zichtbaar in Belgie nav het door vissen tijdens de paai?


Hilco de Visser

Quote from: Cornico on March 06, 2014, 21:25:14
Hangt van de treksnelheid, -ritme en de kalender af.

:-[ :-X :P

MarcelN

Pietje heeft gehoorrrrd....

BV

@ Natte Vlieg.

Je mag stellen dat je het snoekbestand niet kan vergelijken tussen NL en BE.
De wetgeving is pas vorig jaar veranderd waardoor er een hele resem openbare wateren het jaar door bevist mogen worden, dus gevolgen?
Er is hier 100x minder water als bij jullie...

We gaan het zien.










Plantje

Ik vind het vissen op snoek wel mooi, maar er is nog zoveel anders waarop je ook weer kunt vissen. Dus dat dan nu maar even doen.