SIlvolde

Started by bij, June 02, 2012, 19:49:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bij

Ik ga morgen zondag 3 juni een fiets voor mijn dochter ophalen in Silvolde, weet iemand daar vlak in de buurt een leuk watertje om een uurtje een lijntje te strekken.
Gertjan

vliegvisgek

de kool heelweg mooi water erg mooi  ;)

bij

Vliegvisgek,

dank je wel voor de tip, maar om hier een uurtje te vliegvissen?.  Ik sta liever ergens in de natuur al dan niet wat vangend.
Als je nog een andere tip hebt?

Gertjan.

Freek

hey Gertjan,

laten mijn ouders nou net IN Silvolde wonen aan de ulftseweg! :) je kunt er wel goed vissen in de AA-strang (foto's op visplanner zijn zelfs door mn moedertje ingestuurd:P) of de Oude IJssel. in de AA-strang en de Oude IJssel zit lekker veel baars. door Silvolde zelf, als je vanaf de rotonde binnenkomt rij je direct over een klein beekje, de Bergerslagbeek, heb er zelf nooit gevist met de vliegenhengel maar soms zit er wel vis, loop er altijd overheen als ik de honden uitlaat, soms zit er ook niks of ligt het droog;) Als je over de slingerparallel rijdt kom je al snel de Oude IJssel tegen, hier zijn genoeg plekken waar je je auto gewoon de berm in kunt rijden om ff te vissen, doen ze hier regelmatig, heb het zelf ook wel gedaan.

Veel plezier!

Freek

Ik zal even op google earth aangeven waar ik wel graag een hengeltje uitgooi, momentje, ga even creatief met paint aan de slag!

Freek

Hier een kaartje.


die rode lijn is de weg die je moet volgen als je je auto niet gewoon langs de slingerparallel wilt neerzetten. op een gegeven moment moet je voordat je het water oversteekt aan je rechterkant naar beneden tussen de bomen door om bij het water te komen. daar staan een paar flinke stenen, dan zit je goed! vanaf de slingerparallel kun je deze stenen ook wel zien. vanuit silvolde, als je het niet kunt vinden waar je de hoek om moet moet je even vragen aan mensen waar de bakker/fietsenmaker zit want die zitten aan beide kanten van het straatje dat je in moet;) maar het is makkelijk te vinden. je kunt er niet helemaal met de auto komen dus het laatste stukje zul je moeten lopen. ik weet niet hoe het momenteel met de begroeiing zit maar normaal gesproken valt dit best wel mee, zou voor de zekerheid wel een lange broek aan doen/mee nemen. hoop dat het een beetje duidelijk is! veel plezier!

ps.
zwaai even naar mn ouders, die wonen in dat groene rondje, het huisje dat in dat groene vierkantje onderin staat!! :P

bij

Freek dank je wel alvast voor de tip. Toevallig ik moet de fiets ophalen aan de Ulftseweg in Silvolde, toevallig jouw moeder?
Ben benieuwd naar jouw paintwerk.


bij

Freek,

vind je het erg om je paintwerk naar mij te mailen. Ik kan het moeilijk zien. In mijn mail kan ik het uitvergroten. Heeft je moeder lekkere koffie hahahahah

Freek

ja sorry had denk ik een verkeerde afbeelding geplaatst!

http://postimage.org/image/iawc4p0yl/

als je daarop klikt vind je een grotere versie :)

bij

Dank je wel voor het kaartje.

Is die brede watergang op de hetkaartje de oude IJssel, en dat smalle watertje AA strang?


Freek

die brede is idd de oude ijssel, de aa strang staat er niet op, die is ook wel een dorpje verderop;) bij de oude ijssel heb je meer ruimte om te werpen met de vliegenlat.

bij

Ik ben vandaag naar Silvolde aan de oude IJssel geweest. Ik heb vriendelijk naar je moeder gezwaaid, maar zwaaide niet terug  :).
Bij aankomst in de regen de hengel opgetuigd. Ik ben het bruggetje over de rondweg gegaan en voor de tweede brug naar beneden. Ik zag een hoop oud ijzer staan (volgens mij moet dit een kunstwerk voorstellen) en stenen. Daar heb ik even een lijntje gestrekt. Even een poging gewaagd. Ik vond het te hard regenen en ben in de auto gaan wachten totdat het droog werd. Helaas om 10.30 uur regende het nog steeds. Dus van vissen is niet veel terecht gekomen.

Het water zag er goed uit. In elk geval bedankt voor de tip.



Freek

ja klopt dat noemen ze tegenwoordig kunst :P ik ga precies op dat plekje erg vaak nachtvissen met mn broertje aangezien dat het heele jaar is toegestaan langs de Oude IJssel! :) die stenen zijn ideaal om 'S nachts lekker op te gaan zitten en te wachten tot je top flink tekeer gaat. en zodra het dan weer ochtend is altijd weer even met de vliegenlat een poging doen.

bij

Ik vind het daar altijd wel een mooie omgeving. Voor een aantal jaren geleden daar een aantal weken gebivakkeerd om taxaties uit te voeren. Alleen toen vliegvistte ik niet.