Snoek an een #2!!!

Started by HappyFisherman, July 18, 2011, 20:49:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Vanmiddag een zooi baarzen gevangen bij een stuwtje op een 6foot #2 en dat was voor mij een nieuwe ervaring. Erg leuk en dus vanavond na het eten (dank mam ;)) snel naar een ander stekkie waarvan ik weet dat er ook wel wat baars zit. Eerst benedenstrooms aan de kant van het parkeerplaatsje in het keerstroompje een paar kleintjes, maar niet veel. Aan de bovenkant van het stuwtje moest het dan maar beter gaan. Na een paar korte worpjes ineens een harde aanbeet en ik dacht dat het een mooie baars zou zijn, maar niets was minder waar:

Snoek HAHA en wat voor 1...
Wel lachen hoor zo'n ieniemienie met alles er op en er aan en dat is nog sport ook aan een 2tje

Op dat stekkie no een poosje staan pielen naar nog meer van die monsters, maar geen aanbeet meer gehad en dus maar naar de andere kant om het beste plekkie nog even te proberen. Hier heb ik al baarzen van 30+ gevangen met een pier en dat moet ook met een streamertje wel lukken. Na 4 of 5 worpen nog geen aanbeet gehad en dat belooft niet veel goeds... Er zit hier toch wel vis??? Een paar keer stroomafwaarts geprobeerd, maar het lukt dan niet zo mooi de vliegen diep te houden en dus nog maar weer in de keerstroom proberen. Streamertjes landen eigenlijk te dicht op de kant en ik wil snel ff binnenstrippen, maar dan krijg ik me een KNAL op de hengel! T*ring, da's zo'n grote baars was m'n eerste gedachte. Niets was minder waar, want enkele seconden later komt er een snoek uit het water springen. Alleen is dit een SNOEK met hoofdletters vergeleken bij die van net!!! Springen, kopschudden en verschillende runs later (ik was bang dat het te lang duurde) kon ik em na 10 minuten gelukkig grijpen. De streamer zat in het hoekie van de bek, waardoor de 18/00 tippet er niet is doorgegaan.


Gelukkig kon ik em goed reanimeren en schoot ie weg. Snel de wal op, 3x gillen en een boerendansje doen HAHA! Zal iets van 60-70 cm zijn geweest, maar dat kan me niet schelen. Wat ongelooflijk gaaf! Dit is er 1 die ik niet snel weer vergeet...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Henry

Dus met recht een happy fisherman in dit geval. gefeli ennuh vind die kleine toch leuker en liever hoor

christianvt

Zo dan!! Das gaaf!! Dan heb je pas sport! ;D  Mooi man ;) Mooi gevangen!

catchem

prachtige tekening op dat kleine snoekje. complete strepen. zal dat weg gaan als die groter is?

Rossie69

dat is zekers sport Bram

mooi man

Sieger

Gaaf Bram, volgende keer mee op de snoektour.... :)


Sieger

weerwolf

Mooi man, weet je gelijk wat je tweetje allemaal kan.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Jan Bruins

Mooi verslag Bram.

En mooie snoekies natuurlijk.

Ook een hele gave reel trouwens  ::denken::
I don't drink water, fish f*ck in it...

hindick

zo dat is nog eens leuk baarsen.
gefeliciteerd moet echt geweldig sport geweest zijn.
ook maar eens een lichtere hengel aan schaffen. zit alleen altijd met de wind  :o

Bert J.

Twee snoeken nog wel! Leuk man.  Gefeliciteerd!
Mooie foto, die rechtopstaande.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

A{b}r{a}xa{s}


harlin

Quote from: HappyFisherman on July 18, 2011, 20:49:29
3x gillen en een boerendansje doen HAHA!
Toch wel op klompen toch??,
anders telt het niet.


Leuke sport op deze manier, mooi man.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Plantje

Netjes hoor!

Toen ik de titel las dacht ik:"Oei! Een snoek op een #2!"
Toen ik de eerste foto zag voelde ik me een beetje vern#$kt ;)
Maar toen zag ik de tweede foto: respect!

Overigens kan een snoek een drill van 10 minuten best hebben of niet?

maurice

mooi beestje Bram.

::top:: ::proost::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Quote from: harlin on July 19, 2011, 00:24:33
Toch wel op klompen toch??

Die heb ik niet nodig, want het boertje zit van binnen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

mooie platwaffel op je #2tje hoor. ik dacht dat je nu minder lomp met je scottje wou doen. ;) ;D

Gerrit72


Als nieuw forumlid, lees ik me ook even in op de 'oudere' posts.
Leuk verhaal, moet een mooie dril geweest zijn op een #2!
Zo'n piepklein snoekje met van die  grote ogen is ook geweldig mooi!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

aalbrecht

mooi hoor zo snoek weet er alles van verleden jaar het zelfde op een 2 maar dan met 12 honderste  groet aalbrecht
vliegvissen is een passie

DMeijer

Klasse Bram.
Bij het zien van de eerste dacht ik, ja daarop pas je geen kiewgreep toe  ::)
Maar voor de tweede vis heb ik alleen respect, en zeker op een #2-lat. Nuvver doan, Bram!