Toe aan nieuwe waadschoenen

Started by Raymond, July 23, 2014, 10:17:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

ik denk dat stevigheid rond de enkels wel erg belangrijk is daarom zou ik niet voor zulke gaan. De meeste waadpakken zijn ook niet echt gemaakt met het idee van dat soort schoenen.

rein

Ik heb nu circa 4 jaar schoenen van Taimen. rubberen zolen met vibram studs. Ik heb veel meer grip dan met de viltzolen die ik er voor had. wat dat betreft een pluspunt. Nadeel is dat ze op een gegeven moment scheef gaan zitten in de zool. Ik zie ook dat ze bij Taimen deze schoenen inmiddels uit het assortiment hebben gehaald. Verder ben ik er wel tevreden over al lopen ze niet zo lekker als mijn bergschoenen :)
Heb er zelf nog niet eerder aan gedacht, maar is het wellicht een idee om gewoon losse (betere) voetzooltjes er in te doen?

groet

Rein

Joost S.

Quote from: Koen on August 07, 2014, 08:36:35
ik denk dat stevigheid rond de enkels wel erg belangrijk is daarom zou ik niet voor zulke gaan. De meeste waadpakken zijn ook niet echt gemaakt met het idee van dat soort schoenen.

Wil deze schoenen meer als waterschoenen gebruiken, voor als het warm is. Met korte broek.

Waadpak, daar begin ik voorlopig niet aan. Ik vind het veel geld, en ik ken mezelf een beetje.... Als het water koud wordt, dan ga ik toch niet meer dat water in. (Daarom komt er voorlopig ook geen bellyboot, terwijl het me fantastisch lijkt.)

Dus echt voor de warme dagen, zoals nu. En als het zo warm is, wil ik niet van die boots aan.

FSCHAMP

Een waadpak maakt een heel verschil in temperatuur. Immers je hebt altijd de laag van het materiaal van je waadpak en er zit altijd een luchtlaag tussen je been en het waadpak en lucht is één van de beste isolators, die er is. Dus een waadpak scheelt echt heel wat in temperatuur. Als je dan nog een broek draagt dan heb je nog een extra laag en scheelt het weer een pak in temperatuur.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>