Swapvliegen - vissen jullie daar wel eens mee?

Started by Gert, September 20, 2013, 13:00:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

In het verleden is het ook al eens ter sprake geweest dacht ik: wat doe je met je swapvliegen? Ik heb het idee dat de meeste de vliegen die ze via een swap verkrijgen als een soort verzameling bewaren, en er niet mee vissen. Behalve misschien als je 5 of meer dezelfde vliegen krijgt (eindejaarsswap of zo).
Zelf vis ik er in ieder geval nooit mee.

MAAR: vorige week in Oostenrijk heb ik WEL gevist met 2 vliegen die ik zelf had gemaakt voor een paar swaps, en zowaar met groot succes!

Meestal maak ik eerst wat vliegen om een beetje te oefenen, en die zijn dan vaak nog niet goed genoeg om in te sturen, en je probeert natuurlijk ook alle vliegen die je instuurt zoveel mogelijk hetzelfde eruit te laten zien, en zodoende heb ik er altijfd wel een paar (of heel veel  :o) over.

Voor de alfabet-swap van een paar jaar terug had ik voor de Q gekozen, en een Quil and Deer Hair Emerger gemaakt. (zie Alfabet-swap deel 2; letters J tot en met R)
En dat bleek vorige week op een bepaald moment zowat de enige vlieg te zijn voor de Finkau See die succes opleverde. Dus daar ga ik er nog een zooitje van maken binnenkort.

En een ander vliegje die het goed deed vorige week, op de Krumbach, was het torretje dat ik voor de 4e Uitnodigingsswap had gemaakt (Zie 4e Uitnodigingsswap (vol)).

Beide vliegjes had ik waarschijnlijk nooit gebonden, en er dus ook nooit mee gevist, als ik ze niet speciaal voor die swaps had gemaakt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groet,
Gert
 

HappyFisherman

Zelfde hier, kwam laatst een bakje tegen waar nog een paar mooie creaties van mnr Muisers in zaten :)

Ik doe vooral mee aan swaps, omdat dit me dwingt netjes te binden, nieuwe patronen uit te proberen of nieuwe dingen te verzinnen. Ik blijf er creatief door, ook omdat de verkregen patronen me ook weer nieuwe ideeën geven. Maar vissen met de gekregen vliegen doe ik eigenlijk niet, omdat ik liever met mijn eigen vliegen vis wil vangen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

we geloven in bepaalde vliegen en in sommige weer niet,
waar we in geloven word mee gevist en eventueel na gebonden.

dus ja maar niet met allemaal ;)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

#4
Daar zijn er 1000den van gebonden en gevlogen.
Kwam ik niet aan via een swap, maar zo zijn er velen gegaan
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arno

ik weet nog wel een goed doel voor de swap vliegen waar je niet mee vist
ik bind niet dus swapvliegen zijn welkom.
adres wil ik wel via PM sturen??? ::dance:: ::sjorrie:: ;D ;D ;D ;D ;D

weerwolf

Ik vind binden niet leuk genoeg om zomaar te doen, ik bind alleen maar als het nodig is, doe ook niet mee aan swaps omdat ik dat anderen niet wil aandoen maar ik krijg wel regelmatig vliegen en dus ook vliegen waar ik niet in geloof maar toch gebruik ik ze. Je hebt van die momenten dat je alles al hebt geprobeerd en nix werkt.....nou dan worden die vliegen in gezet en soms met onverwacht goed resultaat.........en de beroemde palomino het ik dus ook hele wisselende ervaringen mee.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Youri

ik kijk gewoon wat ik leuk vindt en dat knup ik er aan om te proberen.
maar ben meer van de nimpf dan droog

Rossie69

zekers eerst foto maken dan vissen.

en ik deel ze ook weer uit.
aan mensen die niet willen of kunnen knuppen.


jelle

Ik heb al mijn swapvliegen nog
de vliegen welke me aanspreken bind ik na

goedvangend voorbeeld is die elastiek vliegen van gerrit
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Inderk

Ik heb al mijn gekregen swapvliegen nog.
Deze ga ik ooit eens veilen voor een goed doel.

Maar vissen met een swapvlieg, doe ik uit principe niet.
Ik doe mee aan swaps om bindtechnisch beter te worden.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


weerwolf

Toch jammer dat er zo links en rechts zoveel ongebruikte vliegen liggen! Dat veilen is best een goed idee, ook mooi voor de beginners van het vliegvissen, en hoeft er ook niet meer geschooid te worden voor vliegen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.