Santoire en Rhue bij Condat - iemand daar al eens ervaring opgedaan?

Started by Gert, July 24, 2017, 15:09:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Ook ik ga dit jaar weer eens naar Frankrijk, en wil uiteraard ook wel een paar dagen lekker vissen, bij voorkeur zo vanaf de camping het water in stappen.

Ik kwam via de (ietwat gedateerde?) site "Vliegvissen In Europa" het riviertje de Santoire tegen, die bij Condat in de Rhue stroomt.

Iemand toevallig bekend in dit gebied en deze riviertjes, en/of andere rivietjes daar in de buurt?

Groet,
Gert

Gert

Ben weer terug uit Frankrijk (en Duitsland en Luxemburg).
De Santoire is een mooi riviertje, maar vissen was lastig. Bijna nergens makkelijk te waden, en op een mooi stuk waar ik dacht wel vanaf de kant te kunnen vissen, stond op een gegeven moment weer heel erg dik prikkeldraad in de weg, direct aan het water.
Daarnaast juist toen ik daar was veel regen gehad, dus heb het vissen maar laten zitten verder.
Maar zie het kaartje hieronder: is toch wel een mooi meanderend stroompje.

[attachment id=1 msg=171268]


Gert

Hier nog wat foto's. Op de laatste is duidelijk te zien dat het prikkeldraad hinderlijk in de weg staat.

[attachment id=1 msg=171269][attachment id=2 msg=171269][attachment id=3 msg=171269]

Herman

Jammer dat t op zo'n veelbelovend stuk niet te vissen was.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

goswit

Mooi.   
  Had je toch aan de andere kant kunnen staan. ;D ;D ;D ;D ;D ::)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gert

Quote from: goswit on August 19, 2017, 10:49:51
Mooi.   
  Had je toch aan de andere kant kunnen staan. ;D ;D ;D ;D ;D ::)

Ja, klopt. Maar om daar te komen.....
Oversteken kon maar op een paar plekjes, en er zijn maar weinig bruggetjes.
Vanwege het weer geen pogingen mer ondernomen verder. Zal ook niet veel vis te vangen zijn denk ik, maar wel heel erg mooi gebied.

Wat op de site "Vliegvissen in Europa" genoemd wordt als een goeie stek is waarschijnlijk alleen maar een aangelegd meertje waar water van de Grande Rhue afgetapt wordt, vlakbij waar de Santoire in de Grande Rhue uitkomt.

Karpers mag je niet meenemen, en minimum maat voor forel 20 cm. Nou, dan weet je het wel.
We reden er tijdens een ritje op een vrijdag toevallig even langs, maar werden niet veel wijzer, want op vrijdag mag je er niet vissen en troffen er dus geen ervaringsdeskundigen. ;D

Marco B

Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!