Nooit genoeg veren?

Started by HappyFisherman, February 20, 2011, 20:51:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Zag vanavond een comment van Johan dat je nooit genoeg kunt hebben en kom ik dit tegen:
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

jemmig je zult daar maar beesjes in krijgen :)

Johan

Ok een enkeling heeft WEL genoeg :)

Johan

maurice

de papieren die je daar bij nodig hebt zijn duurder dan een staart veer of complete staart.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

marktplaats is goedkoper toch ?  :P

johannes

Quoteik zou liever 10 tal vogels hebben die deze veertjes bezitten  en dan liefst in de kwaliteit super

Als ik er een tegen kom leg ik het geweer aan ;D ;D


Gert

Nou Bert, wat je bindkunsten betreft wil ik je best een paar veren in je reet steken, maar dit gaat me te ver.....

Groet,
Gert

HappyFisherman

HAHA, en toen je thuis kwam heb je deze foto gemaakt. Oma kijkt ook al zo betrapt :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Toppunt van snobisme: een vierseizoenendekbed van Indian Crow veertjes....
::slaan::

Jan Muisers


Brrrrrrrr, bij die foto komen weer de "nachtmerries" naar boven. Hij stond in een verslag van de waanzinzige roof van 300 vogels voor de veren.
Helaas werd dit gedaan door een van de grootste talenten in de klassieke zalmvlieg binders wereld. Brrrrr. moet er echt niet meer aan denken.

Hij heeft veren en komplete vogels verkocht aan bekende (beroemde) binders via een eigen website. Je kunt je indenken dat die mensen er helemaal niet blij mee waren, dat ze deze veren ed. moesten inleveren en de euro's, welke in de duizenden p.p. liepen, kwijt waren.

Omwille de goede naam van vliegbinders niet te schaden, hebben ze allemaal de dingen, die ze gekocht hadden, terug gegeven. (Op enkele, reeds gebruikte veren na). Dit is een van de redenen dat er zo veel vogels/veren bij het museum terug gekomen zijn.

Jan.

ps.  Alleen voor degene die het willen weten :

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1333607/Edwin-Rist-steals-bird-pelts-worth-millions-Natural-History-Museum.html


HappyFisherman

Ja, James Bond spelen als je 20 bent...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Muisers


Sorry, Bert...maar hier ben ik het niet met je eens.  Het is en blijft een misdaad. En dat alleen omdat er mensen zijn, die waanzinnige prijzen geven voor een paar, al dan niet, zeldzame veertjes. Hij heeft het voorbereid...zij het niet al te goed. En hij wist dat de waarde van het gestolen goed in de miljoenen liep.

Je kan natuurlijk zeggen, dat hij de verleiding niet kon weerstaan, het was wel heel gemakkelijk om er binnen te geraken, of je kan zeggen dat hij ziek is.....dit zijn echter "fouten" die je niet MAG maken.

Natuurlijk hoop ik ook voor hem, z'n broer en zijn ouders, dat alles weer goed komt. Er zijn tenslotte alleen maar voorwerpen ontvreemd en nagenoeg allen zijn  weer terecht........maar toch.

Misschien reageer ik hier iets te hard op, maar denk je eens in, wat de (media) schade had kunnen zijn voor de mensen die klassieke zalm vliegen binden...en wellicht voor de hele bind wereld. :-\


Jan.




HappyFisherman

En dat allemaal voor een nieuwe toeter!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

johannes

zou papagaai lekker zijn? :) :)

Ongeacht waar die gozer z'n geld voor nodig had je hoord met je fikke van andere z'n spullen af te blijven.


maurice

het gebeurt niet alleen met dit soort vogels.
maar ook met een kanarie, putter, goudvink of zebravink.

http://www.nbvv.nl/nieuws/diefstal.asp
::bbq:: ::proost:: ::proost::