Grote streamer = grote snoek?

Started by Gerrit72, July 13, 2012, 11:19:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


wouter veuger

bas,dank voor de uitleg!

ik heb een paar fotos geplaatst in "vis en vlieg" bij de snoekafdeling. 8)

Gerrit72

#27
Vandaag het 'schoep-ding' van Bas getest (de grootste maat). Ivm de harde wind had ik een rockettaper 6# op de reel gespoeld in de hoop met deze wind te kunnen gooien. Strak gooien bleek echter niet mogelijk (kwam maar 1/2-er wege de vaart).

Het glazenschoepje geeft goed lawaai. Bij het binnenstrippen nabij een school voorn spatten ze alle kanten op. In het oppervlakte zie je de behoorlijke waterverplaatsing die de schoep veroorzaakt. Onmiskenbaar is dat de schoep veel 'lawaai' geeft. Ander voordeel is dat je tijdens binnenstrippen goed contact houdt met de streamer, je voelt de weerstand erg goed. De streamer krijgt een aantrekkelijke actie door de schoep. Veel + punten dus.

Na het bevestigen van een normale onderlijn (zonder schoep) wierp het weer als een speer. Duidelijk is dus dat de (grote) schoep met veel wind niet aan te raden is.
E e n snoek nam tijdens de test een duik op de streamer, maar miste compleet en liet zich vervolgens niet meer zien.

Op naar de volgende test (op een windstille dag). De waterverplaatsing/lawaai trekt aandacht, hopelijk geeft dit binnenkort resultaat :)

Bijkomend voordeel van het lawaai was het wegspringen van de voorns. 3x raden waar ik morgen met mn 4-tje en droge vlieg sta :) (als het ooit nog droog wordt :-\)

The only difference between men and boys is the price of their toys.