Hoe mijn reel te bevestigen?

Started by EvdHaar, June 03, 2014, 19:41:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

EvdHaar

Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn reel. Het is misschien een hele domme vraag, maar ik ben nog vrijwel nieuw met vliegvissen.
Een aantal jaren geleden heb ik een leuk vliegvissetje gekocht, gewoon zo'n simpel compleet setje.
Dat werkte prima, nu dacht ik pas laat ik eens wat mooier hengeltje en mooi reeltje bestellen.

Dat heb ik dus gedaan, de hengel is prachtig, de reel ook...MAAR ik ben een reel gewend die zowel als je rechtsom als links om draait dat deze rateld.
Nu heb ik een reeltje die 1 kant geen geluid maakt en 1 kant wel, en op de kant van het ratelen kan ik ook een slip zetten.

Nu wil ik het draai handvat aan de linkerkant hebben en de draad van onder de spoel naar de hengel laten gaan, zo als het hoort?.
Alleen als ik dit doe kan ik mijn draad afhalen zonder dat die ratelt en dus kan ik ook niet de slip gebruiken, maar dit is nog niet het vervelendste.
Als ik hem afhaal om te werpen draait die spoel als een malle en met het resultaat dat mijn draad los gaat zitten op de spoel of nog erger, in de knoop.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Voor het gemak, Ik heb deze reel:

Albatros Vliegenreel Sf Flyreel 3bb productomschrijving
SF Fly Reels
• 3 RVS kogellagers
• One-Way Clutch lager
• Disc drag system
• CNC Aluminium body en spoel
• Links & rechtshandig
Kogellagers: 3BB Spoelcapaciteit: WF4+65m.20LB Diameter: 75mm Breedte: 27mm Gewicht: 128 gram

ik hoop dat iemand mij dit uit kan leggen.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Eric.

W3stland

Als ik t zo lees zal je m linkshandig moeten maken, terwijl normaal gesproken een reel dat al meteen is naar ik weet..wat ik nu lees heb je m iig verkeerd om
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

EvdHaar

Dat is het hem juist.
ik weet dat die verkeerd om werkt, maar hoe voorkom ik dat die dat niet doet?
ik heb hem nu rechts handig staan in dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=HH8BKCHyE10&feature=youtu.be

ik zal het ook even links handig zetten, en maak daar ook een filmpje van en daar doet die precies het zelfde.
Wat doe ik fout?

Scaramouche

Als ik het zo bekijk heb je de lijn verkeerd om opgespoeld. De lijn moet aan de 'voorkant' van de reel afkomen, en niet aan de 'hengelkant' zoals ik bij jou zie.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

W3stland

"A bad day's fishing is better than a good day at work."

EvdHaar

Dat is het hem juist, dit is de rechterkant, deze kant wil ik juist NIET.
Nu heb een filmpje van de linkerkant gemaakt, zoals deze hoort op een vlieghengel (dat de lijn van onderaf komt).
Alleen wil ik dat deze andersom werkt, dat als je lijn er afhaalt dat je het getik moet horen en de slip dus werkt en als je hem opdraait dat het geen geluid maakt.

Dit is het filmpje van links:
https://www.youtube.com/watch?v=8hx6mPBwwA8&feature=youtu.be


Het zou maar zo kunnen dat ik mijn lijn verkeerd heb als jullie het zeggen, want ik snap er zelf nu helemaal niks meer van  :-[


Scaramouche

Nee, zoals hij in het laatste filmpje zit, is het goed. Ik heb diezelfde reel, ik zal zo wel even kijken, als het goed is, is er een palletje wat je kun omzetten om de vrijlooprichting te veranderen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

EvdHaar

Dat zou echt prachtig zijn als jij mij dat palletje kan vertellen! door die vrijloop raakt namelijk mijn hele draad in de war als ik er wat draad uithaal, omdat het te snel afwikkelt.

Scaramouche

Ik heb wat fotootjes gemaakt. Ik zal er een step-by-step uitleg van maken. Kijk over een uurtje nog eens in dit topic.  :D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

EvdHaar

Super Scaramouche!

Daar ben ik superblij mee.
Ik was al teleurgesteld in mijn reeltje, omdat ik er gewoon niet uit kwam.
Heel erg bedankt voor de hulp!

Scaramouche

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Fijn reeltje overigens!





Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

EvdHaar

Super bedankt!
Het werkt!

Ik zal meteen even een filmpje er van maken.
Misschien dat iemand anders hier ook baad bij heeft als die gene er één koopt.

Scaramouche

 ::top::

Kwam eigenlijk wel goed uit, ik moest hem zelf ook omzetten maar was daar door luiigheid nooit aan toegekomen.  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

EvdHaar

Komt dan inderdaad mooi uit, als je het weet is het makkelijk, maar heb van reels nog niet zo veel kennis.
ben er echt heel erg blij mee!
Nogmaals super bedankt!

wouter veuger

Goed bezig frank ;D ::agree::

Sieger



Sieger

Kruijff

goeie actie! Weer iemand blij gemaakt!!  ::goodjob::
Gr Ed

BJ

Stomme vragen bestaan niet!!!

Gaat je lukken met deze info

Succes

BJ