Hoe mijn reel te bevestigen?

Started by EvdHaar, June 03, 2014, 19:41:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

EvdHaar

Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn reel. Het is misschien een hele domme vraag, maar ik ben nog vrijwel nieuw met vliegvissen.
Een aantal jaren geleden heb ik een leuk vliegvissetje gekocht, gewoon zo'n simpel compleet setje.
Dat werkte prima, nu dacht ik pas laat ik eens wat mooier hengeltje en mooi reeltje bestellen.

Dat heb ik dus gedaan, de hengel is prachtig, de reel ook...MAAR ik ben een reel gewend die zowel als je rechtsom als links om draait dat deze rateld.
Nu heb ik een reeltje die 1 kant geen geluid maakt en 1 kant wel, en op de kant van het ratelen kan ik ook een slip zetten.

Nu wil ik het draai handvat aan de linkerkant hebben en de draad van onder de spoel naar de hengel laten gaan, zo als het hoort?.
Alleen als ik dit doe kan ik mijn draad afhalen zonder dat die ratelt en dus kan ik ook niet de slip gebruiken, maar dit is nog niet het vervelendste.
Als ik hem afhaal om te werpen draait die spoel als een malle en met het resultaat dat mijn draad los gaat zitten op de spoel of nog erger, in de knoop.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Voor het gemak, Ik heb deze reel:

Albatros Vliegenreel Sf Flyreel 3bb productomschrijving
SF Fly Reels
• 3 RVS kogellagers
• One-Way Clutch lager
• Disc drag system
• CNC Aluminium body en spoel
• Links & rechtshandig
Kogellagers: 3BB Spoelcapaciteit: WF4+65m.20LB Diameter: 75mm Breedte: 27mm Gewicht: 128 gram

ik hoop dat iemand mij dit uit kan leggen.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Eric.

W3stland

Als ik t zo lees zal je m linkshandig moeten maken, terwijl normaal gesproken een reel dat al meteen is naar ik weet..wat ik nu lees heb je m iig verkeerd om
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

EvdHaar

Dat is het hem juist.
ik weet dat die verkeerd om werkt, maar hoe voorkom ik dat die dat niet doet?