gisteravond polderen met de #3

Started by wouter veuger, July 16, 2013, 21:19:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

gisteravond weer even de polder in gegaan met mn #3tje,in eerste instantie ging ik voor de ruisvoorn,en hoewel ik op verschillende plekken veel leven zag,waren ze niet erg bijterig.

verschillende nimfjes geprobeerd,op een klein PT nimfje had ik 3 beetjes,maar die miste ik alle 3,hmmmz.
later op een andere stek aan de slag gegaan met een #14 hazenoortje,omdat het water redelijk troebel is valt deze wat meer op(zo was de gedachte ;)).
ik viste het nimfje behoorlijk ondiep,op zo'n 15 cm onder een mini indicatortje,de eerste worp leverde meteen een vis op,een ruiser van 24 cm.:

mooie vis,blij mee!

hoewel ik nog steeds wel leven zag,kon ik geen beet meer krijgen hier.

op de terugweg wou ik nog even een stekje op baars proberen,ik had het nog niet echt serieus met de vliegenlat op baars geprobeerd want meestal vis ik op baars met mijn ultralight stokje,het zij met mini plugjes/spinners of met een finesse dropshotje/mini loodkopje.
de meeste stekken waar ik goed baars vang lenen zich ook niet erg voor de vlieghengel (beperkte ruimte en of dieper water waar ik met mijn drijflijntje niet goed op diepte kom).

maar ik had nu een mooi stekje op het oog wat niet al te diep was,en waar ik redelijk de ruimte had om te zwiepen.
ik had een 1,5 meter 20/00 nylon gemonteerd met een mini EP streamertje die ik al een tijd in de vliegendoos had zitten:

het streamertje liet zich bijzonder goed werpen met het #3tje moet ik zeggen.

al meteen bij de eerste worpen een paar baarsjes erachteraan,en ook 2 die beten,maar die miste ik, :o.

daarna zag ik een poos geen vis meer,en ik was al bang dat het hem niet meer ging worden,maar na een kwartiertje ving ik mijn eerste 2 baarzen op een streamertje (ik had wel eens een mini op een nimfje tijdens het binnenhalen gevangen,maar dat was meer geluk dan wijsheid.



ik was er in ieder geval erg blij mee,wat werkt het toch altijd "healing" even een uurtje ertussenuit! ::agree::

ow ja,nog even deze,een mini snoekje wat zich een paar weken terug aan mijn streamer vergreep,issie niet schattig? :P:

Jaspero

Mooi resultaat. Erg opportunistisch snoekje :)

Erwin

Mooi vliegvis avontuur! Leuk dat je ook je vangende vliegen vermeld. Bedankt voor het delen.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

chris33

Zeer gaaf zeg! Ga zo door.

En je verblijdt (is dit nederlands?) ook mijn dag.

Door een  voorste kruisband reconstructie kan ik helaas de komende maand niet zelfstandig lopen, dus ook niet vissen. Mijn kleine Woolly Buggers wachten nog steeds om gebruikt te worden.

Dus leuke verslagen en foto's zijn welkom :D

Joost S.

#4
Leuk man, en wouter, mag ik vragen waar je die streamer hebt gehaald?

Dat is wel tof van vliegvissen, je gaat op pad en dan kan je nog bepalen waarop je gaat vissen, met relatief weinig spullen kan je alle kanten op.

Mooi verslag.

En Chris, beterschap.


Edit

Waar staat die EP voor? Kan ik wat beter zoeken misschien. Ik meen gelezen te hebben op het roofvis forum dat je deze zelf hebt gemaakt.

Mooi gedaan hoor.  Helaas zelf nog geen binder, dus zal ze in een shopje moeten scoren. Zullen vast wel EP streamers hebben lijkt me.

jayh


edjuhhh

Leuk verslag en idd leuk dat vliegen en streamers benoemd worden.
Ep staan voor de fibers dacht ik die gebruikt worden om te binden. http://www.dyckers.com/EP_Fibers

Zelf gebruik ik congo hair van a&m.
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

wouter veuger

#7
@natte vlieg:dat streamertje heb ik zelf gebonden natuurlijk ;D,na het vissen zelf is  lekker klooien achter de vice the next best thing!
EP staat voor Enrico Puglisi,das zo een beetje de bedenker van het spulletje.

het zijn synthetische fibers die doordat ze geen water opnemen makkelijk te werpen zijn.
het laat zich ook eenvoudig binden.

kant en klare kun je bestellen bij dyckers.com,daar hebben ze ze van klein tot groot voor de snoek.
zelf heb ik ze van ongeveer 4 a 5 cm gemaakt zodat ik ze ook met mijn #3 kan werpen.

zoals ed zegt kun je ook congo hair nemen,das een vergelijkbaar product,maar wel goedkoper,moet je alleen wel zelf aan de bak :D
ik heb zelf overigens alleen een pakje witte EP fibers gekocht,kleuren doe ik met permanent markers.
ik ga wel zelf ook wat congohair bestellen om mee te knutselen ;)

@chris:beterschap kerel,hoop dat je snel weer aan het vissen kan,en als ik tijd heb (en wat vang uiteraard) zal ik weer een verslagje maken!

@jayh: eens kijken of we zaterdag wat kunnen vangen :P

Plantje

Netjes gedaan! Fijn wat foto's er bij en inderdaad mooi, dat je de vangende vliegen vermeldt!

Laatst een mooie baars op een Pheasant Tail (zo zie je maar, dat die baarzen ook opportunisten zijn!), maar gericht baarzen vangen op een EP streamer is mij nog niet gelukt.

Joost S.

Dankjewel voor het kundige antwoord Wouter en Edje. Dijckers eens bezoeken.......

leo

inderdaad mooi verslagje respect
mooie visjes die baarsjes ben zelf allerlei patroontjes aan het proberen. maar kom nog niet veel verder op een plaatselijke put hier.
ga morgen ook eens een mini ep-tje proberen.mudlers en grotere nimfen werken niet goed, vangt wel eens maar niet goed genoeg.
water in deze put is erg diep 3 tot 15 m. zinklijn heb ik nog niet en intermediate maar ten dele.

bedankt

wouter veuger

hoi leo,das wel erg diep voor een drijflijntje ja,ik heb het zelf op diepere kanalen nog geeneens geprobeerd met mn drijflijn.

vergeet niet dat een ep streamer niks weegt,je kan hem wel eerst laten afzinken,maar zodra je gaat strippen komtie in ieder geval wel weer snel omhoog.

op zulk diep water werkt een sink tip denk ik het beste,en daarmee kun je dat lichte ep streamertje mooi dicht bij de bodem laten dwarrelen.
wil ikzelf ook nog gaan proberen!

succes!

HappyFisherman

Je moet jezelf ook ff afvragen of je de vis met dit weer wel van zo diep wil halen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

wouter veuger

en of ze wel op die diepte zitten  ;)

wouter veuger

#14
zo vanochtend was ik vroeg op om weer even achter de ruisvoorns aan te gaan,maar net zoals de laatste keer waren ze niet voornemens te bijten,en ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet zoveel gespot heb.
uiteindelijk in 2 uur tijd slechts 1 ruisvoorntje gevangen.

dus maar weer omgeschakeld naar de baars,ep streamertje eraan en gaan met die banaan. ;D
in een half uurtje toch weer 5 mooie baarzen gevangen,grootste was zo rond de 25 cm,maar toch leuke sport hoor op de #3!

vanavond na het eten ben ik ook nog eventjes gegaan eon toen had ik nog 2 baarzen op de vliegenlat (en nog 16 op het UL hengeltje,ging lekker)


.



Jaspero

Prachtige kleuren doe baarzen. Nice!

Gerrit72


Wouter, mooie foto's en leuk verslag!
Mooie visserij  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

thx gerrit,jij op vakantie geweest?

jayh

Heerlijk gedaan Wouter  ;D ! ik ging met gezin ook twiske bezoeken maar niet om te vissen :(.

Tot gauw man

Gerrit72

Quote from: wouter veuger on July 22, 2013, 22:41:00
thx gerrit,jij op vakantie geweest?

Klopt, was mooi (maar geen hengel mee helaas).
The only difference between men and boys is the price of their toys.