Uitnodiging voor een trektocht doorheen Zweeds Lapland in juli 2013

Started by DocSalmo, November 12, 2012, 10:19:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DocSalmo

Voor juli 2013 plannen wij een trip naar het uiterste noorden van Zweeds Lapland, meer bepaald naar de streek van Rostajaure.  "Wij", dat zijn Philippe Duthoit, Steven Dierickx en ikzelf.

Om ons team te versterken zijn we nog op zoek naar 1 of 2 extra personen.  Vlamingen en Nederlanders onder mekaar, dus dat wordt leuk!  Ben jij een avonturier die geen nood heeft aan luxe, lees dan de beschrijving van de reis hieronder en laat weten of dit iets voor jou is.

  - De bedoeling is om met 4 tot 5 personen daarheen te trekken.
  - We vliegen met SAS van Brussel naar Kiruna
  - Vandaar vliegen we verder met de heli naar onze eindbestemming
  - We trekken langsheen de rivier Råstoätno of de Tavvaätno (beslissing valt ter plekke na advies van de piloten)
  - De trektocht duurt een week, we zetten 3 tot 4 kampen op.  Altijd 2 nachten ter plekke en dan verder trekken.
  - We hebben een opblaasbare kano-raft mee.  Dat is ideaal om de zware bagage te vervoeren.
  - 2 peddelaars in de kano-raft.  De anderen doen de verplaatsingen al hikend, met lichte rugzak.
  - Na afloop worden we opgepikt met de heli.
  - Alles is volledig do-it-yourself.  Gegarandeerd geen luxe :)

We vangen vooral veel en grote vlagzalmen (vijftigers).  Er is ook een goed bestand aan grote bruine forel.  Voor artic chars zal het al iets te laat zijn.  Hier en daar kan er gericht op snoek gevist worden.

De praktische kant van deze trip hebben we al 99% uitgewerkt.  Als je vragen hebt, dan kan je die gerust stellen.

Het budget voorzien we op 1200 à 1400 euro per persoon.  Dit is op basis van 4 deelnemers.  Als we met 5 gaan, dan wordt de reis ongeveer 200 euro per persoon goedkoper...

In de jongste uitgave van De Nederlandse Vliegvisser staat een artikel van me "Grote streamers voor grote vlagzalmen (Dominic De bruyn)".  Dat gaat over een gelijkaardige reis die ik in 2011 in Noors Lapland heb gedaan.

Een paar filmpjes als opwarmer:
  - http://vimeo.com/51909139
  - http://www.youtube.com/watch?v=6Rzz7Q9l_wY

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::


weerwolf

Is niet mijn budget maar klinkt absoluut leuk.  mooi avontuur
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

johannes

QuoteGegarandeerd geen luxe

geweldig  ::bravoo::

ga liever alleen

Hans-oet-remunj

ziet er goed uit jongens...maar waarom zo kort en gaan jullie maar voor een weekje...

DocSalmo

Quote from: Hans-oet-remunj on November 14, 2012, 13:16:11
ziet er goed uit jongens...maar waarom zo kort en gaan jullie maar voor een weekje...

omdat we niet langer mogen van thuis  :'(  :'(  :'(

(anders gingen we 2 - 3 weken)

jur606

ok zoiets dacht ik al 2-3 weken zal in verhouding niet veel duurder zijn
(reis en afzetten oppikken zal de meeste kosten zijn), kijk 2 weken voor 1400 klinkt al aantrekkelijker als 1 week voor 1400

harlin

Quote from: DocSalmo on November 15, 2012, 15:00:19
omdat we niet langer mogen van thuis  :'(  :'(  :'(

(anders gingen we 2 - 3 weken)

Kan je dan niets verzinnen dat je gewoon 2-3 weken weg moet blijven?  :-X
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN


jur606

Quote from: harlin on November 15, 2012, 23:47:30
Kan je dan niets verzinnen dat je gewoon 2-3 weken weg moet blijven?  :-X

denk dat het dan nog wel eens de grens van niet meer hoeven thuiskomen kan overschrijden?

DocSalmo

Quote from: jur606 on November 16, 2012, 09:30:53
denk dat het dan nog wel eens de grens van niet meer hoeven thuiskomen kan overschrijden?

Zo is dat !

Het oorspronkelijke idee was trouwens 2 weken en veel meer rivier.  Maar dat botste op een stevig NJET van onze vrouwen :(  Feeksen zijn het!

jur606

haha had het er ook met mijn vrouw over want dit is iets wat ik ooit zeker nog zou willen gaan doen
(en zij zei ook 1 week zou ik niet toestaan dan, wel 2 weken :P)
En mijn vrouw zei nou ga maar sparen dan kan je.

Zowel financieel als dagen :P) want enige voorwaarden is dat we ook gewoon op vakantie kunnen dat jaar met het gezin (natuurlijk geen probleem dan, neem dan zelf geen hengel mee heb ik gezecht :P

als ik een jaartje ofwat meer vliegvis ervaring heb wil ik wel eens echt zoiets gaan plannen maar dan zit ik al gauw 2-3 jaar verder te rekenen :)
sorry/en jammergenoeg gaat het nu niet gebeuren voor mij

phille

eindelijk ben ik hiuer op dit forum ook eens geraak, bedankt voor de feedback op doc zijn uitnodiging (ikzelf ben 1 van de deelnemers)

Wat ik mkezelf afvroeg : 2 weken ? Menen jullie dat ? 2 weken volle bak in de natuur is heavy stuff hoor ... of mss ligt het bij mij ;-)

Gerrit72


Wat een geweldig plan!
En wat een kans om aan te haken.
Met 4 jonge koters hoef ik er even niet over te beginnen thuis :(,
maar anders had ik het hardst geroepen; mag ik please mee?

Hoop dat de trip een groot succes wordt, jullie hebben het goed uitgedokterd.
Goede vangst en veel plezier!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

phille

Gerrit het leven is geven en nemen, waarom zouden 4 kids in de weg komen van je eigen dromen, opgepast, respect voor je beslissing maar oppassen dat je hen (de 4 kids) niet de schuld gaat geven dat je dit niet kan doen ... (ik ken je thuissituatie niet dus nu al excuses als je ik je zou kwetsen)

Gerrit72


Geen probleem, maar de jongste is 1,5. Daarnaast ook genoeg problemen (moeder in ziekenhuis etc).
Op dit moment gewoon teveel problemen om van huis te gaan. Ga niemand er de schuld van geven, mijn keus en een aantal dingen zijn helaas niet anders.

Heb gelukkig ook andere tijden gekend, waarin alles kon wat betreft vissen.
Misschien ooit weer. Kan nu genieten van kleine dingen en fantastische trips/ervaringen
van anderen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Team

Quote from: phille on March 15, 2013, 16:45:33
Gerrit het leven is geven en nemen, waarom zouden 4 kids in de weg komen van je eigen dromen, opgepast, respect voor je beslissing maar oppassen dat je hen (de 4 kids) niet de schuld gaat geven dat je dit niet kan doen ... (ik ken je thuissituatie niet dus nu al excuses als je ik je zou kwetsen)

Gerrits dromen waren 4 kids en die droom is uitgekomen. vliegvissen is een bonus
NUNC  AUT  NUNQUAM


Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.


Good-job

Heren,

Lijkt me echt super om te doen!
Maar dan nog wel even een paar jaar oefenen en sparen...

Zou je misschien wat informatie kunnen geven hoe jullie dit soort reizen organiseren of aanpakken?

Groet Job

DocSalmo