Weekje er tussenuit.

Started by Jan Damman, September 21, 2015, 16:56:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hans-oet-remunj

#50
Quote from: peter on September 25, 2015, 22:13:26
Jan veel plezier en. Vangse

Laat die ene lullen een olifant heeft de grootste

Wel netjes blijven ik trek gewoon eens even een streep. inhoudelijke reacties prima, maar houdt voor ogen dat ik een te vervelende PM hier zomaar kan gaan spammen.

En wat betreft die olifant, ja ik zal best wel even een olifant in een porselijnkast zijn..... ;)  Maar soms moet je iets doen om de zaak eens een beetje los te wrikken.  :P

Nee ik doe dit niet omdat het de week van het pesten is.  :P

zoals ik al aangaf ken ik de situatie ter plekke niet. Op die vraag / stelling heeft nog geen hond gereageerd.

Ik kan me voorstellen dat de gedachte is dat dit een camping stuk is dat je gratis mag bevissen omdat je al voor de camping betaald hebt. De vraag is  gewoon hoe dat zit in dit geval.  Wellicht is het in deze situatie inderdaad zo en daarmee een storm in een glas water. Maar wellicht ook niet.

Iemand die uitermate geschikt zou zijn om dat te verhelderen is de eigenaar van het visrecht. Tav diens opinie wordt m.i. tot nog toe een hoop 'ingevuld'. Ook door mij. Ik ken genoeg verenigingen die hier niet op zitten te wachten., maar  hoe het in dit concrete geval zit weet ik natuurlijk ook niet.

De beste manier om dit te achterhalen : ter plekke bij de lokaal visrecht hebbende gaan toetsen. Wellicht valt het in dit geval  mee. Maar wellicht ook niet ... De uitkomst  zal uiteraard van geval tot geval verschillen.

Dus als het allemaal nergens overgaat ... laat het ons dan gewoon even vragen ..... dan kweken we goodwill voor dit  forum, en reduceren we het risico dat 'we' op een zwarte lijst komen te staan bij de lokale eigenaar van het visrecht.

Puur eigen belang dus...... wat houdt ons tegen?

(Wees gerust Jan, ik ga het nu niet doen, ik wil jou ook wel een beetje rust gunnen)




p.forel

Hans goed bezig!

Wie tegen heiligehuisjes schopt krijgt nooit een staande ovatie

Rossie69

wat een stel azijn pissers ook weer.
goh wat missen we toch dit ozo leuke forum

Jan gewoon sorry zeggen  ;D
zal het noooooit meer doen.

oja vergeet ook die middelvinger niet op te steken.

dit is nu van een mug een Olifant maken.

Ga vliegen knuppen met mekaar, inplaats  iemand af te zagen op taal en overtreding.


pepertje

sorry zeggen??
waarom??

iedereen doet het wel eens niet volgens de regels, of het nu zonder vergunning, teveel vliegen, te grote vliegen, verzwaarde vliegen of te dichtbij is.
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

maurice

En dan vergeet je het vissen met weerhaak nog.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

p.forel

Het zit hem meer in Jan zijn schrijven over geen vergunning  en toch vissen en dat op een open forum

Wie of wat er soms buiten de regels vist is dus niet van belang.

Ook dit jaar weer vele zwart vissers op de kyll betrapt.

Deze keer geen polen maar nederlanders.

Reclame maken voor zwart vissen en dat goedkeuren is niet goed op open forums.

Al is het nu duidelijk wie je niet mee moet nemen naar  eiffel of ander betaal water

maurice

Koop altijd een vergunning als ik wil vissen in Duitsland.
Lees hem ook, vooral op nieuwe stukken of vraag na de regels .

Persoonlijk zou ik zwartvissen niet goed keuren net als je niet houden aan de regels hiervan.
En ja er zijn er weer meer dan genoeg gepakt op de Kyll wat ik gehoord heb.
Maar niet alleen vliegvissers ook veel vissers met kunstaas en wormen.
En ik denk dat het er nog veel en veel meer kunnen zijn als er op alles stukken gecontroleerd gaat worden en vaker.

Misschien had Jan het idd beter niet kunnen plaatsen of het stuk zonder vergunning weg kunnen laten.
Jan zal het in iedergeval niet als promotie van zwartvissen hebben geplaatst.

Ik heb er dan ook geen moeite mee (net als meerdere vaste camping gasten) om een controleur te bellen als ik denk hey dat klopt niet.
We beschermen "ons" stuk water wel.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

toppiedus

Heren, heren toch, bij deze wil ik toch wel ernstig bezwaar maken
Zwart vissen alsof alle gekleurde mede mensen zonder vergunning vissen  ::zucht::

Kortom als zwarte pieten niet meer mag vindt ik dat zwart vissen al helemaal niet meer mag  ::ban::

On topic, vind wel dat we de zaken gewoon goed voor mekaar moeten hebben waarom tja zo hoort het nu eenmaal wil ik vissen moet ik me aan de regels houden, net zoals ik niet door rood mag rijden in het verkeer.
waar ik wel moeite mee heb is dat als ik sta te vissen daarvoor een vispas en lokale vergunning heb moeten aanschaffen er kano vaarders aankomen die net op die plaats de kano te water willen laten en dan verwachten dat ik stop met vissen of maar 100 meter verkas.
vervolgens kunnen ze zonder enige vergunning mijn visstek waarvoor ik betaald heb volledig verstieren!

wh82

Interessante discussie.
Nu is het in Duitsland aan een forellenrivier natuurlijk iets wat gevoelig ligt zeker omdat we zelf vaak verwijten maken, terecht of onterect, over mensen (of vogels ;) ) die "onze vis" wegvissen.

Maar nu het volgende; PUUR HYPOTHETISCH: Ik vis in de polder op voorn en baars. Een groot deel van die polder valt binnen mijn vergunning. Sommige gedeeltes zijn echter van een beroepsvisser.
Ik zet toch alle vis terug dus ik let niet heel goed op welk gedeelte nou wel of niet in mijn vergunning valt..

Zou ik daarop net zulke felle reacties krijgen?

Nu doe ik dat niet, als ik niet weet of het mag ben ik voorzichtig, better safe than sorry.
Ik ben ook 1 keer gewaarschuwd dat ik alleen aan de andere kant van het water mocht staan (je moet t maar weten).

goswit

WH.

Als niemand op het slaapkamerkleedje hoeft te slapen , krijg je geen reaktie denk  ik. :o :)
Heb het in Juni gehad had week vergunning gekocht maar niet de dagen goed geteld.  Bij vertrek moest ik de dagen afrekenen en kwam er achter dat ik 1 dag te kort had betaald .Heb het netjes gezegd , de bali medewerker keek mij aan draaide zich om en zei ,heb niets gehoord .  Dank u.
Maar was wel klandestien / prodeo , of hoe je het noemen wilt ,vissen ( zwartvissen doe ik niet ).  We maken allemaal wel eens een verkeerde keus of fout.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

gijsie20

#60
Ach ja...soms weet je iets niet, soms had je het niet kunnen weten omdat een en ander onduidelijk is, soms overtreed je de regels met verstand.

Het laatste is aan mij niet besteed. Ik koop netjes en altijd een vergunning, anders maar niet vissen.

Ik begrijp Jan zijn keuze wel (in de zin van even snel een lijntje gooien/kan toch geen kwaad) en niet. Natuurlijk "jeukt" het als je aan zo'n prachtig mooi watertje staat.

Helaas gaat het te vaak mis, en krijg je controle (gelukkig). Dit beperkt alleen uiteindelijk anderen (ons allen) weer die ook een dag kaart willen kopen. Clubs stoppen er gewoon mee dagkaarten uit te geven. Onlangs nog iemand gesproken die 250 euro boete kreeg ivm vissen zonder vergunning in Duitsland!

Maarja, stel had Jan niks omtrent het onderwerp gepost, had iedereen oeeh en aaah geroepen over de vangsten ;)

Zoals Jan in zijn eerste post aangaf heeft hij normaliter wel alle vergunningen op orde. Zoals eerder gezegd ben ik ook zeer benieuwd naar zijn ervaringen in het mooie Zuid Duitsland!


Gert

We moeten gewoon even geduld hebben voor de rest van het verslag, want zoals de topic titel al zegt: Jan is er even een weekje tussenuit.


FrancoisCKX


Quote from: Gert on October 01, 2015, 00:55:24
We moeten gewoon even geduld hebben voor de rest van het verslag, want zoals de topic titel al zegt: Jan is er even een weekje tussenuit.

[emoji2][emoji106]

JB

Quote from: Troutbuster on September 22, 2015, 17:30:36
Heren en vliegvissende "fastoensrakkers"  ;D

[/
Wie zonder zonde gaat, werpe de eerste steen,
saillant detail was dat niemand wierp!!!
i]

Gr

Jan

En is mijn steen aangekomen  ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

hvbuel

#64
Ik ken dit soort discussies maar al te goed van andere fora.
(ik zit o.a. ook op een luchtbuks forum)
Wat ik er van opsteek is dat niemand roomser is dan de paus, maar als je dan eens een keer de grens overschrijd dan houd je dat beter voor je en post je dat niet op een forum, of je nu bewust of onbewust die grens over gaat, post het gewoon NIET.
Waarom zou je ook ? of,je hebt een fout gemaakt, of je wilt even stoer doen.
De topic starter had heel goed zijn zijn verslag kunnen doen, zonder zijn misstap te vermelden, had voor het verhaal niets uitgemaakt.
Hier en ook op de andere fora zijn de mensen die er lezen niet allemaal liefhebbers van het besproken onderwerp, dat moet je niet vergeten.
Milieugroepen, justitie, lobbyisten, nieuwsreporters, hele volksstammen lezen gewoon mee en gebruiken de informatie van een openbaar forum in hun voordeel.
Verhalen over zaken die niet door de beugel kunnen horen wat mij aangaat dan ook direct verwijderd te worden, het kan de hobby alleen maar schaden.



Sent from my iPad using Tapatalk