Meeuw met vishaak gered

Started by peterf, January 03, 2015, 17:37:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


sjoerd

Bijziende meeuw. :)
Maar inderdaad rondslingerende lijn en dergelijke kunnen dierenleed veroorzaken. Zo heb ik ooit eens een waterhoentje kunnen bevrijden dat hopeloos verstrikt zat in een bos vislijn, dat achteloos was weggeworpen.
Opruimen en  meenemen, kleine moeite toch?

Sjoerd

Beertje

Helemaal mee eens Sjoerd. Van dit soort wangedrag krijgen de sportvissers alleen maar een slechte naam.De goede moeten dan weer onder de kwade lijden.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

JB

#3
Denk dat de jeugdige laatste eigenaar van dit plugje, dit niet opzettelijk heeft achtergelaten.  Zelfs al had het eigenaartje de intentie om zijn kunstaasje terug te halen had hij er nog niet bijgekomen. Om dit nu gelijk te betitelen als wangedrag, beetje kort door de bocht. Is gewoon een gebrek aan begeleiding, toezicht en werpkunsten.

En ja, achteloos weggooien van visdraad zie ik dus wel als een vorm van wangedrag!!
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

En ook mensen raken nog wel eens gewond door nylondraad (en van de week eentje door een ijzerdraad) wat over een fietspad wordt gespannen.
Deze was in 2010:
http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAAD/article/detail/1014610/2010/09/14/Gewond-door-draad-op-fietspad-in-Diemen.dhtml
Op het Aalscholverpad, dat dan weer wel.....

vliegvisserdorian

Leuk hoe er staat "aanslag met een nylondraad", hier moet IS wel achter zitten ::)