Belly boat flippers

Started by FSCHAMP, December 20, 2014, 14:22:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Quote from: MarcelN on December 21, 2014, 16:40:52
Inderdaad belachelijk, en die site uit Bruinisse, kan je daar dan wel met je neopreenpak/laarzen in? Dan ga ik er wel eens kijken. Ik heb nu ook MacFishing maar nog nooit gebruikt, 'k zou me rot schrikken als midden op het OVM zo'n flipper naar de bodem zakt :-\

Is heel simpel te voorkomen door de flipper middels een koordje aan je enkel te bevestigen. Raak je nooit een flipper kwijt.



FSCHAMP

Sjoerd ik was wel al van plan om mijn waadpak mee te nemen om ze te passen, maar toch bedankt voor de tip.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Killer-Bug

Ik heb een tijdje geleden ook met het idee gespeeld om nieuwe flippers te kopen .
Heb een beetje rondgezocht en gevraagd forums geraadpleegd ...
Mijn besluit is dat ik nog wat verder rondpeddel met wat ik heb en spaar voor Force Fins  volgen mij specifiek voor de bb gemaakt .
Kijk maar eens wat filmpjes op you tube .
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

MarcelN

Bedankt voor het 'koortje' tip Sjoerd, als ik alles moet gaan zekeren moet ik ook wat op de hengel verzinnen, die hebben ze bij de palen al eens uit mijn stripbak gerukt, duiken icm waadpak was daar al niet leuk, ik heb 2 uur in mijn onderbroek op de kant moeten drogen >:(

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Twan

Quote from: sjoerd on December 21, 2014, 21:24:18
Is heel simpel te voorkomen door de flipper middels een koordje aan je enkel te bevestigen. Raak je nooit een flipper kwijt.

OVM is erg maar het kan erger  ;D.

Vorig jaar met de BB op open zee/fjorden geweest in Noorwegen met de BB, toen dacht ik ook, nu moet ik geen flipper verliezen en mijn BB mag nu niet lek gaan!!!!

Aankomend jaar weer met de BB naar Noorwegen, dus ik heb voor de zekerheid maar alvast nylon bladders besteld, deze schijnen niet lek te kunnen. Geeft toch een stukje veiligheidsgevoel, evenals die koordjes sjoerd!

sjoerd

Quote from: FSCHAMP on December 21, 2014, 21:48:59
Marcel, die kan je ook bevestigen met een koordje aan je pols, zie maar http://www.surftosummit.com/the-keeper-fishing-pole-leash-p-1663.html?cPath=199_275

Kan aan de pols maar ik heb het (elastische koord) gezekerd aan de BB. En dat voldoet ook goed.Heb je iig beide handen vrij als je een grote snoek moet landen/onthaken. Ik moet nog even van een stukje pvc buis een hengelsteuntje maken en dan kun je de hengel(gezekerd) ook nog even wegzetten.

Sjoerd

merijn1982

Heb in me bb wel een zekering voor me hengel. Musketonhaak ( of hoe die dingen heten ) aan beide uiteinden. Stuk telefoonkabel ( dat gekrulde ) er tussen en klaar. Kleine haak aan een van je bb clips. Anders voor om je hengel. Werkt goed al moet ik zeggen dat ik het amper gebruik...
Tight lines!!

MarcelN

Nou dat gaat goed hier ::goodjob:: misschien eens een topic maken met wat 'te doen' of 'niet te vergeten' must have's en dergelijke voor de belly, ik wil die onzin met zo'n pvc boot niet maken met al die antennes(hengels) erop, maar bepaalde noodvoorzieningen als dat 45 graden pijpje/steuntje is wel handig, al werkt dat alleen icm een fighting butt anders moet je wat uit een grotere slijpen. Ik ben zo'n malloot die als er wat in het water valt er impulsief achteraan springt  ::) ik zie me al een spoel/lijn wisselen.....
Respekt Twan op zee met zo'n ding, als ik 30M op die meter zie trek ik al een gier spoor door het water ben ik bang  :'( hoogtevrees

Twan

De diepte denk ik nauwelijks aan. Bij 3 meter kan ik niet staan en bij 60 meter ook niet dus dat maakt geen verschil :-)

Ik ben alleen wel bang voor orka's oftewel killer whales die denken dat ik een grote eend ben, van onderen gezien  ::lach::

MarcelN

Oja verrek die heb je daar ook, je bent niet goed man brrrrr :-X die gooien toch die zeehonden heen en weer, dat kan jij ook zijn :o

p.forel

Gino zelf heb ik mares maar cressi. aqualung .tusa zijn ook goede merken

Jo flyfishing :ik flipper met gestrekte benen dus net als duiken alleen met buikje boven .

Met gebogen knieen kost het onnodige kracht.