Ruisvoorn: met recht polderforel genoemd!

Started by Plantje, July 03, 2012, 15:26:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Afgelopen zondag had ik nog even een verloren momentje. Ik had al de nodige kleine voorntjes achter het huis zien zwemmen en wilde er wel een paar uit peuteren. De meeste die ik dan vang zijn zo'n 10-15 cm groot. Ik zie dat ook vooral als een mooie manier van oefenen met werpen en kijken wat ik aan presentatie nog kan doen.
Soms kreeg ik geen aanbeet en dan doken ze er weer met zijn allen als dolle beesten op!

Maar de mooiste aanbeet kreeg ik van onderstaande schobbejak. Ik zag mijn nimfje in het water komen en direct een hoop van dat kleine grut er achteraan. Toen de nimf daar doorheen was kwam deze vis er achteraan zwemmen en pakte netjes, maar behoedzaam de nimf. Fantastisch om te zien! Het leek me niet veel voor te stellen, maar eenmaal boven water bleek het toch zo'n 20 cm. Ik ben nog regelmatig verbaasd over hoeveel groter een vis is als je hem eenmaal uit het water hebt.
De pheasant tail op haakje 16 of 18 zat netjes voorin het bekje.


Ik snap wat mensen bedoelen met "polderforel". Blijft een schitterende vis! En zo af en toe eens even vissen? Schitterend!

forel

Plantje dat is een mooie  Ruisvoorn en die mooie rooie vinnen  ::top::.

Gerrit72


Dat zijn ze! MOOIE VIS ;D Goed bezig plantje!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Ik vind het vooral zo leuk, dat ik ze gewoon achter het huis kan vangen! En dan ook nog eens op een pheasant tail...dus wel enigszins een natuurgetrouwe imitatie.

Erwin

Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Inderk

Ik wil je niet flauw maken, maar ik had vanavond bij mij achter thuis een ruisvoorn van 34 cm!!!
Gevangen op een foamkevertje. (droog dus)
prachtige sport op een #3 en een geweldige uitdaging om hem binnen te krijgen tussen de waterplanten vandaan.

Helaas geen foto toestel bij de hand :-\
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

Ow... maak je niet druk Inderk! Deel vooral die ervaringen. Mooi man!

Ik zie het gewoon als een uitdaging ;) Hoewel ik denk dat ik over die 34 cm niet heen kom! Dan is een ruisvoorn wel een heel eind uitgegroeid volgens mij!

Schitterende visserij toch? Alleen volgende keer maar het foto toestel meenemen! Ook al ben ik maar achter het huis aan het frotten: ik zorg altijd, dat ik camera, schepnet en vest (met onthaakmateriaal enz) bij me heb. Dat zie je wel aan die zeelt die ik laatst gevangen heb. Ik had echt wel een probleem gehad als ik mijn net niet bij de hand had gehad!

Inderk

Ik heb mijn #3 achter in de tuin staan, en als ik het schilderen van mijn huis even zat ben, dan kijk ik of "ze" er weer zijn. Doe een paar worpjes, vang een vis(je) en ga weer verder met schilderen. Want dan heb ik de batterij weer even lekker opgeladen om weer verder te kunnen klussen.

Leuk is dat mijn kinderen (m.n. mijn oudste dochter) de hengel van mij ook af en toe pakken en een poging doen om iets te vangen.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


HappyFisherman

Ik zeg "Forum BBQ" bij Henk in de tuin  ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Dat is wel heel herkenbaar Henk! Bij mij staat alles in de garage...hengel gewoon opgetuigd en wel. Alleen als ik eenmaal bezig ben blijf ik vaak aan het vissen ;)
Dat mijn dochtertje dan ook eens af en toe de hengel pakt hoop ik ook zeker! Maar ze is nu bijna een jaar oud, dus dat duurt nog wel even!

jur606

Quote from: Plantje on July 05, 2012, 15:35:08
Dat is wel heel herkenbaar Henk! Bij mij staat alles in de garage...hengel gewoon opgetuigd en wel. Alleen als ik eenmaal bezig ben blijf ik vaak aan het vissen ;)
Dat mijn dochtertje dan ook eens af en toe de hengel pakt hoop ik ook zeker! Maar ze is nu bijna een jaar oud, dus dat duurt nog wel even!

2 tot 2.5 jaar verder en de 1e vaste stok sessietjes kunnen al beginne hoor :P (zoon rond zijn 4e en dochter voor haar 4e al mee naar de waterkant zo af en toe ) vast hengel dobbertje maaien en veel actie is de trick dan :P
vliegvissen wachten ze nog amar even mee :)

Plantje

Ja, dat is hier ook het idee: gewoon met de vaste hengel op voorntjes