bonaire

Started by fly76, April 22, 2018, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fly76

Hallo
Wie kan mij op weg helpen met waar ik wel mag vissen op Bonaire zowel op bone als op andere soorten met de vlieg en zonder gids.
En welke vliegen hier ik voor nodig ben voor bone weet ik het al  aardig maar er is meer te vangen aan soorten.
Eventuele tips en plekken zijn daarom hartstikke welkom

Groet,
Jeroen 

FSCHAMP

Normaal stelt men zich eerst voor op het forum voordat men info vraagt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Nigel

Hi! Ik wil dit topic even bumpen omdat ik hoogstwaarschijnlijk met mijn meissie naar bonaire ga in aug/september.

Momenteel heb ik een mooie sage motive waarmee ik het wil proberen. Hoewel dit wel een 9 is.
Ook heb ik nog een tfo professional II 8.

Een zoutwaterlijn voor warm weer heb ik niet. Dus ik vraag me af of ik die echt moet aanschaffen en voor welke aftma klasse ik dat dan t best kan doen. Ik lees dat de airflo tropical punch een goeie is. Minder subtiel maar krachtig genoeg voor eventuele grotere vliegen of winderige dagen.

Wie wil zijn gedachtes delen?

Hoor t graag bvd!

henkverhaar

Persoonlijk lijkt mij voor Bonaire bones een #7 voldoende., en als je niet van plan bent om regelmatig in tropische kustwateren te vissen, c.q. maar 1 of 2 dagen van plan bent om te gaan vissen op Bonaire zou ik geen speciale warm zout waterlijn aanschaffen...

Mike

Met een beetje een strakke #7 kom je idd een heel eind denk ik.
Ik zou zeker niet met je normale wf drijflijn in de tropen gaan vissen.
Ik heb wel vaker mensen horen zeggen dat dat puur marketing is en dat je gewone drijflijntje volstaat maar dat is echt onzin.
Ik heb het zelf ook geprobeerd en ik kan niet anders zeggen dat het rampzalig is.
De lijnen die je hier gebruikt veranderen daar letterlijk in kleverige spaghetti.
Ik heb nog wel een stukje op film staan ergens.
Zal t zo ff opzoeken.
Het klit en kleeft aan elkaar en zeker icm met wind, veranderd je visdag in 1 grote frustratie.
Beter koop je een Bonefish QuickShooter van Rio oid.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

henkverhaar

Quote from: Mike on April 28, 2021, 10:35:53
Met een beetje een strakke #7 kom je idd een heel eind denk ik.
Ik zou zeker niet met je normale wf drijflijn in de tropen gaan vissen.
Ik heb wel vaker mensen horen zeggen dat dat puur marketing is en dat je gewone drijflijntje volstaat maar dat is echt onzin.

Je hebt mij niet horen zeggen dat het puur marketing is ;-)

Mijn overweging: de wateren rond Bonaire zijn over het algemeen niet heel warm - althans niet toen ik er was. Het was lekker om blootbeens in te waden, maar zeker niet meer dan een graad of 22. Daar kan een normale plestik lijn prima tegen, zeker als dat voor een enkele dag is, en het is ook niet te warm om hem onhandelbaar te maken. Er zijn dagen genoeg dat ons veenplassenwater even warm is - en daar kopen we ook geen speciale warmwaterlijnen voor.

Mijn insteek is dat het voor Bonaire niet echt nodig is. Dat wil niet zeggen dat dat in zijn algemeen geldt voor tropisch vliegvissen...

Mike

Quote from: henkverhaar on April 28, 2021, 10:54:55
Je hebt mij niet horen zeggen dat het puur marketing is ;-)

Ik verwachtte deze reactie al  ;) en je hebt gelijk.
Een hele tijd geleden was er iemand die vrij stellig beweerde dat tropische lijnen onzin en marketing is.
En dat is gewoon echt niet zo maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.

Nu je t zegt,.. toen ik in Bonaire was, was t daar idd ook niet zo tropisch warm als in veel andere landen waar ik op bonefish ed heb gevis.
Dus hier zou je idd, misschien nog wel redelijk weg komen met een gewoon draadje.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

paul de bruijn

Ondanks dat ik nog nooit in de tropen heb gevist is een tropenlijn idd geen onzinverhaal
Heb een aantal keren bij zowat 40 graden in Spanje gevist,en ik spreek uit ervaring dat een gewone lijn niet meer werkt dan.
Wordt gewoon een kauwgomlijn.......

Ochi

Ben voor het laatst in 2017 op Bonaire geweest en leuk gevangen.

Zijn er nog collega's met ervaring van de laatste jaren?

Ik vis alleen en ben meestal vroeg op het water dus heb toen nooit last gehad dat ik ook maar ergens ben weggestuurd.
Heb daarna vaak gelezen dat er streng zou worden opgetreden op sommige stekken.

Begin Mei vlieg ik erop uit, ben me vliegendoos aan het vullen, was aardig leeg en na 2017 geen Caribbean trip meer gedaan, de zalm ging even voor :-)

Greetz Ochi