Compilatie video Canada 2018

Started by Menno_siemensma, October 25, 2018, 10:54:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_siemensma

https://www.youtube.com/watch?v=ViFoY3TLrPg
Wat beelden van de tijd in Canada met wat interessante onderwaterbeelden. Spot de forellen ;)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gerrit59

Menno,

Nog geen beelden kunnen vinden..... :) :)

Gerrit

Menno_siemensma

Quote from: Gerrit59 on October 25, 2018, 11:00:08
Menno,

Nog geen beelden kunnen vinden..... :) :)

Gerrit
Heel bijzonder, op de een of andere manier werd de link verwijderd. staat er nu wel :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

sjoerd

Filmpje is hier wel te zien. Mooi verslag Menno, ik wil terug...😁😁😁

Scaramouche

mooie beelden. En best nog wat soorten gevangen zo te zien? Ook wat bull trout toch?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Menno_siemensma

#5
Quote from: Scaramouche on October 25, 2018, 14:09:23
mooie beelden. En best nog wat soorten gevangen zo te zien? Ook wat bull trout toch?
Ja 4 bulltrout, tussen de 58 en 80 cm  ::) 8) coho, sockeye, chum, chinook, suckerfish, mountain whitefish en regenboogforel.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Mike

Super vet!! Mooie omgeving en nog mooiere vissen.
Veel soorten ook idd.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Wilco

Menno,

Mooie reportage. Was in die periode ook in BC.
Welke rivieren heb je gevist ??

Ochi

Gaaf hoor en zeker een mooie vangst met al die soorten !!
Krijg gelijk weer zin maar duurt nog een maand of 10 :(
Kan er nooit de hele dag vissen, de vrouw wil ook wat maar probeer elke overnachting wel aan een rivier te staan en dan maar 05:00hr de wekker zetten.

Ben ook wel nieuwsgierig naar de tijd dat jullie er waren en de rivieren.
Vis zelf het liefst op de Skeena en mijn favoriet de Bulkley omdat dat zonder gids nog redelijk goed te doen is. Tot 2 keer toe niet op de Fraser kunnen vissen ivm sluiting. Denk volgend jaar ook wat tijd rond Kitimat te verblijven, nog niet gevist maar vond het wel mooi om te zien. Tips voor stops mid augustus / begin september zijn zeker welkom.

Greetz Ochi

Menno_siemensma

#10
Quote from: Wilco on October 25, 2018, 16:37:22
Menno,

Mooie reportage. Was in die periode ook in BC.
Welke rivieren heb je gevist ??
Adams, Thompson, Stave, Vedder en Harrison river, van 2 oktober tot 17 oktober, seizoen begon wat later dit jaar ivm droogte. Waar heb jij gevist?

Quote from: Ochi on October 25, 2018, 20:01:41
Gaaf hoor en zeker een mooie vangst met al die soorten !!
Krijg gelijk weer zin maar duurt nog een maand of 10 :(
Kan er nooit de hele dag vissen, de vrouw wil ook wat maar probeer elke overnachting wel aan een rivier te staan en dan maar 05:00hr de wekker zetten.

Ben ook wel nieuwsgierig naar de tijd dat jullie er waren en de rivieren.
Vis zelf het liefst op de Skeena en mijn favoriet de Bulkley omdat dat zonder gids nog redelijk goed te doen is. Tot 2 keer toe niet op de Fraser kunnen vissen ivm sluiting. Denk volgend jaar ook wat tijd rond Kitimat te verblijven, nog niet gevist maar vond het wel mooi om te zien. Tips voor stops mid augustus / begin september zijn zeker welkom.

Greetz Ochi
Augustus en september ben ik er nog niet geweest, nou ja helemaal eind september in 2012, maar in augustus begint de chinook trek vaak al aardig te komen, maar dan zit je nog wel dicht bij de kust dus lower mainland. De rest komt voornamelijk in eind sept tot eind november de rivier op, tijdens komen de bull trout ook om te paaien, daarna komt de steelhead een aantal rivieren op en de sea run cutthroats komen dan vanaf december. Helaas geen ervaring met de laatste 2 soorten.
Sites als deze http://www.fishingwithrod.com/fishing_report/lower_mainland.html geven wekelijkse updates van de visserij, al is dat altijd elk jaar wat anders, bovenstaande is een goede vuistregel voor de soorten.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

sjoerd

Quote from: Ochi on October 25, 2018, 20:01:41
Gaaf hoor en zeker een mooie vangst met al die soorten !!
Krijg gelijk weer zin maar duurt nog een maand of 10 :(
Kan er nooit de hele dag vissen, de vrouw wil ook wat maar probeer elke overnachting wel aan een rivier te staan en dan maar 05:00hr de wekker zetten.

Ben ook wel nieuwsgierig naar de tijd dat jullie er waren en de rivieren.
Vis zelf het liefst op de Skeena en mijn favoriet de Bulkley omdat dat zonder gids nog redelijk goed te doen is. Tot 2 keer toe niet op de Fraser kunnen vissen ivm sluiting. Denk volgend jaar ook wat tijd rond Kitimat te verblijven, nog niet gevist maar vond het wel mooi om te zien. Tips voor stops mid augustus / begin september zijn zeker welkom.

Greetz Ochi



Zoals je in de post van Menno kunt lezen, visten we in rivieren die in het lower Mainland liggen en een paar honderd kilometer landinwaarts waar de Adamsriver stroomt.
Voor die rivieren moet je eind ssptember, tot eind oktober zijn. Dus later in het jaar dan in het skeenagebied. Bulkley heb ik ook gevist en de Copperriver en lakelseriver. Mooie rivieren met steelheads en grote coho's. Maar Lower Mainland stuk goedkoper, scheelt binnenlandse vlucht en geen extra dagvergunning nodig. Vandaar onze keuze.

paul de bruijn

Mooie vissen mannen.Heb zelf op zowat de zelfde rivieren gevist(al een tijd geleden)en als ik dit zie wil ik meteen weer terug

Wilco

@Menno
Adams, Thompson, Stave, Vedder en Harrison river, van 2 oktober tot 17 oktober, seizoen begon wat later dit jaar ivm droogte. Waar heb jij gevist?

Ik heb voornamelijk op Vancouver eiland gevist. Ik was daar van 16 september tot 5 oktober.
Ik heb daar voornamelijk gevist op de Stamp river en bij Campbellriver. Het was voor mij niet een visvakantie maar de hengel was wel mee. Had op aanraden van iemand binnen onze vereniging een dubbelhandige 8/9 meegenomen maar die was geregeld te licht. Volgens mij heb ik een Coho's gevangen die rond de meter waren.
Bij Campbellriver heb ik er een aangehad die nam 200 meter backing en knalde vervolgens door 25 ponds lijn. Maar wel eerst ff springen en een dikke middelvinger.

Steelhead

Quote from: Ochi on October 25, 2018, 20:01:41
Ben ook wel nieuwsgierig naar de tijd dat jullie er waren en de rivieren.
Vis zelf het liefst op de Skeena en mijn favoriet de Bulkley omdat dat zonder gids nog redelijk goed te doen is. Tot 2 keer toe niet op de Fraser kunnen vissen ivm sluiting. Denk volgend jaar ook wat tijd rond Kitimat te verblijven, nog niet gevist maar vond het wel mooi om te zien. Tips voor stops mid augustus / begin september zijn zeker welkom.

Greetz Ochi

Je voorliefde voor de Skeena en de Bulkley kan ik goed begrijpen, hoewel het daar ook maar drukker en drukker wordt met alle gevolgen vandien.
Ik zou voor 2019 toch maar eerst goed informeren hoe de situatie is. Dit jaar is er een (tijdelijk) verbod ingesteld door DFO en er gaan geruchten dat het langer gaat duren, 2 jaar!
https://www.terracestandard.com/news/skeena-first-nations-push-for-full-closure-of-recreational-fishery/

Het zou een ramp zijn voor veel lodges en een tackle shop in Terrace was al met de uitverkoop begonnen.

En Kitimat zal ook wel drukker gaan worden dankzij de plannen om daar een nieuwe LNG plant te gaan bouwen.
my best memories are not that old!

Ochi

Een totale closure zou inderdaad wel ff vervelend zijn >:(
Dan moet ik mijn route toch heel anders in gaan delen.
Sta nu normaal op campgrounds aan de Skeena of Bulkley en dat heeft mij wel geholpen in weekeinden dat je op bepaalde plaatsen niet mocht vissen als buitenlander. Stond ik dan bijvoorbeeld bij de indianen die zelf de visrechten hadden voor dat stuk dan was vissen weer geen probleen.

Ik begrijp uit het verhaal van Menno en Sjoerd dat ik die richting niet op hoef te rijden zo vroeg.
Misschien toch maar eens een keer een maat vinden die daar ook wil vissen in die tijd en dan een echte visvakantie inplannen. Nu is het vakantie en zoveel mogelijk vissen, ik klaag niet maar toch..........
Het levert me al jaren over heel de wereld een visje op en de vrouw bljft ook happy. Zie ik echter deze video dan denk ik meer vis zonder vrouw:-)

Vancouver island kom ik ook nog maar in die tijd is het vooral Pink wat de klok slaat. Wel leuk om met een #6 te doen.

Greetz Ochi

Gerrit59

Mooie reportage Menno en Sjoerd! Echt een belevenis.....
Dank voor het delen!

Gerrit

Bert J.

Prachtig avontuur! En wat zijn ze sterk.
Ik vind het wel lelijke vissen, die paairijpe haakbekken.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sjoerd

Quote from: Bert J. on October 27, 2018, 00:17:18
Prachtig avontuur! En wat zijn ze sterk.
Ik vind het wel lelijke vissen, die paairijpe haakbekken.


En dat ze die bekken gebruiken tijdens de paai hebben we kunnen zien. Die mannetjes bijten elkaar behoorlijk als ze hun paaiplekje willen claimen. Wel vreemd is dst de chums op paaibed geen streamer aanvallen maar dat de sockeyes en pinksalmon dat wel doen. Maar vissen op zalm op hun paaiplekken doen we niet maar we vissen dan wel met een zalmeitje(kraaltje) op de regenboogforellen die daar op de eitjes loeren. Soms haak je dan een zalm aan zo'n eitje.

MarcelN

De natuur lijkt mij er erg mooi, plaats eens wat foto's van die visarenden enzo.
Voor de rest lijkt het mij niets zo op een rijtje te vissen met al die lui, vissen die allemaal C&R?
Zijn jullie maar 1 weekje geweest?? Ik zou er een maand voor uittrekken met dikke camper, lijkt mij geweldig.

sjoerd

Quote from: MarcelN on October 28, 2018, 16:40:06
De natuur lijkt mij er erg mooi, plaats eens wat foto's van die visarenden enzo.
Voor de rest lijkt het mij niets zo op een rijtje te vissen met al die lui, vissen die allemaal C&R?
Zijn jullie maar 1 weekje geweest?? Ik zou er een maand voor uittrekken met dikke camper, lijkt mij geweldig.


Marcel,
Dat rijtje vissers was op 'een rivier waar veel zalm optrekt dankzij een hatchery . Dat zijn voor 85 % Aziaten uit Vancouver. Niet gek want 40 % van de inwoners van die stad zijn Aziaten. Die vissen niet echt C&r.
Weten zelfs soms niet welke vis ze gehaakt hebben en  vroegen dat aan mij.We hebben een ochtendje meegedaan aan dat zg combatfishing. Gelukkig zijn er nog plekken genoeg waar je in je eentje kunt staan vissen als je maar wilt lopen. We hebben zelfs goede contacten met enkele Indianen,waarbij we op hun grondgebied mogen parkeren en vissen en daar komt geen enkele Canadees!!! Het helpt echt wel als je laat merken dat je uit het verre Nederland komt. Een fotoverslagje komt nog als dat plaatsen van foto's tenminste werkt want een atachment bijvoegen lukt voor geen meter. I.i.g niet met mijn tablet.😣😣


Steelhead

#21
Quote from: Ochi on October 26, 2018, 19:10:26
Stond ik dan bijvoorbeeld bij de indianen die zelf de visrechten hadden voor dat stuk dan was vissen weer geen probleen.

Vancouver island kom ik ook nog maar in die tijd is het vooral Pink wat de klok slaat. Wel leuk om met een #6 te doen.

Greetz Ochi

Ik zou maar oppassen met die gedachte dat het vissen dan geen probleem is. Voor de first nations inderdaad niet maar voor hun buitenlandse gasten wel. Er is een rechtszaak tegen een lodge nabij Terrace, gerund door Bass Pro, waar men met 'witte boorden' uit de USA is gaan vissen in de gesloten periode voor zalm onder het mom van 'Ceremonial catches for first nations'
Zie http://steelheadvoices.com/?p=1173&fbclid=IwAR2Rk5b2RNj8CEbKE2ua8u1AJEbe-zNWnwth-gemaVQxJGoDxcucQSL-9kg

Wat Vancouver Island betreft: doen! in augustus erg mooi daar en inderdaad veel lol met een #6 op de verse pinks in de Campbell River. Is ook geen CW rivier.
Maar ja, de locals weten dat ook dus bereid je maar voor op 'combat fishing met hardware' en erger dan in die video. Maar als je de moeite neemt om wat te gaan lopen, dan heb je stukken rivier voor jezelf.
my best memories are not that old!

sjoerd

Bram, waar wij visten is de rivier gewoon opengesteld voor iedereen maar de grond aan de ene oever is First Nationsreservaat en daar mogen wij dus de auto parkeren en vissen. We moesten alleen wel oppassen op bruintje de beer, werd ons verteld.Heerlijk hele rivier voor ons alleen......😁😁😁😁

FSCHAMP

Schitterende vissen mannen  ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

peter

Gaaf filmpje top gemaakt bedankt voor het plaatsen .
Echt kicken lijkt mij dat
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm