Gericht op meerval

Started by quaden, January 07, 2018, 08:02:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quaden

Hallo allemaal!

Ik was gister eens even wat vliegvis filmpjes  aan het bekijken en nu zie je toch dat er in het buitenland (met name Frankrijk) met de streamer op meerval word gevist.
Nu vroeg ik mij af of vissers hier op het forum dit ook doen?
Ik ben gewoon benieuwd :p

Menno_siemensma

Weinig denk ik vooral omdat het lastig is, ze zitten vaak overdag in diepere gedeeltes en onder structuur. Met kunstaas wordt al wel regelmatig op meerval gevist en theoretisch zou een goede zinklijn en streamer ook moeten werken. Als laatste zit je met zwaar materiaal dus minimaal #10 hengel als je geen grotere dan een meter of 1,5 verwachten kan. Worden ze groter zoals op groot water of grote rivieren, dan ga je naar de hogere klasses. Zijn weinig mensen met dergelijke hengels en nog minder die ermee op meerval vissen wat gaat neer komen op een handvol personen maximaal.  De dichtheid van meerval populaties zijn ook nog niet dermate dat je ze op veel water gericht kan bevissen met een streamer.
Het wordt lastig een streamer op stromend water op meer dan 5-10 meter te krijgen en ook gericht te kunnen binnen vissen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.


Ronald uit Meppel

https://smartlures.nl/missie-geslaagd/
Marc Zitvast is het gelukt om gericht meerval te vangen.

rnootebos

John Uilenberg heeft bij het snoeken ook 'per ongeluk' een meerval gehaakt en geland - bijna 2 meter vis op een #8

https://www.youtube.com/watch?v=mEI-nR7Lbow

Maar hier gericht op vissen lijkt me een uitdaging....
Never confuse education with intelligence...

Menno_siemensma

Als je de plekken weet waar ze zitten en de vis kan bereiken met de vlieg is het wel mogelijk. Lastig maar mogelijk, naast dat je het goede materiaal moet hebben...
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gerrit59


Fly4Fish

Theoretisch is het mogelijk, maar praktisch lijkt het me meer een uitdaging en ervaring van vele worpen, lang wachten (tot de streamer op diepte is) en vele loze sessies.
De kans dat je meer snoekbaars gaat vangen, lijkt me meer dan logisch.

En nu met de koudere watertemperatuur zou je het wel kunnen proberen in de (ondiepere) havens waar wat obstakels zijn, o.a. boten, afmeerpalen, etc.

Rene V.

Inde Ringvaart/Haarlemmermeerpolder schijnt nogal wat meerval te zitten.Niet te diep en te overzien...........gewoon info zoeken op google,internet,viswinkels enz en voor al doen!

Koen

Dat van Haarlem had ik ook gehoord. Maaruh, 1 uur en 35 min drillen ... wel eerst maar ff naar de sportschool dan :P