Verslag van een tweede dagje aan en in de Aveyron

Started by JEVDE, July 26, 2017, 17:42:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JEVDE

Een jaar of twee geleden bracht ik met de vliegenhengel een dagje door in de rivier de Aveyron. Niet lang geleden zaten we in het zelfde huisje en kreeg ik de kans om nog eens een dagje door te brengen aan en in de Aveyron. Omdat ik in ieder geval al wist dat er mooie stukken waren, zocht ik op Google maps wel naar nieuwe plekken maar wist ik dat ik altijd kon terugvallen op waar ik eerder was geweest. Al wil de waterstand ook nog wel eens effect hebben op hoe een bepaalde plek bevalt. Dit jaar stond het water aanzienlijk lager dan twee jaar geleden. (Mocht iemand overigens de exacte locatie willen weten, om er zelf te gaan vissen, zie mijn post van twee jaar geleden: Verslag van een dagje aan en in de rivier de Aveyron) of stuur me even een privebericht. Mogelijk zit de GPS-data ook nog in de foto's.


Vroeg opgestaan en de auto geparkeerd bij het water. Net als vorige keer, de hoge oevers en de dichte begroeing.


Een mooi pad langs een van de oevers en extreem klimmen en klauteren langs de andere oever.


De voetbruggen zijn mooie plekken om te beginnen.

Maar hoogtevrees (zoals ik heb) helpt niet echt.


Ik heb goed gevangen. Ik viste van een uur of 08:00 's ochtends tot een uur of 16:00. Het was 38 graden en dan is een hele dag vissen en waden flink pittig. Laat staan klimmen en klauteren. Gelukkig had ik voldoende water bij me. Maar af en toe was het echt nodig om even te pauzeren en me goed onder te dompelen in de rivier. Ik ving in totaal 23 vissen. Vrijwel allemaal kopvoorn. Een prachtige vis om te vangen. De rivier zat extreem vol met vis en de kopvoorn liet zich niet afschrikken door het warme weer. Er zit veel kleine vis en middelgrote vis. Heerlijk vangen. De echt grote exemplaren zie je af en toe wel maar zijn lastiger te vangen. Maar het kan goed hoor. Naast de 23 vissen die het net gevoeld hebben, heb ik er nog een handvol niet meegeteld die ik haakte maar kwijt was voor ze officieel helemaal in het net waren beland. Daarnaast mis ik op elke vis die ik vang toch al gauw zo'n 3 aanbeten. Mogelijk (te) kleine vis, maar waarschijnlijk ook omdat ik de weken hiervoor op wilde forel had gevist. Dus ik moest even wennen aan het haken van de vis.
Overigens heb ik alle vis gevangen op flink grote, zelfgebonden (droge) zwarte foam mieren.


Het water lijkt vaak dieper dan het daadwerkelijk is.


Op veel plekken is het niet veel dieper dan kniehoogte of maximaal heuphoogte. Maar uiteraard moet je blijven opletten. 








Vaak vind je prachtige stukken waar hier en daar mooie vissen rondcruisen.






Al met al wederom een heerlijke dag in de rivier de Aveyron, alwaar je niet heel goed hoeft te kunnen vliegvissen om toch lekker kopvoorn te vangen. Wat mij betreft absoluut een aanrader.

groeten JEVDE

Team

mooi verslag ,en mooie vissen, in een mooi land
NUNC  AUT  NUNQUAM

Gerrit59


guidogast

::agree::

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Mooi verslag. Maar even in het achterhoofd houden, mocht het iets noordelijker niet lukken om wat te vangen.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

Bedankt voor de tip.Mocht ik eens in de buurt komen, dan hoef ik tenminste niet zolang te zoeken. ;D :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Menno_siemensma

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.