Arctic silver producten

Started by Floor, June 17, 2017, 09:26:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Floor

https://www.arcticsilvershop.com/

Nog nooit aan de waterkant gezien maar, ik sprak iemand die misschien een hengel van dit merk ging overnemen.
Het lijken mij vreemde apparaten die hengels maar, die dunne lijntjes daar, ben ik wel nieuwschierig naar.

Iemand ervaring?
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

W3stland

Ik vind de hengels er niet uitzien al snap ik het concept wel. Geef mij maar kurk, het oog wil ook wat. De dunne lijn daarentegen lijkt me wel wat maar kan zijn dat dat alleen werkt door de hengel. Ik zou denken dat een dunnere lijn toch minder weegt he..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Floor

Quote from: W3stland on June 17, 2017, 10:29:32
Ik vind de hengels er niet uitzien al snap ik het concept wel. Geef mij maar kurk, het oog wil ook wat. De dunne lijn daarentegen lijkt me wel wat maar kan zijn dat dat alleen werkt door de hengel. Ik zou denken dat een dunnere lijn toch minder weegt he..

Dat de lijnen pas functioneren in combinatie met de hengel zou inderdaad zomaar kunnen.
Een dunnere lijn weegt niet per definitie minder dan een dikkere, denk maar aan een zinklijntje
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

p.forel

Dat soort verkoop gel...l neem ik niet serieus.
Aftma 4 lijn met een 11,2 gram head.
Of een aftma 5 hengel die 12a 13 gram vraagt

Gooi het maar in mijn pet dan kan ik het in de kliko gooien

Maar ze vragen wel goede prijzen voor hun spullen

Gert

#4
Mijn ervaring met een (hele) dunne lijn, de Wulff Triange Taper: zou een drijvende lijn moeten zijn, maar helaas..... op stilstaand water, met de droge vlieg die ik gewoon wilde laten liggen tot ie gepakt werd, begon de volglijn na een tijdje steeds weer te zinken. Invetten hielp niet.
Met hetzelfde gewicht kun je maar beter wat meer volume hebben. Dat wist Archimedes al.

Floor

Quote from: Gert on June 18, 2017, 23:46:25
Mijn ervaring met een (hele) dunne lijn, de Wulff Triange Taper: zou een drijvende lijn moeten zijn, maar helaas..... op stilstaand water, met de droge vlieg die ik gewoon wilde laten liggen tot ie gepakt werd, begon de volglijn na een tijdje steeds weer te zinken. Invetten hielp niet.
Met hetzelfde gewicht kun je maar beter wat meer volume hebben. Dat wist Archimedes al.

Ja, bekend verhaal met zogenaamde 'windcutters' de volglijn wordt zo dun gemaakt dat deze niet meer voldoende oppervlak heeft om voldoende drijfvermogen te cre?eren.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

weerwolf

neem dan een artificial silk lijn die heeft een soortelijk gewicht wat bijna gelijk is aan water, beetje vet erop en hij drijft. Is ook dun een ook nog eens duurzaam


http://www.terenziosilklines.com/en/revolution-fly-lines/


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

p.forel

wat is duurzaam roelof   hoe lang vis je er al mee

ik heb hier 5 cordland silk lijnen die al meer als 10 jaar mee gaan ook dun  en dus ook duurzaam
drijven ook goed  ook op strommende bergbeekjes

weerwolf

das een goeie bert, duurzaam is een wijd begrip, volgens de maker moet hij een leven lang meegaan. Als je kijkt hoe grijs de gemiddelde vliegvisser is hoeft dat niet zo lang te zijn  ;D  maar bij moet hij dan nog wel een 30 jaar meegaan......zal ik je op de hoogte houden?

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.