Voorbereiden Baggelhuizen dag, winde visserij, etc

Started by Inderk, February 04, 2011, 20:14:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inderk

Daarvoor gebruik ik o.a. dit materiaal.

Om dit van te maken.
Goed voor de forellen, gebonden op haakmaat 12 (steellengte 2x) lust de winde ze ook graag straks in het voorjaar. Baars is er gek op in de zomermaanden, En .......van horen zeggen wordt er ook roofblei gevangen met dit soort dingusjes. Andere kleuren kan je altijd gaan gebruiken!

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Sieger

Heeel vangerig Henk... Zo'n gele gebruik ik heel graag op de baars... Vangen als een tierelier... :D


Sieger

Patrick(WF)

Ziet er goed uit Henk. Ik wil het dit jaar ook eens op Winde gaan proberen
dus moet ook maar eens wat van deze vliegen gaan binden dan.
Wat is dat voor spul op dat kartonnetje?
Groet Patrick

Inderk

Quote from: Patrick(WF) on February 05, 2011, 11:37:28
Ziet er goed uit Henk. Ik wil het dit jaar ook eens op Winde gaan proberen
dus moet ook maar eens wat van deze vliegen gaan binden dan.
Wat is dat voor spul op dat kartonnetje?
Ik zal vanavond even een plaatje plaatsen.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Inderk

Materiaal op het kaartje:
Materiaal is ingescanned excuus voor de kwalieit, maar je kan zien wat het is
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

sparton wordt dat nog steeds gemaakt,leuk ja
heb daar vroeger van die ijselkleurtjes van gehad,mee gebonden maar nooit vis op gevangen hahahha

DMeijer

Ziet er behoorlijk geel uit, die vliegjes. Heb een zonnebril nodig om naar de foto's te kijken. 8)

Ik herken niet alle materialen. Wil je ze noemen, Inderk?!

En inderdaad hoor ik vaker dat in de vroege seizoen allerlei fel gekleurde streamertjes het goed doen.

Greetinks,
DMeijer

vliegvisgek

dus zulk soort streamers doen het vrijwel altijd bij baggelhuizen op de forel put werken ze ook wel hoor mooi gedaan ;)

Inderk

Ja en nee.........
Vis je op een put waar regelmatig wordt uitgezet....(b.v. de Woldstek) dan kan dit een topper zijn.
In het vroege voorjaar op Baggelhuizen zijn zulk soort streamertjes in allerlei kleurvariaties af toe echte killers!
Maar ga je daar vissen een aantal weken na een uitzet, dan zit er zeker nog voldoende vis in de plas, dan moet je echt wel meer je best doen om de forel achter de schubben te zien komen.......dan moet je wel even in het water kijken wat voor insecten er leven en wat er boven het water dartelt. En met imitaties daarvan vissen.
Voor de forumdag op 19 maart zal ik dit soort streamertjes zeker aanraden!
Niet alleen geel hoor! Olijf, roze, wit, zwart, bruin, etc.......

En Dick, ik zie je op de jaarvergadering en op de eerst komende bindavond.
Gaan wij samen streamertjes bouwen, of de te binden vlieg moet machtig boeiend zijn..........
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

Hier heb je dus zelf ook veel baars en winde mee gevangen? Dan ga ik ook maar eens van dit soort dingen binden!

Nu gebruik je zelf vooral de gele kleurstelling; nog tips met betrekking tot de kleur? Of is geel wel hetgeen wat het vooral goed doet?

vliegvisgek

zal genoeg vliegenmee nemen zal er altijd wel 1 bij zitten die goed is toch :P

Rossie69

das de pleuris altijd je moet te veel meenemen,voor die ene goeie keus.
niks gelukkig standaard hahaha.

3 doosjes meer niet.
droog/nimf streamer en boobs/en ander drijftuig

Inderk

Quote from: Plantje on February 12, 2011, 09:51:59
Hier heb je dus zelf ook veel baars en winde mee gevangen? Dan ga ik ook maar eens van dit soort dingen binden!

Nu gebruik je zelf vooral de gele kleurstelling; nog tips met betrekking tot de kleur? Of is geel wel hetgeen wat het vooral goed doet?
Toevallig is het voorbeeld geel, maar maak ook streamers met andere kleuren zoals ik al eerder meldde.
Dit modelletje gebruik ik met haakmaat 8 en 10 (2x steellengte) hoofdzakelijk voor de forel, en haakmaat 10 en 12 hoofdzakelijk voor baars en winde. Onderstaande doet het soms bijzonder goed als er klein speldaas aanwezig is, en maakk je dit modelletje in de kleur olijf, dan zou het zelfs als een damsel kunnen fungeren

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

Geinig hoor! Zoiets moet ik toch ook maar eens gaan knopen!

Vergelijkbare dingen heb ik wel. Dogg nobblers worden die volgens mij genoemd. Maar die hebben geen hackletje of iets dergeljiks achter het kopje.

Plantje

Dit zijn die dog nobblers:



Ik heb ze in diverse kleuren (wit, zwart, geel, rood enz)

Ik heb er eens één langs een snoekje hier achter het huis gehaald. Hij taalde er nog niet naar! Vond het absoluut NIET interessant! Even later een EP streamertje....en ja hoor!

Vandaar, dat ik me afvroeg of dit interessant gaat zijn voor baars enz.

DMeijer

[quote author=Inderk link=topic=804.msg9090#msg9090 date=1297468977
En Dick, ik zie je op de jaarvergadering en op de eerst komende bindavond.
Gaan wij samen streamertjes bouwen, of de te binden vlieg moet machtig boeiend zijn..........
[/quote]

Prima, Inderk ! Wij streameren een heel eind op los.  ;D
Vandaag heb ik thuis (jaja, thuis) nog wat Woolly Buggers geknoopt. Ik zal ze jou zaterdag laten zien.

Inderk

Die doen het prima Plantje!

En Dick.....ik zie je volgende week zaterdag!
Ben benieuwd!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

Goed om te weten! Ga ik die toch ook in de doos houden!