't Moet niet gekker worden.....

Started by Bone F, May 04, 2016, 09:49:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Gezien op Nu.nl? Vissen op Tuna met een drone, het moet echt niet gekker worden zo is niks meer veilig of een uitdaging :(......

jo flyfishing

#1
is er een verschil met de huidige fishfinders bij het pelagic vissen op snoekbaars?
Varen tot je een vis ziet, shad laten zakken tot op de juiste diepte, de vis zien bijten op het scherm en hoppa.
Ik zal niet zeggen dat je niet meer moet kunnen vissen, maar het spelletje is aan het veranderen...

https://www.youtube.com/watch?v=RmIkJjzIGG0
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Floor

#2
Ik denk dat vliegvissers vaak wat anders tegen vissen en vangen aan kijken dan veel andere sportvissers.
Vliegvissers willen liefst graag vissen en proberen dan wat te vangen, veel andere vissers willen graag veel vangen en noemen dat dan vissen.
Denk ik...
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Gerrit59

Bij sommige vormen van visserij (nee, ik treed niet in detail  :)) denk ik: waar gaat dit naar toe?
Daarom ben ik ook vliegvisser geworden, heerlijk buiten in de natuur op zoek naar vis. Zonder geavanceerde apparatuur. Wat wil een mens nog meer? :)

Gerrit

Twan

#4
Quote from: Bone F on May 04, 2016, 09:49:41
Gezien op Nu.nl? Vissen op Tuna met een drone, het moet echt niet gekker worden zo is niks meer veilig of een uitdaging :(......

Ik zag het ook Frans. Het is wel heel effectief en wel goed de moderne technologie toegepast, maar het wordt je te gemakkelijk gemaakt. Not my cup of tea. Het gaat hun blijkbaar alleen om de vangst en niet de sport :-)

p.forel

Ik ben blij dat er zo veel manieren zijn om vis te vangen
Het had toch wat geweest als iedereen langs of op het water met vlieghengel had gestaan

quaden

#6
ik vis ook op snoekbaars en ik zie hier in reacties vaak het woordje 'gemakkelijk' staan.
Maar dat is het absoluut niet, de vaarkunsten en dan nog de shad zonder weerstand te laten zakken is een techniek apart.
Alle takken van de hengelsport hebben een andere invalshoek, maar met een drone gaat me net iets te ver :P

Bone F


Menno_siemensma

Dat drone dingetje is omdat die dingen nu hip zijn, dan probeert men de gekste dingen, al is dit niet eens zo raar idee. Als vliegvissers staan wij toch een beetje aan de andere kant van het visspectrum omdat je toch altijd je vliegenlijn gebruiken moet more or less. Ik vind eigenlijk dat vissen met beetverklikker dobbers ook niet echt geweldig al is het helaas soms gewoon de effectiefste manier van vissen. Vliegvissen moet lekker actief bezig zijn met het 'jagen' achter de vissen aan, of dat nou snoek, forel, karper, voorn of wat dan ook is. Zo'n drone lijkt me dan wel weer supergaaf om tijdens een visvakantie wat leuke shots mee te maken, vooral in Canada als die rivier vol met zalm ligt en je met een flyby dat mooi kan vastleggen. Voor de moderne vliegvisser kan je het natuurlijk ook heel goed voor het spotten van vis gebruiken maar of we dat nou willen, overal van die drones boven te snerpen...
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Mike

Ik zou dolgraag zo'n ding meenemen naar Cuba maar ik denk dat ze je daar niet binnen laten met zo'n ding.
En als er al het land mee binnenkomt vrees ik dat je heel rap de grootste problemen hebt.
Het lijkt me echt gaaf om dergelijke beelde te maken.

https://youtu.be/26KdgK2TMsA
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER