Overschot bucktail, wat doe je ermee?

Started by jo flyfishing, March 20, 2017, 19:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

Zoals de titel zegt, wat doe je met de stukken bucktail? meestal buin van kleur, en korter van haar dan de het opgebruikte stuk.

Vuilbak of andere toepassingen?

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Scaramouche

Je kunt er altijd zinkende sedgehogs mee maken, die doen het op stromend water soms heel goed.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gerrit59

Ik gebruik dat soort resten ook wel om een streamer van bijvoorbeeld arctic fox, nayat, big fly fiber, streamer hair, etc. meer volume te geven. Ik bind het dan 'omgekeerd' in en sla het vervolgens terug. Door dit een of enkele keren te doen krijg je een mooie 'kraag'. De kleur van de kraag maakt niet uit omdat het toch onder het andere materiaal zit.

Gerrit

Beertje

Het is gewoon een soort hertenhaar, dus kun je er b.v. vleugels voor sedges van maken.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rossie69


Gerrit59

Inderdaad...
Er zijn eigenlijk nog legio toepassingen voor, zoals voor het maken van zeeforelvliegen (zwart doet het uitstekend).
Ik heb ook wel bucktail gebruikt voor het maken van een dekschildje op een droge vlieg of een nimf.

Gerrit

jo flyfishing

Bedankt voor de ideetjes.
Ze liggen in de lijn van de verwachting.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Floor

Bind zo'n muis, die vind ik zelf altijd erg grappig.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Rossie69


p.forel

Gewoon weg knikkeren 
En nieuwe kopen

FSCHAMP

Ik verwerk ze meestal in meer natuurlijke snoekstreamers.

De natuurlijke kleur van de witte heb ik nu gebruikt voor een tarpon streamer de cockroach, die ik mee naar Cuba neem.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>