ok 2e deel, moet toch een vervolg komen

Started by jur606, February 22, 2012, 09:42:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jur606

Beste lezers,

Ik heb een paar weken geleden voor de ijstijd zeg maar :)
alles samen met een maatje aan elkaar geknoopt en een beetje gaan werpen ook nog keertje geoefend daarna begon de ijstijd :P
Ik heb een 4tje met drijvende lijn en start setje van 25 eifelvliegen.

Ondanks dat ik misschien het werpen niet op de compleet "juiste" manier doe is een meter of 10 tot 15 de lijn wegzetten toch wel aardig te doen en mijzelf raken heb ik in die keren werpen 2 maal gedaan. dus valt mee vond ik zelf

nu wilde ik toch een poging gaan wagen bij ons op de singels e.d. om te kijken buiten werpen ook vis zou kunnen vangen.
singels bij ons Brasem voorn baars e.d. alle vissen zullen nog wel super traag zijn dus ik verwacht niet dat ik aanbeten krijg of herken danwel zal gaan vangen. maar alleen de spanning al van een e.v.t. aanbeetje geeft een extra dimensie :)

Hebben jullie nog tips/tricks e.d.? singels zijn tussen de 1 en 2.5 meter diep ongeveer?
en de vissen kunnen niet weg :P wilde eigenlijk beetje gokken op kleine baarsjes met een rood tintje zinkend vliegje (of iets in die trent :)

nog dingen waar ik aan zou moeten denken :) (pet en zonnebril altijd op :P)

A{b}r{a}xa{s}

gewoon gaan proberen, het is in ieder geval goed om het werpen te oefenen ! :)
en als je nu bv. in de buurt van bruggetjes, of wat diepere plekken, gaat vissen heb je kans dat je misschien al een visje weet te verleiden.
de temperaturen gaan langzaam omhoog, dus met wat mazzel beginnen de vissen ook langzaam weer 'wakker' te worden.

jur606

ja ik weet het de vissen zijn en zullen nog vrij passief zijn.
En de kans dat het vangen wordt is zeer gering, maar wilde morgen middag toch even proberen.

geeft weer een extra dimensie aan eht werpen oefenen (waarom niet gelijk nu met vliegje)
buiten de vangst kans ook de kans dat je je zelf haakt bijde geeft een extra spanning :)

HappyFisherman

Los van de spanning in alle knopen in je leader :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jur606

Quote from: HappyFisherman on February 23, 2012, 13:47:34
Los van de spanning in alle knopen in je leader :D

Heb vertrouwen (lekker positief hoor:P)

p.s. liever knoop in mijn leader als vlieg in mijn oor

Rossie69

leuk gezegde

liever knopen in me leader, als een vlieg in mn oor.

jur606

#6
Nou dat hooffdstuk hebben we ook weer gehad.
Tot op heden steeds meer aan het werpen (nog steeds met verklikkertje en nimph) aan aantla keer een kort 1.5 tot 2 uur gevist)
en inmiddels zijn de 1e vangsten ook gedaan, nog niet groot maar met korte worpjes en wat langer tot meter of 15 lijn uit.
toch vis gevangen hier mijn 1e echte officieel gevangen vis op de vliegenlat





P.s. nog geen knopen in leader gegooid, en ook myzelf (of andere niet geraakt:P)
Wel 1 keer bodem welke echt niet meegaf. paar keer gras of boom te pakken. dus wel paar vliegjes verspeeld maar ok gaat steed beter lijn en worpen steeds beter onder controle. ook schuin paralel werpen gaat al enigsinds. je merkt heel snel of je "goed" gooid of niet je voelt het het wordt steeds leuker :)


A{b}r{a}xa{s}


maurice

gefeliciteerd met de eerste,
er komen er van zelf veel meer.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jur606

#9
Quote from: A{b}r{a}xa{s} on March 13, 2012, 16:47:07
mooi gedaan Jur...verslavend he ?!

zeker verslaven

Het zwiepen is al verslavend, en zeker als het doet wat je voor ogen heb :) (dus neerkomen waar jij het wil dat geeft me al goed gevoel :P).
Nu zijn de 1e en meerder kleine visjes binnen bne nu al op zoek naar grotere (als de kajak weer te water gaat, hopelijk het weekend maar denk dat het weer niet mee gaat werken, anders erna eens kijken of ze al een beetje richting het ondiepe gaan

p.s. weet er iemand een hulpmiddeltje om een lusje door een oogje te krijgen? (doe nogal eens vliegje wisselen nu en meestal heb ik ze bevestigd met een lusje (nu doe ik het met draadje ervdoor heen dan lusje erdoor en terughalen) dan trek ik het er zo door) heeft er iemand nog een idee hierin moet vast wel iets zijn (zoiets als bolie steker aleen dan zonder dat je fluorcarbon lijntje doorgaat danwel beschadigd

A{b}r{a}xa{s}

Bedoel je dat je de vlieg met een lus aan je tip maakt ?
Als je met nimfjes vist zou je dan een 'quick link' (ze hebben nog een andere naam...die ben ik alleen ff kwijt) kunnen gebruiken.
Dat is een soort van klein 'warteltje' dat je aan het eind van je tippet knoopt en  waar je de vlieg als het ware 'in hangt'.
Maakt de vlieg wel zwaarder, dus ik denk dat het alleen zinvol zou kunnen zijn bij nimfen....
denk zelf dat het gewoon aanknopen sneller is en de beweging in het water het minst beïnvloed.

(Ik heb er ooit eens een paar van Bert J. gekregen...hij weet wellicht de naam waaronder ze ook te verkrijgen zijn)


catchem

Ja Bas, die heb je een tijd geleden nog naar mij gestuurd.

Jur606, als je mij een PB met je adres stuurt krijg jij ze.

Arno

Bas je kunt ze ook voor droge vliegen gebruiken.
ze wegen niet veel en de droge vlieg zink er niet door.

Gr Arno