Waadschoenen

Started by RiverHunter, October 09, 2014, 17:24:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RiverHunter

Hallo, ik heb een vraag aan de gebruikers van het merk: Simms, en Patagonia.

Ik heb wel het een en ander gezien en gelezen.

Gr, Ron.
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Troutbuster

#1
Ron,

Patagonia heb ik gehad en ik zeg nooit doen!

Simms schoenen,  geen ervaring

Gr

Jan
"Petri Heil"


Slechtvalk

Grappig Jan, mijn ervaring is net andersom. Veel problemen gehad met Simms schoenen en juist hele goede ervaringen met Patagonia. Ik vind echter de prijzen van beide merken erg overhyped en vind de schoenen van een Europees merk als bv Scierra helemaal niet zoveel minder. Ik heb ook goede ervaringen met de schoenen van Orvis. Alle merken waadschoenen worden bijna in China gemaakt en de een ziet er nog fancier uit dan de ander. Feit is wel dat bv de garanties van Patagonia en Orvis erg goed zijn. Simms vond ik wat minder

Raymond

Ik heb sinds de zomer een paar waadschoenen van Orvis. Ik heb 7 jaar Simms waadschoenen gehad die nooit lekker zaten. Deze nieuwe van Orvis met Vibram zool en studs vind ik tot nu echt fantastisch.

Patagonia? Daar heb ik geen ervaring mee...
::wtf::

FSCHAMP

Ik heb Simms waadschoenen, twee (Free stones & G4 boots) paar en zeer tevreden over.  Orvis heb ik gehad en vond ik maar niets.  Verder heb ik ook nog een paar Visions, maar hier komen de zolen van los.
Geen ervaring met Patagonia's.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Troutbuster

Quote from: Slechtvalk on October 09, 2014, 19:06:13
Grappig Jan, mijn ervaring is net andersom. Veel problemen gehad met Simms schoenen en juist hele goede ervaringen met Patagonia. Ik vind echter de prijzen van beide merken erg overhyped en vind de schoenen van een Europees merk als bv Scierra helemaal niet zoveel minder. Ik heb ook goede ervaringen met de schoenen van Orvis. Alle merken waadschoenen worden bijna in China gemaakt en de een ziet er nog fancier uit dan de ander. Feit is wel dat bv de garanties van Patagonia en Orvis erg goed zijn. Simms vond ik wat minder

Ik kocht eerst een Patagonia Wadermaster ademend pak, prima pak overigens, en ik dacht Patagonia Waadschoenen erbij dus de Rockgrip schoenen aangeschaft

Prima schoenen zo op het eerste oog, maar na 1,5 jaar vielen ze letterlijk uit elkaar en verdwenen ze in april 2013 in een kliko op Funen

Intussen alweer 1,5 jaar Snowbee schoenen en ookal zagen deze er na een half jaar niet meer uit, ze zitten heerlijk en niet kapot te krijgen (hè Jan Damman!?)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Slechtvalk

Hetzelfde heb ik ooit meegemaakt met een paar Simms schoenen. Ik was aan het vliegvissen aan het Veerse meer en trapte letterlijke door mijn schoen heen. Had gelukkig ducktape mee  ::goodjob:: en kon alles nog een beetje bij elkaar houden. Was maar goed ook, want ik moest ruim 3 km lopen. Schoenen waren pas 3 sessies gebruikt. Verder niets dan lof voor de pakken van Simms. Garantie nul komma nul !

RiverHunter

#7
Ok, maar wat doen de studs onder de voeten, en filt? Studs glij je toch uit over stenen?

Owh ja, ik heb nu Scierra waadschoenen zolen heb ik al laten naaien, nu gaan de hielen het filt los, zit te denken aan de Patagonia's :http://www.pro-flyshop.com/products/patagonia-ultralight-wading-boot-felt

of de Simms: http://www.taimen.com/nl/nl/product/simms-g3-guide-boot-felt_99930747/103323

De Laatste zijn wel erg duur. en dan vibram zolen
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Jan Damman

Quote from: Troutbuster on October 09, 2014, 20:57:35


Intussen alweer 1,5 jaar Snowbee schoenen en ookal zagen deze er na een half jaar niet meer uit, ze zitten heerlijk en niet kapot te krijgen (hè Jan Damman!?)

Gr

Jan

Ja zoals Jan al aanhaalde ik heb ook Snowbee schoenen en zitten prima maar zien er niet meer uit maar niet kapot te krijgen  :)
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Scaramouche

ik heb patagonia rock grip schoenen, erg tevreden over; lopen net zo comfortabel als gewone loopschoenen. ik heb ze nu ongeveer twee jaar, een keer of 20-25 gebruikt en ze zien er nog heel goed uit.

http://www.patagonia.com/us/product/rock-grip-wading-boots-sticky-studded?p=79326-1
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

RiverHunter

#10
Iemand ervaring met de Simms G3 Guide Boot Felt, en is het ook buiten spin en fly (niet omdat het een slecht adres is ofzo) in Nederland te koop?
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Gert

Ron, ik heb geen ervaring met de schoenen waar jij info over vraagt.
Maar ik heb wel ervaring met vilt en met Vibram. Voor mij in het vervolg altijd Vibram!
Geeft goeie grip op de stenen en je glijdt er niet mee uit op het gras of in de modder.
Vilt is goed voor gladde, begroeide stenen maar waardeloos als je op nat gras of in de modder loopt. Je ligt zo maar op je gat met alle mogelijke consequenties van dien. Je kunt zelf wat breken, maar ook je hengel als je die in je hand hebt en je valt erop.
En je kunt eventueel ook nog studs nemen (kan zowel met vilt als met Vibram). Dat is volgens mij vooral bedoeld voor begroeide stenen.

Ik ben dan ook benieuwd waarom jij blijkbaar toch de voorkeur geeft aan vilt?

Succes met je keuze!

Groet,
Gert

RiverHunter

Nou Gert, voorkeur wil ik niet zeggen, maar meer omdat ik geen ervaringen heb met vibram. Ben dan ook blij met de info die ik heb gekregen van jou en alle anderen. Ik denk na over de Simms G3 guide met de vibram zolen, maar zijn net nog even te duur voor mij, weet ook niet of Martin Sport ze heeft en wat ze moeten kosten?
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Gert

Oke Ron, dan wordt het vast een weloverwogen keuze ;).

Misschien wordt van Vibram wel eens onterecht gedacht dat het vergelijkbaar is met rubber - dacht ik vroeger ook. Maar rubberen zolen zijn echt levensgevaarlijk op gladde stenen. Dat is met Vibram duidelijk anders.

Beertje

Vibram met studs geeft prima grip.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Floor

Ja, vibram en studs. Voor mij nooit anders meer.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

FSCHAMP

Ik kies ook voor vibram zolen en voor de zee gebruik ik ze met studs, voor op rivier gebruik ik ze zonder studs.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Quote from: Troutbuster on October 09, 2014, 17:52:33
Ron,

Patagonia heb ik gehad en ik zeg nooit doen!

Simms schoenen,  geen ervaring

Gr
Jan

Uitstekende waadschoenen merk Patagonia!!!! (mijn ervaring)

Voldoen mij nog steeds erg goed

Sjoerd