stoppen Vliegvissers forum (medio december)

Started by A{b}r{a}xa{s}, September 04, 2016, 19:42:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Ik heb, na eerder al vergelijkbare gedachten te hebben gehad, besloten om definitie te gaan stoppen met het Vliegvissers forum.
Het doek zal ongeveer medio december vallen.
Zelf doe ik behalve het zo nu en dan maken van een back-up ivm de vele foutmeldingen, al vrijwel niets meer met het forum.
Vliegvissen of binden heb ik de afgelopen 3 jaar al zo goed als niet meer gedaan.
Het vliegvis-virus is bij mij verdwenen.

Ik wil iedereen bedanken die bijgedragen heeft om Vliegvissers.nl te maken tot wat het is geworden.
Ook alle sponsors hartelijk dank voor de ondersteuning de afgelopen jaren !!
Wilco en Rudi bedankt dat jullie zo lang beheerder wilden zijn, was dat niet het geval geweest dan zou het forum al veel eerder gestopt zijn.

Het stokje op 'vliegvisgebied' zal vast via een ander forum opgepikt worden.

Nogmaals, allemaal bedankt voor jullie bijdragen !

Bert J.

Dat is heel jammer Bas! Maar wel te begrijpen van jouw kant. In ieder geval bedankt voor al die jaren forum-plezier!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Scaramouche

Zeker jammer!  :( Ik had het hier wel naar mn zin  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

rosingkamp


p.forel

Kan het niet over genomen worden ????????????????????????

gijsie20

Bedankt voor alles Bas!  ::goodjob::

Maar idd, kan het niet verder draaien?

Gerrit59

Ik (en met mij alle leden van dit forum denk ik) respecteren je beslissing Bas. Wel jammer dat je van die besmetting die 'vliegvisvirus' heet, af bent.
Dank voor hetgeen je voor dit forum hebt gedaan! Wat je daarvoor moet doen kan volgens mij alleen maar onderschat worden.
Ik hoop dat er een opvolger voor je gevonden wordt. Ik heb die kennis in ieder geval niet.
Het ga je goed!

Gerrit

merijn1982

Bedankt voor het forum bas! Jammer dat het straks niet meer is
Tight lines!!

zeeforel

Oei dat is zonde. Staat hier veel interessante info.

Gaan de werkzaamheden puur over de techniek of ook moderatie etc?

p.forel

Als overnemen zou gaan dan zal het hoofdzakelijk de techniek zijn. Moderatie is niet zo'n ramp altijd wel mensen voor te vinden
En natuurlijk de kosten  ook niet geheel onbelangrijk

Joost S.

Aaahhhh, wat jammer zeg.

Bedankt voor al je inzet. Het zal een groot gemis blijken vrees ik.

Plantje

Erg jammer, dat het stopt! Ergens is het vooral jammer dat het stopt, omdat de liefde voor het vliegvissen verdwenen is.

We hebben al eens eerder een gesprek gehad over het overnemen van zaken en op zich ben ik daar nog steeds wel in geïnteresseerd. Het zou eventueel dan nu moeten. Het enige pijnpunt is daarbij volgens mij de forumsoftware. Zoals je aangeeft komen er veel foutmeldingen. Verder is het backup proces volgens mij nogal bewerkelijk. En tenslotte vind ik het ontbreken van de mogelijkheid om media naar een eigen server of cloud omgeving te uploaden erg jammer.

In plaats van te wachten tot de boel opgedoekt is en alles weg is zou ik toch nog graag eens kijken naar mogelijkheden om de boel in leven te houden en met een verse start door te gaan.

henkverhaar

En anders wil ik ook wel eens nadenken over het 'overnemen' van (de infrastructuurzijde van) het forum. Ik zou het zonde vinden als na het doodbloeden van 'startpagina' nu ook dit forum zou verdwijnen. Ik heb - denk ik - de benodigde hardware en waarschijnlijk ook kennis, om de zaak draaiend te krijgen en houden; ben alleen niet zeker of de bandbreedte mijn (consumenten) internetverbinding niet overschrijdt. Ter info, ik heb nu o.a. een webserver, een mailserver, en een wordpress site lokaal draaien (stichtsend.xs4all.nl; buroverhaar.nl).

Henk

Vliegvissers.nl

Quote from: Plantje on September 05, 2016, 06:55:53
Erg jammer, dat het stopt! Ergens is het vooral jammer dat het stopt, omdat de liefde voor het vliegvissen verdwenen is.

We hebben al eens eerder een gesprek gehad over het overnemen van zaken en op zich ben ik daar nog steeds wel in geïnteresseerd. Het zou eventueel dan nu moeten. Het enige pijnpunt is daarbij volgens mij de forumsoftware. Zoals je aangeeft komen er veel foutmeldingen. Verder is het backup proces volgens mij nogal bewerkelijk. En tenslotte vind ik het ontbreken van de mogelijkheid om media naar een eigen server of cloud omgeving te uploaden erg jammer.

In plaats van te wachten tot de boel opgedoekt is en alles weg is zou ik toch nog graag eens kijken naar mogelijkheden om de boel in leven te houden en met een verse start door te gaan.

Rudi,

ik kom er van de week bij je op terug. Dan kunnen we kijken wat er mogelijk is.

HappyFisherman

Goed zo Bassie, je bent aan niemand meer iets verplicht. Maar...., als een ander het over kan nemen dan graag!!!

Niet alleen om alle info die er staat, maar toch ook om TourOV, Snoektour, Binddag, Baggelhuizen, Ruigenhoek, Swaps enz enz...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

#15
Quote from: henkverhaar on September 05, 2016, 07:37:03
En anders wil ik ook wel eens nadenken over het 'overnemen' van (de infrastructuurzijde van) het forum. Ik zou het zonde vinden als na het doodbloeden van 'startpagina' nu ook dit forum zou verdwijnen. Ik heb - denk ik - de benodigde hardware en waarschijnlijk ook kennis, om de zaak draaiend te krijgen en houden; ben alleen niet zeker of de bandbreedte mijn (consumenten) internetverbinding niet overschrijdt. Ter info, ik heb nu o.a. een webserver, een mailserver, en een wordpress site lokaal draaien (stichtsend.xs4all.nl; buroverhaar.nl).

Henk
Bedankt voor je aanbod, Henk! Ik zal het zeker in het achterhoofd houden! In principe loopt de hosting en de "fysieke" website volgens mij al ergens online. (Dus anders dan hoe jij het geregeld hebt) Ik ben al een beetje in de forum software gedoken en ik zie dat er veel mogelijk is. Zelf zie ik een doorstart een beetje voor me als: content bewaren (de berichten, plaatjes, users enz enz) en de look and feel een refresh geven. Dat betekent wellicht dat het er wat anders uit gaat zien, dat modificaties (soort van add ons om extra functionaliteit te geven) eerst eens allemaal uit gezet worden en dat we "beginnen" met een basis forum en dat we van daar uit wellicht langzaam maar zeker weer zaken kunnen toevoegen. Ik denk dat dat nodig is om van de diverse fouten af te komen.

Quote from: Vliegvissers.nl on September 05, 2016, 07:44:47
Rudi,

ik kom er van de week bij je op terug. Dan kunnen we kijken wat er mogelijk is.
Graag, Bas! Ik respecteer je keuze, maar het zou jammer zijn het hele forum ter ziele te laten gaan! Voor zover ik nu zie zou in eerste instantie puur het draaiend houden van het forum geen rocket science moeten zijn.

Sieger

Allereerst heel erg bedankt voor het in de lucht houden van dit platvorm Bas en dat terwijl er toch heel andere dingen op je pad zijn gekomen. Klasse...!

Het zou mooi zijn als alle info, kennis en contacten op een of andere manier bewaard kan blijven. Ben zelf ook een stuk minder actief de laatste tijd, maar zou het toch gaan missen....


Sieger

sjoerd

Heel jammer dat Bas ermee stopt. Heel fijn dat er wordt nagedacht en meegedacht (Plantje en Henk !!) om het forum in wat voor vorm dan ook in stand te houden.
Ik kan mij niet voorstellen dat het in december ineens over en uit zou zijn, Dat zou wel heel jammer zijn.
Mannen, succes gewenst bij de doorstart. Top als dat zou lukken!!


Scaramouche

Mocht een doorstart om wat voor reden dan ook niet gaan lukken, dan is er een mogelijkheid om uit te wijken naar viswereld.nl. De site is niet meer actief, maar het forum wel. Daar kan vrij makkelijk onder het nu nog bescheiden vliegvishoekje de topicstructuur van dit forum worden doorgezet.

Maar als dit forum met alle kennis en info behouden kan blijven dan heeft dat wel de voorkeur natuurlijk.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

vdKaa

Allereerst grote dank aan éénieder die vrijwel voor eigen rekening al vele jaren deze site beheren. Na eerst een tijdje 'mee te lezen'  ben ik uiteindelijk lid geworden. Het zou toch wel heel erg zijn als deze site ter ziele gaat. Er is hier nl zo veel aan informatie te vinden, zeker voor een beginnende vliegvisser.

Vrije tijd is lastig te vergoeden, maar ter dekking van de kosten zou ik het niet erg vinden om jaarlijk een klein bedrag (lidmaatschap/sponsoring) ter dekking van de financiele lasten die het in de lucht houden van deze site met zich mee brengt.
Fouten zijn kansen om iets te leren

Joost S.

Idd, mocht geld een issue zijn, misschien een soort van club van bv 20 openen. Kost 20 euro per jaar om lid te worden. En dan ergens in een banner staan alle leden. Verder krijg je niks.

Soort support van de site. Wordt je geen lid, even goede vrienden.

Denk dat je dan best een eindje komt.

Vliegvissers.nl

Joost / vdKaa : financiën zijn geen probleem hier :)

Joost S.

Haha, wat goed man!!  ::goodjob::

Maar weet dat er leden zijn die altijd bereid zijn ff bij te springen of zo. Heb niet veel, maar dit mag best wat kosten.

Nouja... Ik ben benieuwd hoor heren. Ik wens iedereen succes met alles. En mocht er hulp nodig zijn, gewoon vragen en wie weet kan iemand bij springen met iets.

Menno_siemensma

Begrijpelijke keuze, wel jammer uiteraard maar ook denk ik genoeg opties om dit mooie platform in de lucht te houden. In ieder geval dank voor de inzet van de afgelopen tijd. ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

 ::agree::

Bas,

inderdaad bedankt voor alles wat je gedaan hebt en nog doet voor dit forum
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>