Sauerland?

Started by haasie, December 25, 2011, 22:37:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

haasie

Heb me vandaag aangemeld op een veiling site en kon het niet laten om te bieden. Nu heb ik 2 overnachtingen gewonnen in Sauerland voor 34 euro.

Nu de vraag....wat doe ik ermee? Heb gegooglt en er valt prima te vliegvissen  8)

Heeft er iemand zin om ergens volgend jaar mee te gaan? Hotel is al betaald, mijn auto is groot en rijd op gas. Dus een 2tal dagen heerlijk vissen voor heel weinig geld.

Voorwaarde is dat degene mij het 1 en ander moet leren over rivier vissen. Ben niet erg ervaren maar neem het wel allemaal serieus.

A{b}r{a}xa{s}

Afhankelijk van de datum zou ik graag meegaan, maar of je van mij iets kunt leren......
Meestal ben ik degene die vooral veel verspeeld i.p.v. vangt :)

harry

als ie dan slim is doet ie het toch gewoon net andersom  ;D ;D

HappyFisherman

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on December 25, 2011, 23:17:57
Afhankelijk van de datum zou ik graag meegaan, maar of je van mij iets kunt leren......
Meestal ben ik degene die vooral veel verspeeld i.p.v. vangt :)

Verspelen betekend dat je ook nog beet hebt gehad Bas...  ::)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Dat lukt doorgaans wel Bram, landen is lastiger :)

haasie

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on December 25, 2011, 23:17:57
Afhankelijk van de datum zou ik graag meegaan, maar of je van mij iets kunt leren......
Meestal ben ik degene die vooral veel verspeeld i.p.v. vangt :)

Kan kiezen uit diverse datum's, dus dat moet goed komen. En als ik niks van je leer laat ik je gewoon achter  ;D Welke maand had je in gedachten? Dan bekijk ik de vrije datums.

A{b}r{a}xa{s}

ergens in de maand Mei zou wel uitkomen....
Kom je naar de binddag 21 januari, dan kunnen we het er over hebben ?

HappyFisherman

In de eerste week van mei zou ik ook nog wel mee kunnen... Als Haasie dan nog ff 2 overnachtingen scoort voor 34 eurie!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

voor mij wordt het sowieso lastig weet ik al (moet nog 1 datum checken), misschien kun jij hem wel laten zien hoe je in je eerste worp op stromend vis moet vangen :)

HappyFisherman

Beproeft recept:
Je neemt eerst met je brakke hoofd een bakkie koffie en een muffin.
Laat je maat dat stroompje vast inbanjeren en 5 minuten aanklooien.
Kies een plekje uit waarvan jij denkt dat ze verstopt zitten.
Knup de grootste en lelijkste pheasanttail aan de tip.
Lijntje ingooien en na 1m drift hangen HAHA!

Oh ja, herhaal dat 5x en vang er gewoon nog 1! ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

hahahaaha...
en 't ergste is.... het klopt nog ook... *zucht*

HappyFisherman

D'r zaten er 3 onder de brug weet je nog?  8)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

haasie

Meer info, hotel ligt in Lennestadt, naast de lenne. Adres voor de vergunning heb ik ook al, te halen bij een forellen kwekerij???   8)

Nu nog uitzoeken wanneer het seizoen begint en de geschikte datum.


haasie

Toevallig kreeg ik net het boekje vliegvissen in Duitsland en laat daar na het stuk rivier in staan waar het hotel bij ligt. Seizoen begin 15 maart en zal als  A{b}r{a}xa{s} niet mee kan zal ik ook zo vroeg mogelijk in het seizoen boeken.

Vergunningen zijn 20e per dag en er worden er max 4 per dag uitgeven.

haasie

Mei raakte volgeboekt dus de uiteindelijke datum is 18 april geworden. Een familielid die ook vliegvist wou wel mee.


Iemand toevallig nog wat nuttige info wat betreft vliegkeuze? Aangezien het rivier vissen nieuw voor me is moetik alvast uitzoeken wat er allemaal rondzwemt/drijft.

BV

Denk aan je Duitse staatsvergunning

A{b}r{a}xa{s}

haasie, gister was het er niet meer van gekomen om te reageren, sorrie, maar 't ging mij inderdaad niet lukken om de datum geregeld te krijgen.

haasie

In mei waren de datums ook al weg. Gaat best snel en heb maar zsm gereserveerd. Gaan wel een andere keer vissen.

Vergunningen komen goed, ga ze volgende week allemaal aanvragen.

Tungsten nimphen? En kwa droge vliegen, dit word toch mijn nummer 1 visserij indien mogelijk.