Kyllburg 26/28 augustus

Started by Troutbuster, August 29, 2011, 09:03:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders
weer terug van een weekendje Kyll bij Kyllburg.
Vrijdag 26 aug. aangekomen omstreeks 9:00 uur in Kyllburg
Terwijl bij ons de hemelsluizen opengingen en de dondergod zijn hamer zwaaide, was het in Kyllburg om die tijd reeds 26 graden en benauwd warm.
Ingechecked bij Muller, vergunning gekocht en gestart stroomafwaards van het zwembad.
Insectenleven was goed op gang en de forel ook, echter zeer kieskeurig!
Mijn vertrouwde Iron Blue Dunnetje werd maar mondjesmaat genomen.
Op zulke momenten is het tijd voor extremen en ja hoor!! een exorbitant grote gele meivlieg (ja,ja het is augustus!!) werd met veel misbaar van het oppervlakte gegrist!!
Toch altijd weer een glimlach moment en een gevoel van thuiskomen zeker op dat stuk waar ik reeds vele uren heb gevist!
Langzaamaan richting camping al vissend afwisselend met de droge vlieg en de nymph.
Op de camping maar ff pauze en tijd voor een natje en droogje.
Dat natje kwam dubbel aan want ook hier gingen de hemelsluizen open!!! horizontale bliksemschichten en donderklappen vergezeld met grote hagelstenen!!
Ik was blij dat de golfplaatjes van het deels overdekte terras van Roger het hielden!!
Na een uurtje werdt het weer droog en het was aangenaam opgefrist tot een graadje of 20
Met de auto naar de ondergrens van "die strecke" gereden (Malberg) en daar gestart vissend met die grote gele rakker!!
Ook hier bleek deze joekel graag genomen!!
Toch werdt de meivlieg af en toe aangevallen door iets kleiners zo leek het
Wat hatchte??, kleine blue dunnetjes!!
Tipje 10/100 eraan en een blue dunnetje op haakje 18 en kijken maar
Jawel!! dat iets kleiners bleken vlagzalmpjes te zijn!! allemaal ca. 15 cm, maar wel een schooltje!! Zou het dat toch gaan lukken daar??? Zou het afschieten van aalscholvers wellicht vruchten afwerpen?? het lijkt er wel op!!
Lekekr doorgevist tot 20:00 want toen ging het regenen.
Niet echt hard maar wel een buitje van een hele nacht zo bleek later!
Zaterdagochtend eerst de rivier bekenen!
Wat gestegen maar gelukkig niet noemenswaardig verkleurd. Gelukkig
De regen was ook opgehouden en Marion van Muller had ff op buienradar "gekuckt" en het zou een redelijk droge dag gaan worden, wat buitjes met in de middag opklaringen en wat zon!
Het was wel gevoelig frisser geworden met een graadje of 15 maar vooruit.
Naar bovenstrooms gereden wat voor insiders "de doorwaadbare plaats" genoemd wordt!
Vlak voor de doorwaadbare plaats lag dwars over 3/4 van de rivier een forse boom die het water erachter behoorlijk opstuwde
Een mooie pool was ontstaan in het normaal toch al zeer mooie en visrijke stuk!
Het was duidelijk te merken dat de temperatuur gedaald was want insekten activiteiten waren nauwelijks te bespeuren.
Met de nymph aan de slag en alras was het eerste forelletje het "haasje".
Toen later in de swing, mijn beetverklikker aangevallen werd door iets groots, ff een oranje streamertje eraan gezet, met voor de zekerheid een punt van 18/100
"Down and accross" met 'm en aan het eind van de eerste drift na 2x fel binnengestript te hebben, "whammes" Hangen!!
Mooie bruine van ca 40 cm.
Intussen was de druilregen overgegaan in stortregen met de nodige donder en bliksem!
FF pauze dan maar, de hengel een paar meter van me af gelegt en zittend op een rotsblok afwachtend op betere drogere tijden!
Die kwamen wel gelukkig!!
Toen ik onder de bomen regelmatig vis zag draaien moest en zou ik deze vangen!!
horizontale worpen met de nodige vliegen verspeelt, toch nog 3 mooie forellen weten te verschalken aan de droge vlieg!!
's avonds weer terug naar het stuk aan de onderste grens van Kyllburg en daar nog wat forellen weten te vangen op de droge vlieg.
Het weer was helemaal opgeknapt en de heldere lucht beloofde een koude nacht!!
Dat wert het ook want zondagochtend was het met 8 graden mij te fris om aan een 3e visdag te beginnen
Besloten om redelijk tevreden wat betreft de vangsten en matig positief gestemd over het weer van de afgelopen dagen weer huiswaards te rijden
Oh ja, het intussen "beruchte" "Hondehokje"op de camping is erg klein hoor!!
voor die € 20,- per nacht kan je wel iets geriefelijkers vinden!
€ 35,- per nacht en ontbijt bij Muller, met een heerlijke kamer, eigen douche en toilet, uitzicht op de Kyll, vind ik in schril contrast staan met de povere behuizingsmogelijkheden op de camping maar goed, ieder zijn meug!!

Een ieder die nog die kant op gaat wens ik goede vangsten en goed weer!!

Oléééé'

Jan.
"Petri Heil"


kees

Een redelijk weekend gehad als ik zo je verslag lees, op de jouw kenmerkende manier geschreven.
Qua weer had je het in ieder geval slechter kunnen treffen, wel regen maar niet in de "snert" moeten vissen.

En nu weer aan het werk, zie je vrijdag.......


weerwolf

Mooi verhaal, idd grappige manier van schrijven. Mooi dat er toch redelijk goed gevangen is naar omstandigheden.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Een paar lekkere dagen gehad zo te lezen en lekker met droog gevangen! Hopelijk stabiliseert het weer de komende weken een beetje... Zou mooi zijn als we 10 sept. iets van een Indian Summer zouden hebben... (blijven dromen.... ::) )


Sieger

HappyFisherman

Ligt er aan hoe lang Irene blijft hangen tussen groenland en ijsland ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}


drefter

Ik wilde in sept een week naar irrel maar dat is toch weer kyllburg geworden vertrouwt he dus vanaf 17 sept ben ik er ook weer een weekje ja Rob en Perry  een week na jullie dus laat er wat in zitten voor mij  en rob ik hoorde net dat Ben er nu is dus die zal je niet op sleep touw hoeven te nemen.

Gr Martin

harlin

Quote from: weerwolf on August 29, 2011, 11:08:22
Mooi verhaal, idd grappige manier van schrijven.
Dat is de broederlijke manier, het lijkt wel monnikkenwerk.;D
Leuk verslag Jan
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

golddigger

leuk verhaal Jan
ieder geval een paar grote vliegen meenemen(net als vorig jaar)
Wij gaan dat "hondehok "gewoon proberen hoor
het verslag daarover krijgen jullie tzt wel
groet golddigger

drefter

Ja perry dat maakt voor jullie toch niets uit jullie gaan als laatste en zijn als eerst weer uit de veren en met een kleine versnapering horen en zien jullie toch niets. hahahahahahaha.

Gr Martin

golddigger

Dat heb je helemaal goed Martin
Zo'n hefe-weiss bier doet wonderen :P
Rob en ik hebben idd niet veel nodig
Een afsluitbaar hok voor onze spulletjes, waar we s'nachts kunnen pitten is voldoende
Als het maar niet te koud wordt,daar gaat het indisch bloed van stollen :o

HappyFisherman

Nemen jullie Stanley toch mee... Die houdt jullie wel warm (wakker ahum) 's nachts ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Hebben we het al over gehad en hij vond jullie Hagenezen fijner ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

ErickW

Mooi beschreven trip. Genieten...

Rossie69

 8) helemaal geweldig

Lekker stukkie Jan .

ja die gele rakkers of slagbammers die moet je wel bij je hebben.
voor die ene mafkees die wil vreten.

jammer dat het toch donder en bliksem was.
maar ja was ook wel te verwachten ,van het slechte weer in de benelux.

foto,s zijn ook altijd leuk,maar dit heb ik met een vette smile gelezen.

nou wie wil er met mij in dat honde hok ruften ;)


HappyFisherman

Volgens mij wil jij zelf niet eens met jou in dat hondehok liggen henk  ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

ja das echt gelijk hebben Bram.

kan het niet ontkennen,ze laten me zelfs op een 2 pers slapen alleen al voor de dat  uh


hmm heb nog een onder tent van de vouwwagen.
mischien under ?

of voel jij je geroepe

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

nou ja zeg

zo hard stink ik ook niet hahahaha

mooi he,vergeet nooit meer die kop van Herman,vliegen binden op z,n kamer.
oja ga ff naar de plee hahahaa

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

 ??? wie ?

waar wat waarom dan ?