Snowbee waadstok

Started by Bert J., February 07, 2011, 20:37:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

Straks lekker weer naar Denemarken. Soms kom je daar in een situatie, dat de stenen waarop je loopt, zo spekglad zijn dat je amper het water uit kunt komen. Daarom wil ik een waadstok voor die éne keer in het jaar.
Ik heb geen zin om € 140,- te besteden. Tuurlijk heb je dan kwaliteit..
Is er iemand die ervaring heeft met de Snowbee waadstok van één van onze sponsors? Lijkt me wel vrij stevig.

http://www.hookedonthefly-shop.nl/a-15279900/waadkleding/7657005-snowbee-waadstok
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

A{b}r{a}xa{s}

Die heb ik ook en bevalt me goed.
Draagt mijn gewicht zonder problemen. ;)

Sieger

Yep die heb ik ook en bevalt prima... Tot nu toe altijd op de been gebleven en geeft goede steun...


Sieger

Bert J.

Goed om te horen. Is ie ook lang genoeg? Want jullie zijn beiden niet één van de kleinsten ;D
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Sieger

Ik kan gewoon rechtop blijven staan (en lopen)...  ;D


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

ik heb hem niet in heel diep water gebruikt, alleen in de Kyll,
daar was hij lang genoeg

A{b}r{a}xa{s}

Wanneer je lang, of een hele dag, in diep water staat is een stok uit 1 deel denk wel handiger.
Gezien het vele verkassen en dat het in de Kyll niet overal nodig is om een waadstok te gebruiken, vind ik daar een uitklapbare wel handig.

Bert J.

In het water laat je hem gewoon achter je hangen, maar waar laat je hem als je een kilometer moet lopen?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Sieger

Daar heb je wel een punt Evert... Ik heb hem ook alleen in de Kyll gebruikt... Ervaring met zoutwater heb ik dus niet...
Zoals Bas al zei: Ik zou niet zo'n lange stok de hele dag mee willen zeulen, dan vind ik het wel fijn om hem klein op de kunnen vouwen...


Sieger

Bert J.

Goedkoopste die ik kan vinden is € 79,- excl. verzendk.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Ik denk er nog even over na. Batje maakt me aan het twijfelen ;)
Bedankt voor de tips.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gert

Ik heb ook die Snowbee. Waarvoor ik hem tot nu toe heb gebruikt voldoet het. (Oostenrijk, stenen dijken in NL). Maar ik gebruik hem zelden. Heb 'm meestal wel in m'n rugzak zitten, en met oversteken in snelstromend water of ongelijke bodem is een waadstok een uitkomst. In voorkomende gevallen gebruikte ik vroeger ook gewoon een stevige stok die altijd wel langs de waterkant was te vinden.
Maar of het zeewaterbestendig is, geen idee. Misschien moet je daar inderdaad wat meer geld aan uitgeven.

Succes met je keuze.

Groet,
Gert


Rossie69

zit een stukkie touw aan toch gooi je hem over de schouder.
anders koop je eers van die nordics,heb je dr 2 voor de prijs van 1.

heb zelf een langer touw eraan gemaakt zodat ik in de rivier sta,gewoon mn waadstok naast me heb hangen in het water.
ga ik lopen hup over de schouder en lopen maar

Arno

Bert ik heb hier nog 2 outdoor uitschuifbare wandelstokken ik neem ze in april wel mee
kun je er 1 uitproberen als het niet goed is kun je er altijd nog een in DK kopen?
zijn Mooie robuuste stokken en ongeveer 0.75 meter in ingeschoven toestand
Gr Arno

Rossie69

gaatje in boren
loopt het water er ook zo weer uit.

Gretl

ff algemene vraag,
waarom een waadstok? Ik heb nog wandelstokken (voor in de bergen) die je in kunt schuiven tot max 50cm lang.

groet
Toro

peterf

Ik denk dat deze niet voldoet.
Ik kocht deze voor €5,00 met de gedachte hem als waadstok te kunnen gebruiken.
Lengte is niet lang genoeg en hoe gedraagd hij zich in het water?
Beter voor de veiligheid maar een echte kopen.


Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Quote from: Arno on February 07, 2011, 23:39:48
Bert ik heb hier nog 2 outdoor uitschuifbare wandelstokken ik neem ze in april wel mee
kun je er 1 uitproberen als het niet goed is kun je er altijd nog een in DK kopen?
zijn Mooie robuuste stokken en ongeveer 0.75 meter in ingeschoven toestand
Gr Arno

Is goed Arno :D
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

vliegvisgek

en anders leen je die van evert toch voor in denemarken ;D

Bert J.

Ik heb in Denemarken een waadstok gekocht. Het is de Lawson geworden.
Mooi stevig ding, uitschuifbaar en geen elastieken in de delen:
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

mrproper


Rossie69

mooie waadstok Bertj.
zou je die sleutel hanger niet vervangen voor een carbijnhaak ?


Bert J.

Quote from: mrproper on April 11, 2011, 20:36:12
3 meter Bert.?
3 meter lang? Zo diep waden wij niet, William :) 1m.60 of zoiets
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift