Gezocht: klassieke #3/4 reel voor mijn nieuwe glashengel.

Started by Rena, April 03, 2013, 23:20:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rena

Gezocht:
klassieke of klassiek ogende #3/4 reel voor mijn nieuwe glashengel, bv Orvis of Hardy evt met reserve spoel.

Eventueel ruilen!
Heb wel wat ruilmateriaal, komen we wel uit.

Ik heb een 8.1 voet #3 gekocht en die vind je op deze link http://thefiberglassmanifesto.blogspot.no/2010/03/larry-kenney-fiberglass-fly-rods.html, hiervoor zoek ik dus een bijpassende reel.

SVP ontopic reageren, start anders liever een nieuw topic of stuur een pm!

Sieger

Heb niets in de aanbieding, maar lijkt me zo te lezen een mooie hengel... Heb zelf een Kabuto blank in bestelling (komt deze maand), daar hang ik denk ik een Hardy Marksman reel onder....

Deze


Sieger

Rossie69


Sieger

Yep....

Maar zullen we maar een andere keer over hebben en het topic niet verder vervuilen.... OK?

Sorry Rena....  ;)


Sieger

weerwolf

Rena, wil je echt klassiek dan moet je er een bakkelieten reeltje onder doen, heb ik nog liggen maar weet nog niet of ik die wil missen. heb zelf ook nog een glasstok liggen.


Die bakkelieten dingen zit ook geen slip of rem op, das wel een nadeel
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

ben

Trouwens ik heb nog een 35 jaar oude automatische reel te koop voor weinig,..... is misschien ook wel leuk voor you???

weerwolf

Die zijn zeker leuk ben, maar wel wat zwaar. Maar zekers een mooie klassieker voor onder glas.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

ben

Echt een mooie reel met ietwat gewicht!!!!! Maar je hoeft niet te draaien!!!! ::goodjob:: :-* ;D

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

ben

Mooi ding, foto volgt nu beetje laat!!!!! ;) ::KOOL:: ::night::

RiverHunter

Sieger, die reel heb ik ook, zit op mijn Imago hengeltje

Ron.

Rena

Als iemand een reel in de aanbieding heeft , graag met foto.
Echt klassiek hoeft niet hoor, ik zoek iets dat past bij de hengel, vandaar de link.
Het is een kwestie van smaak dus   ::)

Keep on posting boys...

en Sieger... no problems  8)

Raymond

Die Marksman vind ik ook wel mooi en zou inderdaad wel mooi zijn op jouw hengel, Rena. Maar ik lees er toch ook wel weer veel tegenstrijdige (en ook wel negatieve) dingen over. Zoek ook maar eens in Engelstalige reviews...

(ik dacht dat dit in de lijn van deze topic was en zou het niet zo zijn, sorry daarvoor, Rena ;) )
::wtf::

Rena

Quote from: Raymond on April 04, 2013, 10:19:20
Die Marksman vind ik ook wel mooi en zou inderdaad wel mooi zijn op jouw hengel, Rena. Maar ik lees er toch ook wel weer veel tegenstrijdige (en ook wel negatieve) dingen over. Zoek ook maar eens in Engelstalige reviews...

(ik dacht dat dit in de lijn van deze topic was en zou het niet zo zijn, sorry daarvoor, Rena ;) )

Het is inderdaad in de lijn van het topic, en het is niet nodig om je te verontschuldigen als het een relevante posting (geldt voor allen) ;D

Marksman

Ik gebruik de marksman reel 3/4 en vind dit een prima reel, er zit geen slip op maar is ook niet echt nodig
Lijkt mij. Ik gebruik de reel in combi met marksman hengel en ook wel onder een glashengel, ziet er zeer goed uit.

Rena

De marksman 3/4 is inderdaad een mooie reel en in de stijl die ik mooi vind  :D

De hamvraag is nu, is er iemand die er 1 over heeft en deze wil verkopen, ruilen of weggeven  8)

Tips over waar te verkrijgen ook welkom ... thanks

Sieger



Sieger

Jan Damman

#17
Hoi Peter,

Doe het even zo :)

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Gert

Als je die Marksman geschikt vindt, is een Vision GT misschien ook wel wat?


Staat een 2e hands op de Engelse eBay

http://www.ebay.co.uk/itm/vision-gt-fly-fishing-reel-2-4-fully-loaded-with-rio-wt-f-3-line-/251251925710?pt=UK_SportingGoods_FishingAcces_RL&hash=item3a7fc822ce#ht_101wt_913

Compleet met een WTF line ;D

Zelf heb ik geen klassiek licht reeltje te koop. Eventueel wel voor een #6, maar dan gaan we teveel off topic.
En mijn persoonlijke voorkeur zou een (echte) Ari 't Hart Traun of een ATH Gallatin zijn....
Maar dan ben je duurder uit dan die hengel zelf heeft gekost denk ik zo maar.


Groet,
Gert


gijsie20

Hoi Rena,

Ik heb zelf niks aan te bieden, maar misschien is een Marryat MR iets? Ik vind het zelf zeer mooie reeltjes, en wellicht is dat iets naar je smaak? Ik vind deze zelf wel "klassiek ogend". Deze staan ook af en toe eens op Ebay.
http://fiberglassflyrodders.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=8521

Misschien ken je deze site al, anders doe je hier wellicht een idee op.

Groet

Killer-Bug

May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

Rena

Quote from: Killer-Bug on April 05, 2013, 05:54:01
Wat dacht je van een Orvis CFO ?
8)
Prima reel staat ook op mijn lijstje :)


Ik heb al een aanbieding voor een mooie reel, maar wacht nog even af.

Dank allen  ::goodjob::

Rena

Quote from: gijsie20 on April 04, 2013, 22:29:49
Hoi Rena,

Ik heb zelf niks aan te bieden, maar misschien is een Marryat MR iets? Ik vind het zelf zeer mooie reeltjes, en wellicht is dat iets naar je smaak? Ik vind deze zelf wel "klassiek ogend". Deze staan ook af en toe eens op Ebay.
http://fiberglassflyrodders.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=8521

Misschien ken je deze site al, anders doe je hier wellicht een idee op.

Groet

Was al wat aan het grasduinen daar, bedankt voor de tip  :D

Rena

Eigenlijk nog een aanvulling...  ::wtf::

Om het helemaal af te maken zou een reserve spoel bij een eventuele reel helemaal knal zijn!
Dan heb ik in 1 klap een reel voor mijn Orvis Western #4 8' , goud van oud en leuk om mee te vissen af en toe.


TL Peter

Sieger

Lijkt me er mooi onder (en past ook goed in je voorliefde voor Orvis... ;) )





(NB vind een film delen leuk, maar vind het wel erg groot als ik hem telkens in je handtekening tegenkom.... )


Sieger