knopen

Started by A.de Vries sr, January 01, 2013, 20:03:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

devliegvisser

Hoi Gert,
Inderdaad met een perfection loop ook aan de tippet. Dus een lus in lus verbinding. Zinkt niet is sterk, is in een lijn en gemakkelijk te vervangen.
Gr,
Devliegvisser

Koen

Gert, vaak zit dat ringentje van fabriek af al een het einde van je leader (de gevlochten leaders). En ook op getrokken leaders heb ik er nooit moeite mee gehad om ff zo'n ringentje er aan te klussen. De truck is nml om het ringetjes gewoon aan het warteltje te laten zitten (of als je ze in een zakje hebt gekocht, thuis alle ff op zo'n wartel zetten) Tis zo klein dat ie niet zinkt omdat je leader toch wel ingevet is. het voordeel van zo'n ringentje is dat ie niet of nauwelijks een verdikking in je lijn veroorzaakt wat dus zonder problemen door je oogjes heen schiet.  Lus in lus zorgt soms toch wel voor een voetprint op het water.

maargoed, tis een wel een knoop die ik ook ff ga leren, kan handig zijn :)

Gert

Oke, dank devliegvisser en Koen voor verdere toelichting. Ik heb die ringetjes zelf wel eens gehad, maar gebruikte ze eigenlijjk nooit.

Zelf maak ik de paalsteek of perfection loop op deze manier, vind ik makkelijker:

http://www.youtube.com/watch?v=ZLLx6tsqXf0

Groet,
Gert

Canadian_Streamdance

voor droog gebruik ik meestal van die getaperde leaders die mooi taps aflopen maar blijkbaar is niet iedereen daar blij mee
heb iets anders nog niet acht geprobeerd en die ringetjes ook niet zal eens gaan experimenteren als het zover is..
toch a handige dingen in dit topic!!

devliegvisser

Ik gebruik ook tapered leaders. Alleen op een gegeven moment komen er meestal in het dunnere gedeelte knopen. Ik knip dan een stuk van 30 cm af en maak een perfection loop aan het einde. Waaraan met een loop weer de tippet wordt bevestigd. Zo kan je de tapered leader mooi lang gebruiken.

Gr
Devliegvisser