Tippet

Started by Koen, August 06, 2012, 20:02:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Na een opmerking hier op het forum wil ik hier toch ff aandacht aan besteden. Soms ziet de vis je lijn, en wil je dunner maar dit gaat dan weer ten koste van de sterkte. Wat gebruiken jullie zoal als je dunner moet maar geen sterkte wilt inleveren?

Ik gebruikte zelf Rio powerflex tippet, je kent um wel, die met het rooie spoeltje, maar nu heb ik liever Stroft, mede omdat er meer op een spoeltje zit (100m) en omdat ie sterker bij de zelfde lijn dikte. Wat gebruiken jullie zoal en waarom?

HappyFisherman

Sinds ik STROFT gebruik heb ik geen last meer van onverklaarbare lijnbreuken. Gezond verstand gebruiken bij de dikte van je tippet, neem je verantwoordelijkheid...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Is het verschil in het vissen met FC dan echt merkbaar tov de normale nylon?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Stroft Nylon  en Riverge FC.
Ook als ik droog vis is mijn laatste 50cm tipet  vaak FC.
Zoals zojuist aangegeven in het orginele topic van Koen ; mindere ervaring met de sterkte van Trabuco en met Falcon FC coated Nylon.

golddigger

G-line van gamakatsu
10/100 voor mijn getwijnde leaders
10 t/m 22/100 tippet in mijn vest
Heb er vertrouwen in .....vandaar ::)
Perry

Rossie69

gebruik nu ook naar alle tevredenheid stroft.

GTM 10 12 14 16 18 /00 ,nu de zwaardere is uit testen ;)

Gamkatsu heb ik vorig jaar gebruikt,toch aardig wat breuk gehad zowel op knoop,als dril.
vondt ik jvs beter ;)


ErickW

Ik ben ook een Stroft fan. Goed en betrouwbaar voor een eerlijke prijs.

Troutbuster

Trabucco dus!

Ik vis er nu al een tijdje mee op diverse vissoorten en op diverse wateren met allerlei technieken en vliegpatronen en ik ben erg tevreden!
Natuurlijk heb ik het FC niet in de ban gedaan, ik gebruik het zeker nog, vooral als het lastig is en de aanbeten voorzichtig zijn, maar doorgaans pak ik het mono van Trabucco
Ook vanwege het vetrouwen op de hoge treksterktes (en vetrouwen in hetgeen wat je doet is een pré in onze hobby! ;))

Trabucco Monofil Nylon

Gr

Jan
"Petri Heil"


Plantje

Ik heb tippets van Rio en dat bevalt me prima!

Op 0.10 tippet heb ik een zeelt van dik 40 cm kunnen vangen. Zie hier: Zeelt!
Dan is het wel opletten met drillen, maar het wil prima!

Jasper

Voor leaderbouw Rio Hard Alloy, erg stijf en perfect.

Voor tippets vooral Akron Fluo, vis eigenlijk niet meer met nylon, maar voor diegenen die graag met nylon vissen: Stroft GTM is perfect, veel beter dan veel hoge-trekkracht-nylons (zoals G-line) op de knopen en bij piekbelastingen

johannes

QuoteVoor tippets vooral Akron Fluo

me to


Jan Bruins

Alles van Stroft, rechtstreeks af fabriek.

http://www.aspo-gmbh.de/shop/
I don't drink water, fish f*ck in it...

Koen

ik heb Trabucco nu geprobeerd op Oostvoorne, 0.16 en 0.20 dikke prima :) de 0.16 is soms sterker dan mijn haakje :P de 0.10 gaat dit weekend op de kyll geprobeerd worden. 

A{b}r{a}xa{s}

vrijwel altijd Stroft GTM
vorige week wat Stroft FC2 (fluo) binnengekregen en heb het nu een paar keer gebruikt maar heb weer dezelfde ervaring als een aantal jaren terug, namelijk dat het op de een of andere manier toch vrij gemakkelijk 'knapt'.

jelle

Ik gebruik ook Stroft GTM,
nadeeltje is dat die lijn slecht zinken wil
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Christof van den Berge

Denk dat ik zondag op fair for lure and fly ook maar ga kijken voor een paar rolletjes stroft.
Heb nu wat verschillende rolletjes maar die raken al aardig op.!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}

Waar is die beurs ergens ??

Christof van den Berge

Eiland van Maurik Bas is geloof ik richting Tiel!!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}

Oke, straks ff opzoeken, thanks

Useless

http://www.hengelsporthuis.com/default.aspx?page=Fair for Lure and Fly 2012

Hierboven de link maar je zult er op vliegvisgebied weinig tegenkomen. Als je ook van kunstaasvissen houdt des te meer.

A{b}r{a}xa{s}

hmz, gaat hem niet worden, eerst treinen (das te doen), dan nog verder met de bus en vervolgens nog een stuk lopen....dan is mijn animo al ver gedaald ;)

jc

Gebruik al jaren Airflo G3 fluorocarbon  [ de blauwe spoeltjes ]

nimf - buzzer - streamer - droog !!


groet Johan

A{b}r{a}xa{s}

Het is dat ik net die Stroft FC2 nieuw binnen heb anders zou ik hem eens proberen Johan.

Aan de andere kant, misschien kan ik die  Stroft FC2 nog wel kwijt via de 'ruil je rijk'  :)

Team

STROFT in alle diktes bevalt me goed, van 10 tot 28 wel klosjes van 25 mtr iets duurder, maar minder plaats innemen
is het voordeel.
Bas loopt met 200 mtr klossen om zin nek, heeft last van zere knieen????

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Rossie69

Ga ik ook een klosje van halen,en is proberen die fc van stroft.

en proberen.