The one that got away..

Started by Jaspero, October 04, 2012, 17:32:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaspero

De regen verdween als sneeuw voor de zon waarop ik besloot toch nog maar de gaan oefenen voor 10 november. Het leek een middagje werp oefening te worden zoals regelmatig het geval is de laatste tijd. Met de harde wind was het hard werken.
Ik kwam aan op de laatste stek, die ik eigenlijk altijd oversla. Dat bleek dus een beetje dom te zijn.

Na een aantal worpen leidde ik de streamer mooi langs het eigen kantje, langs wat water planten. Kolk! Mis.. Opnieuw inwerpen dan maar.
Ik dacht dat ik vast hing, maar deed toch maar een strip strike. Beweging, hengel krom, wat een kracht ik moest hem laten zwemmen.



Ik hield de spanning erop en draaide snel de lijn op de reel. Wow de slip werd gebruikt zelfs! Ik zag dat de haak goed zat wat een beetje rust gaf. Deze moet wel 80cm zijn..



Het gevecht kon zo een scene zijn uit een bekende snoekfilm. Elke keer toen ik hem bij de kant had, ging die er weer van door.



En toen gebeurde het.. Ik wilde de snoek eruit pakken waarop hij toch besloot om zich nog maar een keer om te draaien, wat resulteerde dat de haak losschoot aaaaahhhh.

Wat een ervaring om zo'n maat snoek te haken en te drillen.   

Emre

Mooi, jammer dat tie los schiet, maar je hebt er tenminste van kunnen proeven.

Christof van den Berge

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Jaspero

Dit was de grootste tot nu toe, letterlijk binnen handbereik.

Eric

Zonde maar wel geweldig die actie........zo te zien in het water toch een flinke jongen!!!

Jasper

Balen! Zie ik daar nu ook een TiCR-X? Uitstekende keus!

Jaspero

Ik heb een Clouser, volgens mij hetzelfde als de Ticrx maar met een iets zachtere top.

hendri

jammer dat je hem niet op de kant heb gekregen, maar zo te zien een mooie maat snoekbeest! en dat op dierendag? hihi ::ban::

Ron

Zonde maar wel  zo te zien een mooi formaat snoek.

Gerrit72



Jaspero mooi verslag, ik wil direct vissen (maar ja...het is donker :()

Jammer van het losschieten, maar mooi dat je toch foto's hebt.
Mooie herinnering aan zo'n dril die je nooit weer vergeet :)

Die hengel lijkt goed! Ben benieuwd naar de werp eigenschappen.
Vanaf  8# vind ik het moeilijk een hengel te vinden die lekker werpt.
(soms is het echt hard werken...) Ben benieuwd wat je v/d hengel
vindt.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jaspero

Dank Gerrit.

The Clouser is een fijne hengel om mee te werpen. De top is wat zachter waardoor het geheel niet te strak aanvoelt. Ik kan streamers erg precies en daarnaast ook ver werpen, ook tijdens omstandigheden zoals vandaag. Ik heb niet de indruk dat ik vermoeid raak van het werpen, vind de hengel ook niet zwaar aanvoelen ondanks dat het een #10 is. Ik moet erbij vermelden dat ik niet veel vergelijkingsmateriaal heb, alleen een rozemeijer #9 en een silstar 7/8. Die hengels vallen m.i. in het niet bij deze TFO.
Een #8 hengel versie van de clouser zou volstaan voor het snoeken en  ligt door iets minder grammen misschien wel net wat lekkerder in de hand.

Als je een keer wilt werpen kunnen we wel een keer afspreken, of natuurlijk op de snoektour.


Inderk

Nothing makes a fish bigger than almost caught.    :D

Lekker verslagje!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


jan visser

Mooie platen die eerste twee. Mooie snoek ook. Jammer dat ie niet op de kant kwam.
10 november?

Gerrit72


Quote: Als je een keer wilt werpen kunnen we wel een keer afspreken, of natuurlijk op de snoektour.

Op de snoektour houd ik me aanbevolen. Klinkt erg goed de eigenschappen van de hengel, ben zeer benieuwd :).

En idd, als zo'n bak op 10 november maar wel binnenkomt, ben je deze losschieter zo weer vergeten ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

jammer jasper,maar wel even lekker de hengel krom kunnen trekken,en een paar mooie platen.

greetz. ;D