Vangsten van het seizoen 2017

Started by Menno_siemensma, January 04, 2017, 09:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

OlafB

Eergister tijdens een mooie warme windstille avond op de IJssel mijn eerste twee windes gevangen met de vlieghengel aan de oppervlakte! :)

Plantje

Jullie hebben echt een gaaf blog!

Bert J.

Geweldige verslagen Tim. Heerlijk om te lezen. Dikke meerval aan de vlieg, hoe verzin je het? Prachtig!

Top gedaan, Olaf! Aan een parachute vlieg gevangen zo te zien? Mooi man. Zag je ze zwemmen?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Timvanp

Bedankt voor de positieve reacties. Wij proberen elke week wel iets te plaatsen.
Helaas is dit niet altijd mogelijk. Je kan je abonneren op de blog a.d.h.v. je mailadres.

Het idee is om snel nieuwe filmpjes, bindpatronen en visverslagen te plaatsen.

Gr Tim
::new::

guidogast

Weet niet zeker of forelvijvervangsten ook in dit topic mogen? Vandaag op de Berenkuil voor het eerst tijgerforel gevangen. Erg mooie vissen, zagen er perfect uit en waren in goede conditie. De regenboogforellen zagen er iets minder uit, beetje aangetast / hobbelig schubbenkleed, sommigen hadden parasieten op hun lichaam. Maar, ze beten goed, vochten goed en zwommen ook goed weg (extra kort gedrild en snel vrijgelaten).
::agree::

Plantje

Tuurlijk mag dat ook in dit topic!

Justin Justinson


sjoerd



Zo we zijn weer terug van onze 6 1/2 week zwerftocht met ons campertje door Noorwegen(Lofoten) en terug via Zweden. Een verslag met foto's van de nodige pollacken, snoeken baarzen enz komt later. Hier alvast een plaatje van mijn grootste streamersnoek die ik in Lapland heb gevangen.( aan een streamer van Menno) Een dik pr! en wat een sterke vissen zijn die Zweedse snoeken. We mochten mooie vissen vangen en zelfs vrouwlief pakte een meterplussnoek met de streamer gevist aan een werphengel. Dat was wel heel gezellig samen vissen vanuit een Canadese kajak die we gratis mochten gebruiken op onze muisstille" Paradijs "camping in Zweeds Lapland waar we 5 dagen in ons uppie stonden met ook nog eens gratis maagdelijk viswater voor de deur. Hoe mooi wil je het hebben Prachtig!

MartinT

Prachtvangst Sjoerd, proficiat


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Gerrit59

Opnieuw prachtig Sjoerd!
Ben benieuwd naar je verslag!

Gerrit

guidogast

Klinkt super inderdaad! En hele mooie vis!
::agree::

Menno_siemensma

Al een en ander gehoord, ben in ieder geval blij dat ik een klein beetje aan de vangst heb kunnen bijdragen met de streamer :) ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

OlafB

Quote from: Bert J. on July 23, 2017, 23:11:34
Top gedaan, Olaf! Aan een parachute vlieg gevangen zo te zien? Mooi man. Zag je ze zwemmen?

Ja met de parachutevlieg gevangen inderdaad, ze waren goed actief die avond, omdat het windstil was kon je ze goed spotten. Ze zaten veel aan het oppervlak die avond maar had er zo 10 kunnen vangen alleen ik had niet de juiste vlieg. Meestal hadden ze wel interesse maar draaiden ze net weg 5cm voor de vlieg.

Bert J.

Hier nog een paar foto's van de laatste weken.









The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Tinypic heeft ook veel kuren tegenwoordig. Ook z'n kutprogramma.
Het uploaden doet heel lang of gaat mis.





The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MartinT

Ondanks het technische trammelant mooie vangstplaatjes Bert. Mooie Ruizers en Blei.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Floor

Quote from: Plantje on August 13, 2017, 10:26:20
Heb je al geprobeerd om de foto's rechtstreeks naar de site te uploaden en dan op "Insert attachment" te klikken?

Ging bij mijn streamer foto prima, goed geregeld!

Trouwens weer een paar mooie vangsten, heren!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

looland

Vanmorgen wekkertje gezet om eens wadend te gaan vissen in de Randmeren. Aantal van dit soort exemplaren gevangen ( en gelost ......)

j.klopper

dacht dat je niet mocht vissen bij die centrale?

OlafB

#320
Tijdens mijn vakantie tussen de kopvoorns door een kleine serpeling gevangen (denk ik) aan een droge vlieg in de Verdon, hij zag er echt anders uit dan een voorn of kopvoorn. Helaas is de foto onscherp.. Ook gister in de IJssel per ongeluk een kleine roofblei gevangen aan een gele buzzer en een kleine winde met dikke red tag nymph

Menno_siemensma

@ olafB, ik mag de links niet bekijken?

Zondag nog even wat voorntjes tussen de planten uit kunnen plukken.

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Scaramouche

Terug uit Noorwegen, afwisselend met de spin- en vlieghengel gevist. Aan zee een paar knotsen van makrelen gevangen, en de nodige koolvissen en pollacks. Meer in het binnenland bruine forel. Was leuk om de juiste methode uit te dokteren: de ene dag droog, de andere dag ving om een duistere reden alleen een verdronken f-fly die ik als een streamertje terugviste. En vaak waren de forellen die diep in een pool lagen alleen te verleiden met een hele zware nimf, french nymphing style gevist. De locals waren daar erg in geinteresseerd omdat dat veel effectiever was dan hun worm onder een dobber.









Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Quote from: j.klopper on August 13, 2017, 21:11:02
dacht dat je niet mocht vissen bij die centrale?

Waar zie jij een centrale?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift