Op vakantie

Started by Marcelk, September 29, 2011, 22:33:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcelk


Als het een beetje meezit zit ik morgen onder de palmbomen.
Heb een survivalpakketje van Dyckers dus dat moet goed komen.


GPS coordinaten
26° 9′ 11″ N, 81° 47′ 55″ W


Mocht het nog wat worden met de vissekoppen dan zal ik daar uiteraard
verslag van brengen.


Sieger

Mooi strandde Marcel.... Hengel gaat zeker ook mee toch... Flats daar...?


Sieger

Marcelk

Hengel(s) meervoud  :)  gaan mee.
Geen flats maar gewoon strand en riviermonding.

Sieger

Quote from: Marcelk on September 29, 2011, 22:57:27
Hengel(s) meervoud  :)  gaan mee.
Geen flats maar gewoon strand en riviermonding.

Gaaf man... veel plezier en vang ze!


Sieger

weerwolf

Marcel, veel plezier en maak een paar spannende avonturen voor ons mee :) we lezen het tzt wel.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

maurice

geniet er van Marcel.

vele kromme hengels toe gewenst
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

T*ring, hoe verder je uitzoomd in maps, hoe mooier de bestemming wordt HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

tot snel weer, hopelijk met veel mooie vangstverhalen :)

Marcelk

Ze hebben me binnengelaten, zit nu in Atlanta te wachten op mijn vervolgvlucht naar Fort Myers. Met een beetje geluk neem ik morgen de eerste vissekoppen te grazen.

harlin

Goede vervolgvlucht, en vang ze.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

veel krijsend reel genot.
en kreunend nylon of tippit of fluor.

fijne vakantie Marcel .

Marcelk

Gisterenmorgen om vijf uur in de ochtend naar het strand geweest en tot mijn schrik vastgesteld dat de harde wind het water tot een bruine soep heeft omgewoeld. Met een beetje geluk ving ik twee ladyfish op de EP streamer. Na wat noodzakelijke inkopen de middag verbracht in de riviermonding waar hey ook slecht was. De dag werd gered door een vette Jack Crevalle die bij uitgaand tij de EP streamer pakte. Vissen was dus erg matig maar dat werd meer dan goedgemaakt door de passerende dolfijnen en de witkoparend die in de boom zat. Vandaag nog steeds slecht visweer maat we gaan toch even de riviermonding proberen.

Marcelk

Gisteren nog steeds bruine soep op het strand maar ik kon in de ochtend wel een dozijn snook ontwaren in het ondiepe water. De meeste snook heb ik verjaagd, eentje achtervolgde de vlieg maar weigerde op het laatste moment om de vlieg te pakken. De riviermonding was goed voor een paar ladyfish. Bij ingaand tij zag ik een paar vette tarpons in de riviermonding jagen, heb er nog op gevist maar geen aanbeet gehad. De harde wind, het smerige water en een overdosis zonnestraling deden me besluiten om vroeg te kappen. Vandaag is het wederom winderig maar we gaan het weer proberen. Heb inmiddels zonnebrandolie factor 50 dus dat gaat  goedkomen. Er zit vis getuige de jagende dolfijnen en pelikanen  alleen de wind en het troebele water nekt me momenteel.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

ik mis toch wel die mooie foto's in je verhaaltjes hoor! haha ;D
veel succes verder.

Marcelk

De wind is gaan draaien en de golf van mexico was gisteren iets schoner. Langs het strand weer diverse snook gespot en aangeworpen. Twee waren geinteresseerd maar misten de vlieg. In de riviermonding enkele kleine snook gehaakt, eentje geland. De rkviermonding was vol met aasvis en ook de rpvers waren niet ver weg. Een spanish mackerel of bluefish beey mijn 30ponds leader doormidden. Kon een spanish mackerel landen. Verder diverse ladyfish gevangen en ondanks zonnebrand factor 50 weer een overdosis zon opgelopen. Een haai gespot voor de riviermonding en weergenoten van de talrijke dolfijnen die me passeerden. Ivm de zon ga ik het vandaag een beetje rustig aan doen. Enne die foto,s komen nog wel :-)

lord4163

Vliegvissen op haai?  :P

Bert J.

Veel plezier nog en kijk maar uit, je hebt zo een zonnesteek.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Marcelk

Gisteren de beste dag tot nu toe gehad, de golf is weer helder en overal zaten scholen aasvis. Kon zeven Snook vanaf het strand vangen. Het beste was degene die ik tussen de badgasten bij Naples pier ving. Stonden die gasten toch even te kijken. Bij de zeeweringen aan het einde van het strand zat een school van 30+ snook op aasvis te jagen, kon er maar eentje van pakken, vlieg was net iets te groot. Toen een school met grote jacks vol in de aanval ging was ik er op tijd bij. Kreeg er eentje te pakken die bijna tot in de backing ging, was een lange strijd maar heb de vis kunnen landen. Had nog een monster aan de lijn die vol de open zee opzwom en plotseling stopte. Geen beweging meet in te krijgen zodat ik uiteindelijk de lijn moest lostrekken, zal wel een rog geweest zijn. We zullen eens zien wat vandaag brengt.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marcelk

Vandaag ten noorden van de Naples pier weinig  aasvis te zien  en dus ook weinig snook. Verder ten zuiden echter weer snook gespot die in 10 cm water de aasvissen net op de waterlijn proberen te pakken. Door het ondiepe water en het feit dat ze twee tot drie meter uit de kant jagen maakt het lastig om ze te vangen. De eerste twee die de vlieg wel pakken schieten los, later weet ik er een paar te landen. Bij de zeeweringen is het rustig, laag tij en dus te ondiep. Bij een strekdammetje een eindje verder zie ik dat een school aasvissen door rovers belaagd worden, het zijn snook en ladyfish en beide weet ik te vangen. Bij de riviermonding vang ik nog een baby jack waarna de actie stilvalt omdat het tij keert, tijd voor een pauze. Bij ingaand tij begeef ik me op de zandbank in de riviermonding en zie een grote school aasvis in de stroming staan. Worpen richting de vaargeulleveren weer aanbeten op van snook en ladyfish. Verder op de kust duiken pelikanen en meeuwen op scholen aasvis die worden opgedreven door roofvissen, helaas ver buiten werpbereik. Mijn visdag word tegen zonsondergang ruw onderbroken doordat ik door een lompe actie mijn hengel breek, heb gelukkig garantie en reservespullen.

Marcelk

Vandaag was het een beetje tote hose op het strand, het stuk tot aan de pier was levenloos. Pas ten zuiden van de pier kwam ik de eerste snook tegen. De snook waren wel in zombie modus want ze deden niets. Ook bij de riviermonding was het rustig. Kon alleen een paar ladyfish bij de zeeweringen vangen. Rare naam trouwens voor die vissen, ze schijten je vaak onder als je ze vangt en ze hebben een grote bek - niet echt ladylike. Ben vroeg gestopt omdat ik nog mey een kennis zou gaan vissen maar die zegde helaas af. Heb inmiddels de zogenaamde wasbeer ogen opgelopen, die krijg je als je de hele dag met een zonnebril oploopt.

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Marcelk

Vandaag veel wind op het strand en dus ook troebel water. Ten noorden van de pier kwam ik een snook  tegen of beter gezegd de snook zag mij eerst en smeerde hem. Ten zuiden van de pier stikte het van de stekelroggen die soms het strand opzwommen en al fladderend richtig zee terugkeerden. Er was wel kleine aasvis aanwezig maar bijna geen rovers. Bij uitgaand tij in de riviermondig was het wel taak. Overal vette ladyfish, bij elke worp haast een aanbeet.  In de verte over de golf trokken zwarte wolken samen dus tijd om hem te smeren. Het weer zal de komende dagen veel wind brengen en dat betekent niet veel goeds. Morgen ga ik Lovers key controleren op vis. Zondagavond staat nog een sessie geplandbij een verlichte steiger, dat kon we
l eens goed worden.

Rossie69

jemmig wat een stuk visland heb je daar Marcel

succes in het donker.

leuk zo die verslagen.