Geen vissers OVM , dus geen vis???

Started by sjoerd, October 01, 2016, 10:59:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

De hele maand september zat ik in Oostvoorne. Prachtig nazomersweer met zelfs een aantal zomerse dagen.
Hoe zou het OVM erbij liggen. Nou er is nog helaas heel veel plantengroei, die gelukkig wel wat aan het afsterven was.
De eerste keer dat ik ging gokte ik op botten maar de enige twee aanbeten die ik kreeg waren ,juist van forellen. De streamer met wiggletail was iets te veel voor de forel en ik kreeg daarom alleen staartbijters.
De volgende keren heb ik mij weer toegelegd op de forellen. Uiteindelijk ga je daarvoor immers naar het OVM.Het werden korte sessies van max 2 uurtjes vissen.

schitterend  weer, vaak geen rimpeltje op het water. Niet de beste omstandigheden zou je zeggen, maar bijna alle keren leverde het één of meerdere vissen op

mooie forellen zijn het al vond ik het opvallend dat veel vissen vreemde beschadigingen hadden en veel schubben misten.

ook in het zonnetje wilden ze de vlieg hebben maar wel zorgen voor een lange leader

geblankt op de forel maar wel een nieuwe soort(zwarte grondel) op mijn soortenlijstje erbij

vismaat Andries kwam ook enkele dagen op bezoek en wist ook zijn forellen te vangen!

ook nog een bruine forel weten te haken

deze pakte de streamer in het donker, een 55 cm vis, die met maar liefst 8 sprongen
zich van de haak dacht te kunnen bevrijden

veel planten zoals je kunt zien.

mooi die strandlopertjes en andere vogels die je er ziet, ijsvogels, lepelaars, witte reigers en natuurlijk, teveel aalscholvers
Door de vele planten moet je verre worpen maken
Kortom : Bedankt mannen dat jullie wegbleven want ik had nagenoeg alle keren dat ik ging het hele meer voor mij alleen!
Het was zoeken naar de spaarzame plekken waar je zoveel mogelijk wiervrij kon vissen maar al met al een aantal geslaagde sessies op de mooie water.
De wegblijvers hadden ongelijk er zijn echt nog wel de nodige vissen te vangen.

Menno_siemensma

Mooi werk, vooral die laatste 55plusser maakte het mooi af.

Nu nog een zeebaars he :-X ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gerrit59

Mooie ervaring (en plaatjes) weer Sjoerd.
Die beschadigde vissen? Ik denk aalscholvers.....

Gerrit

Bone F

Mooie ervaringen weer Sjoerd. Als ik eea lees lijkt mij dat je met een bb toch iets mobiler bent en leukere plaatsjes kunt bevissen, klopt dat?

wh82

#4
Mooie foto's! T is altijd heerlijk daar. Als je er nog eens bent moet je de Brielse Gatdam eens oversteken (incl duinen) daarachter zie je heel veel vogels en af en toe een zeehond.
Mooie vissen ook. Die beschadigingen zie je best vaak. Ik vermoed te gretige aalscholvers of een dronken fuut :D

O en behalve direct na een uitzet zie ik zelden meer dan een man of 4 per dag. Ik ga wanneer ik kan en das niet heel vaak.

sjoerd

Quote from: Bone F on October 01, 2016, 21:28:27
Mooie ervaringen weer Sjoerd. Als ik eea lees lijkt mij dat je met een bb toch iets mobiler bent en leukere plaatsjes kunt bevissen, klopt dat?

Dat zou best kunnen Frans maar... ik ging meestal  sávonds even 2 uurtjes en dan op de fiets! Binnen 10 minuten sta ik dan aan het OVM. Wellicht dat ik een andere keer (als ik ruimte heb ik de auto) een BB of mijn kajak meeneem. Kun je toch stekken bereiken waar weinigen komen. Of die dan ook beter zijn? Dat moet blijken. haha.
Nu viste ik een stek rustig een hele tijd af tot de vissen langskwamen. Bovendien met een (noodzakelijke) leader van 5 tot 6 meter is het lastig werpen vanuit de BB.


Bert J.

Mooi Sjoerd! Het OVM blijft een prachtig water.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift