Oostenrijk Mittersill

Started by Forelletje, July 27, 2011, 23:03:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Forelletje

Daar is ie dan het verslag .
21 mei was het zover  met 6 gelijk gestemde richting Oostenrijk om 7 dagen alleen maar te vissen een goed gesprek te voeren en limonade te drinken
Naar een voorspoedige reis [9 uurtjes] konden we ons eerst Oosterijkse biertje achter over slaan en rustig een hapje eten [altijd goed daar wat het ook is ].
Traditie getrouw gaan we de eerste visdag altijd op ons gemak de vergunningen halen bij Udo en gelijk  de taxi vastleggen voor de dagen dat we naar de Krimmler ache gaan.
Dit laatste is aan te raden omdat er maar 12 vissers  de berg op mogen per dag .
Na dit alles gaan we dan richting Hintersee een prachtig berg meerje met een prima bestand aan verschillende forel soorten en vlag zalm .
.
Johan ving een hele mooie met een klinkhamer in zijn eigen stijl gebonden .
.
.

Let op de blauwe kleur aan de boven kant van de forel  prachtige vis .
Ik ben niet zo thuis in de soorten maar heeft deze forel ook nog een naam ???
Eindleijk maandag richtin de Krimmel arche na een half uurtje met de taxi kwamen we aan bij het hoogste punt waar de taxi stopt daarna loop ik vaan een uurtjr of 1.5 door stroom opwaarts .
De natuur word daar grillig maar wonderschoon de krimmler ache word er wild en soms ook woest en niet breder dan 5 meter maar bij ieder rotsblok met een keer stroompje erachter is wel een forel of seibling te vangen groot zijn ze niet het grootste gros is 25 cm hoog  met geregeld een uitschieter naar 40 cm  en die trekken er behoorlijk aan in de volle stroming.
Mijn Orvis Trout bumb 7 Ft #4 ging keer op keer hoepeltje rond .

.
.


Ik ben 2 dagen op de krimmler geweest en sommige van ons die voor het eerst meegingen wel 4 dagen die mannen hadden de tijd van hun leven 30\40 vissen per dag wie wil dat niet .
De rest van de dagen zijn we op verschillende plekken geweest  Elisabeth See met enorm veel uitgezette forel bijna iedere worp raak met het juiste vliegje een zwart cdctje op haakje 20 was de killer droog .
Leuk om een dagje te vertoefen is de Finkausee .
.
Bijna alleen maar grote vis  ..het meer is erg diep en het schijnt dat er forellen rond zwemmen die de meter aantikken de grootste die we er uitgehaald hebben 3 jaar terug was 83 cm en daar ben je dan dik een half uur mee bezig .
Moeilijk water maar zelfs de vlagzalm is er groot .
Leuk maar het moet je liggen de Salzach een nagenoeg recht kanaal waar het water kanon hard doorheen stroomt .
Helaas heb ik er geen foto's van want mijn camera kon niet tegen water >:(.
De salzach had vroeger een kronkelede vorm met vette bochten dammetjes en stuwtjes maar het water moet sneller afgevoerd worden dachten ze 80 jaar geleden recht maken dat ding .
Maar het water gaat zo hard en komt de laatste jaren zo hoog dat het gevaarlijk werd voor de omgeving nu zijn ze op heel veel stukken dammetjes aan het aanleggen eigelijk een soort kribben [net zoals  op de ijssel of lek ] maar dan ik het klein .
Tussen deze dammen zit prachtige vis ..dikke zware nimpf eraan stroom opwaarts werpen dan heeft hij tijd om te zinken  eenmaal in de keer stroom dan ben je op diepte ..hou je hengel goed vast want de aanbeten zijn geweldig en de vis ook niet echt groot maar beere sterk .
Verder nog wat foto's van dit prachtige vis gebied .

.
.
Helaas heb ik er niet meer maar als je slim bent ga je er zelf een keer naartoe [ga ik mee ;D].
Uit alle landen komen er vissers richting Mittersll ..ik sprak een belg die er al dik 20 jaar kwam en het verveelt nooit en dat laatste kan ik beamen .
Maar volgend jaar ga ik eens ergens anders in O0sterijk vissen .

Richard

Sieger

#1
Mooi daar Richard, alweer een plekje op mijn lijst erbij... :)


Sieger

Gert

Dank je Richard. We hebben ff op je verslagje moeten wachten, maar brengt weer veel herinneringen boven.
Wij gaan dus, na 15 jaar of zo Mittersill, in september naar een hotel in Gerlos. En guess what: de Finkau See zit daar ook ïn het "pakket" en is nog een stuk dichterbij ook  ;D

Groet,
Gert

forel

Een mooi verslag en de foto's zijn ook mooi

BV

Das een prent van een riviertje !

B

Plantje

Jongens jongens! Wat een schitterende natuur!


Bert J.

Mooie foto's en verslag. Wat een prachtige omgeving. Die kleuren....!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift