De Woldstek.

Started by Arjen, April 22, 2011, 16:48:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arjen

Vandaag heb ik weer van half 9 tot half 1 met mijn vader bij de woldstek gevist.

Ik ging eerst even met de vliegenhengel, mooie zalmforel geland van zo'n 50cm op een zelf gemaakt streamertje!

De vangst was bij de meeste mensen minimaal.. maximaal zo'n 3 รก 4 forelllen per persoon denk ik.

Het nadeel was dat de forellen extreem gingen samenscholen. Ik denk dat er de hele tijd zo'n school van 40 forellen door de vijver ging..
Opzich is dat niet erg, maar wel als ze ongeveer op het zelfde stukje water blijven zwemmen.
Hierdoor hadden 3 mannen een enorme vangst. De school forellen bleef namelijk vlak voor hun rondzwemmen.
Ik denk dat zij zo'n 20 forellen hadden(wel met spinhengel).

Ik heb met mijn vader 4 mooie zalmforellen gevangen. 1 op de vlieg en de rest met de spinhengel.

De vijver was enorm helder, en de vis was erg sterk. Voor de mensen die morgen/zondag gaan. Ik zal aan de rechterkant van de vijver gaan zitten.
Een man zei namelijk dat ze daar al de hele week zaten.

Een matige vangst, maar dankzij het weer was het weer genieten aan de waterkant. ;D

Groeten,

Arjen

Jozua

Fijn!! zeker op een zelfgebonden vliegje is het nog fijner!:p

vliegvisgek

volgende keer spinhengel thuis laten dan moet je wel met de vlieghengel en je zult zien dan gaat het snel veel beter na een tijdje spinhengels nooooooit meer menemen want
vliegvissen is zo veeeeeeeeeel mooier maar wel vet op een eigengemaakte streamer vis vangen he

HappyFisherman

Niet zo overdrijven Jeroen :D Ik vind deegsmijten soms net zo leuk of nog leuker dan vliegvissen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

nou die heb ik nog nooit mee gemaakt vliegvissers die veel al vliegvissen het deegsmijten nog leuker vinden nou geloof me slepen kan ik als de beste maar vind het echt geen ruk meer aan heb al 4 jaar de spinhengel niet meer mee genomen ja naar denemarken volgende week voor mijn dochtertjes maar anders nooit nooooooooit ;D

Rossie69

voordeel van vlieg :)

geen vuile handen van dat stink deeg :)

maat van me die is te er wel goed mee trouwens.

HappyFisherman

Quote from: vliegvisgek on April 23, 2011, 15:44:19
nou die heb ik nog nooit mee gemaakt vliegvissers die veel al vliegvissen het deegsmijten nog leuker vinden

Ik dus...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

gheehehhe, broodvisser ;)

HappyFisherman

Ik ben blij dat je het zegt Bas :D
Jij weet ook dat ik die forelletjes voor heel veel geld verkoop en zo fanatiek ben om iedereen op de zenuwen te werken...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

misschien een doorbraak op de markt : een deeg-vlieg maken en die voor gebruik in een geurstofje dopen....(of is dat ook geen vliegvissen meer ?) :)

Rossie69

Quote from: HappyFisherman on April 23, 2011, 22:47:32
Ik ben blij dat je het zegt Bas :D
Jij weet ook dat ik die forelletjes voor heel veel geld verkoop en zo fanatiek ben om iedereen op de zenuwen te werken...
oke met dobbert of glasbuisje

HappyFisherman

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on April 23, 2011, 22:51:11
misschien een doorbraak op de markt : een deeg-vlieg maken en die voor gebruik in een geurstofje dopen....(of is dat ook geen vliegvissen meer ?) :)

Ik vis, als ze nergens meer op pakken en bovenin zitten, met een blob van geel hertehaar op een drijvende lijn. Gewoon insmijten en laten drijven, omdat dat dan een stukkie deeg lijkt en ze er soms wel intrappen. Beetje ABC idee, want als je die binnenstript krijg je ook zo'n ploppend effect.

@ Rossie:
Ik moest vanmorgen met een dobber vissen en da's voor het eerst in m'n leven dat ik zo op forel vis. Een glasstaaf is me te zwaar en plonst teveel! Ik heb (had, want ook deze is me vanmorgen door midden geknapt HAHA) een 5 grams spinhengeltje en ik vis met een 0,5 of 1,0 grams schuifloodje boven een 50cm onderlijntje. Die maak ik trouwens gewoon van de hoofdlijn...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

glaslood bestaat niet :)

wel glas in lood toch ?

als er voor de ton moet gevist worden dan is het 2 aaa loodjes :)
meer niet.
dan kanik nog lichter of er weer 1 bij op knijpen :)

vis de laatste tijd alleen maar met drijflijn lange leader of tippit dat wel 4,50 5 meter :)
wel een stukkie voorslag natuurlijk.
das bij geloof
oja en een tatoo van mn dochter,die ze dan op mn arm tekent :)

maurice

tijd voor het echte werk Henk.
je kunt haar niet altijd laten tekenen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

ik vis op de put ook met de vlieg of met deeg.
soms heb je gewoon de ruimte niet voor de vlieg en moet je anders vissen.
als de vis boven in zit met warm weer en totaal niet wil happen en ik moet toch wat in de ton of pan hebben,
ja dan gaat het het beste met de vliegenhengel
::bbq:: ::proost:: ::proost::

vliegvisgek

tja maar kan me niet voorstellen dat als je goed kan vliegvissen dat je een spinhengel mee neemt maar goed iedereen is niet hetzelfde gelukkig

en heb niet veel ruimte nodig met de vlieglat en mocht het wel veel te druk zijn gaan we weg of naar andere vijver  ;)

dus met dit soort dagen niet naar de forel putten met de vlieglat  ???