Wiggle tail

Started by HappyFisherman, December 27, 2012, 18:29:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Benodigdheden:
2 haken (ik heb hier #10 nimph haken gebruikt)
Streamermateriaal (in dit voorbeeld konijnebont voor de staartjes)
Nylon (hier 26/100)

Om te beginnen zet je op de eerste haak een kraal welke je fixeert en bindt een stukje nylon in een lusje aan weerszijden op de haak. Afbinden en voor de stevigheid een likje varnish oid.


Zet vervolgens de tweede haak in de vice, nadat hiervan het oog verwijderd is. Binddraad opzetten en naar voren toe weer een stukje nylon inbinden, maar nu bovenop de haak. Haal dit stuk nylon door het lusje van de eerste haak en bindt het vervolgens aan de onderzijde dan de haak vast. Om het te fixeren doe je er een beetje varnish oid op en laat dit even drogen.


Bindt een staartje in, dub het lijfje, ribje er op en afbinden. Zet bij het afbinden een paar extra knopen en lak het af, zodat het geheel niet van de haaksteel schuift.


Zet de voorste haak in de vice en herhaal bovenstaande.



Knip de voorste haak door bovenin de haakbocht en klaar is je Wiggle Tail streamertje!


Varieren in ALLE mogelijke manieren en je hebt een heel arsenaal aan forellenverleiders ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jasper


HappyFisherman

Ik heb em inmiddels in geel, groen, oranje, olive, bruin, met bont, met marabou, verschillende kralen enz enz :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Ron

Leuk gedaan Bram  ::goodjob::.

Gerrit72





::goodjob:: Mooi gedaan, leuk idee!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

vliegvisgek

ziet er goed uit maar waarom gebruik je 2 haken bram
ik knip de eerste altijd af of heb je er geen reden voor
maar ze werken wel hoor baars en forel goed bezig verder ;) ;)

Troutbuster

Lekker Streamertje Bram!! ::goodjob::

Al mee gevist intussen??

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Eergisteren even uitgelaten, maar niks mee gevangen. Beweegt wel super dus die gaat me straks in Ruinerwold wel vis opleveren!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Dick

ik heb een paar jaar geleden ook zo iets gemaakt, maar dan met een klein warteltje op de voorste vlieg in gebonden, kun je allerlei staart wisselen

mvg Dick

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

catchem

Leuk, maar.., is het niet handiger om eerst de achterste haak te binden en dan deze tebevestigen aan de voorste haak en het nylon in te binden. Lijkt mij dat bij het binden de voorste haak in de weg zit.

hendri

dat heb je wel mooi gemaakt bram, zelf laat ik het haakoog aan de achterste zitten, en zet die dan met een nylon lusje op de voorste haak. maar zoals jij het heb met die 2 lussen zal die denk ik wel meer actie geven. ::goodjob::

vliegvisgek

Quote from: speycast on December 27, 2012, 20:47:29
Knip de voorste haak door bovenin de haakbocht en klaar is je Wiggle Tail streamertje!

niet helemaal goed opgelet   vliegvisgek

jawel opgelet toch of lees ik nu echt verkeerd hahahaahahah

Rossie69

Om te beginnen zet je op de eerste haak een kraal welke je fixeert en bindt een stukje nylon in een lusje aan weerszijden op de haak. Afbinden en voor de stevigheid een likje varnish oid.

dus Rob laatste foto komt pas knippen.


vliegvisgek

Quote from: Rob van H. on December 29, 2012, 20:58:58
Boven de laatste foto vliegvisgek, je moet die gasten ook alles op een presenteerblaadje geven ook he Bert!!!  ;D ;)

jeb jullie hebben gelijk ik had dat niet gelezen  :-[ :-[ :-[