Waadpak

Started by wh82, October 05, 2015, 09:31:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wh82

Ik ben op zoek naar een waadpak voor herfst/winter/voorjaar. ('s zomers ga ik liever gewoon het water in, droogt vanzelf)
Wat zou wat jullie betreft het minimum zijn waar ik zou naar moeten zoeken?
Eigenlijk zal t vooral OVM zijn waar ik t wil gebruiken met heel af en toe een tripje forellenrivier. Het budget is klein, heb eigenlijk andere prioriteiten zoals een verbouwing.



Floor

Wanneer je het pak voornamelijk in koudere periodes wilt gebruiken is een neopreen pak misschien een goed idee.
Deze zijn niet erg duur en 'relatief' warm.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

wh82

Is een pak met laarzen "er aan vast" een absolute no-go? En vilt of rubber zolen?

Gert

Met de " eisen" die jij stelt is een neopreen waadpak met laarzen er aan vast met viltzolen volgens mij de beste optie.
Kun je voor 60 Euro klaar zijn denk ik (gebaseerd op ervaring van een aantal jaren terug).
Alleen oppassen op nat gras en zo met vilt, want je kunt nog wel eens onderuit glijden. En als je dan op je hengel valt, of op een andere manier ongelukkig terecht komt, kan het letterlijk en figuurlijk pijn doen.
Rubber zolen zijn levensgevaarlijk op met name met mos begroeide stenen. Vibram is de beste keuze wat dat betreft, maar dat gaat wel in de papieren lopen.
Mijn eerste waadpak was er ook gewoon een van neopreen met vaste laarzen en viltzolen, en heb er denk ik 12 jaar mee gedaan, uitsluitend in buitenlandse riviertjes.

Groet,
Gert   



Marco B

Een (2e hands) neopreenpak is denk ik een goede en goedkope optie. Of wat nog minder kost: een gewoon ouderwets rubberen waadpak. De meesten vervloeken die dingen omdat je er in kan gaan zweten maar aan de andere kant; als je in Denemarken kijkt dan zie je nog steeds enorm veel Deense en Duitse vissers die dingen gebruiken. Bijna onverwoestbaar en kosten vaak een spreekwoordelijke 'drol'.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Gert

Quote from: Marco B on October 05, 2015, 13:29:13
Of wat nog minder kost: een gewoon ouderwets rubberen waadpak. De meesten vervloeken die dingen omdat je er in kan gaan zweten maar aan de andere kant; als je in Denemarken kijkt dan zie je nog steeds enorm veel Deense en Duitse vissers die dingen gebruiken.

Bikkels hoor, die Denen en Duitsers. Man, wat heb ik een kou staan lijden in zo'n Albatros Ocean pak in de Dordogne, zodra de zon weg was.
Ik moest gewoon het water uit, want ik stond echt te vernikkelen. Waarschijnlijk had ik dat met warme kleding eronder wel kunnen verhelpen, maar voor mij nooit meer zo'n rubberen waadpak.

wh82

Thanks allemaal, ga de aanbiedingen en marktplaats in de gaten houden voor een neopreen wader met laarzen met viltzolen.