Verlangen jullie ook zo naar de zomer???

Started by sjoerd, March 26, 2015, 21:29:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Met zulk "voorjaarsweer"als vandaag met amper 3 graden celcius verlang je toch weer naar het heerlijke warmere jaargetijde.  Immers: de tijd voor het belagen van de echte zomervissen zoals:

eerst de voorjaarsbrasems

de windes op de droge vlieg



en de karpers

en liefst zulke baksteenbrede ruizers  :)
en....en....tsja wie weet wat de zomer ons nog brengen zal aan mooie vangsten.

Laat de zomer maar komen zou ik zo zeggen!! 8) 8) 8)

Sjoerd

MarcelN

NEEEEEE Dan gaat het OVM wéér verrot, het gaat prima zo ::agree::

sjoerd

Laten we langzaam beginnen  Marcel, graadje of 18?? :) :) :) :)
Dat moet kunnen toch. En anders wat zoutwater minnende graskarpers in het OVM :P

Sjoerd

Bone F

Wat mij betreft nog maar ff rustig aan. We beleven nog steeds leuke (bb)momenten in de haven ;D
Maarrrrrrrrrrrr zo'n winde moment hoop ik toch ook in de komende tijd eens mee te maken.

MarcelN

#4
Van mij mag het half april los gaan +15C, maar laat die nachtvorst nu nog maar komen, dat compenseert de slappe winter, dat is voor alles beter hoor, alles was in de war tot aan de wintervisserij toe!

Frans, die brasems en windes pak je hier makkelijk in de waterweg, da's niet te ver voor jou ;) met mooie harders als bonus

Maar uiteraard verlang ik ook weer naar de mooie voorns in de polder slootjes, maar laat eerst de natuur zelf even herstellen!

Scaramouche

Een flinke winde op de vlieg staat bij mij hoog op het verlanglijstje, ik weet hier in de buurt alleen niet waar ze rondzwemmen maar ik ga er graag een keer voor naar de Waal of IJssel. dus wat warmer weer is best welkom.

Maar ik zit echt met ontzag te kijken naar die ruiser zeg  :o Da's bijna een tennisracket! Die weet ik wel te zitten maar ik heb ze nog nooit kunnen vangen. En ook om die reden mag het snel warmer worden. Voor 18 graden de hele zomer door teken ik meteen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Wouter96

#6
Wat mij betreft kan die zomer niet snel genoeg komen. Heb nog niet echt kunnen genieten van mijn nieuwe 3tje op de stadswatertjes. Hier op een watertje in de buurt zijn de karpers er wel al weken meteen bij wanneer je een stukje brood op het water gooit, misschien eens gaan proberen wanneer het zonnetje weer terug komt ;)

sjoerd

Quote from: Scaramouche on March 26, 2015, 22:18:50
Een flinke winde op de vlieg staat bij mij hoog op het verlanglijstje, ik weet hier in de buurt alleen niet waar ze rondzwemmen maar ik ga er graag een keer voor naar de Waal of IJssel. dus wat warmer weer is best welkom.

Maar ik zit echt met ontzag te kijken naar die ruiser zeg  :o Da's bijna een tennisracket! Die weet ik wel te zitten maar ik heb ze nog nooit kunnen vangen. En ook om die reden mag het snel warmer worden. Voor 18 graden de hele zomer door teken ik meteen.

18 graden in de zomer? Voor de winde en voorn mag het wel warmer zijn. Hoe warmer hoe beter!(tot op zekere hoogte natuurlijk pfffff 8) )
Juli vorig jaar was een topwindemaand voor mij  met meer dan 160 windes! Maar goed toen waren we ook niet op vakantie elders in Europa :) :)

wouter veuger

mooie platen sjoerd! ik zeg laat de lente maar komen :)

Scaramouche

Quote from: sjoerd on March 27, 2015, 11:32:08
18 graden in de zomer? Voor de winde en voorn mag het wel warmer zijn. Hoe warmer hoe beter!(tot op zekere hoogte natuurlijk pfffff 8) )
Juli vorig jaar was een topwindemaand voor mij  met meer dan 160 windes! Maar goed toen waren we ook niet op vakantie elders in Europa :) :)

Ik ben zelf helaas niet zo warmteminnend, ik verbrand al bij een zonnig weerbericht en als het warmer wordt dan 25 graden leg ik het echt af :(

Maar er mogen natuurlijk best een paar dagen van 25 graden tussen zitten. Als het 's avonds maar een beetje afkoelt en de slootjes hier maar niet veranderen in een gistende algenbende.

En 160 windes, respect! Vang je die op de rivier of ook in binnenwater?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gerrit59

Wat een mooie platen Sjoerd! Leuk weergegeven.
Zomer? Laat het eerst maar eens lente worden.......
En dat laatste schijnt er nog niet aan te komen.....

Gerrit

Peter68

Van mij mag het weer zomer worden.
Ga deze zomer Harder op de vlieg onderzoeken.
Wel gelukt in de afgelopen jaren maar ga er nu echt tijd aan besteden >:(

Bone F


Plantje


merijn1982

Mooie platen sjoerd!! Heb er zeker zin in. Zeker nu het weer zo is als vandaag. Laat de zon maar komen!!
Tight lines!!

Inderk

Hier heb ik ook wel weer zin aan!
Struinen met een droog vliegje en op zicht vissen........

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


looland

volgens mij is de herfst net weer begonnen !

Bone F

Het roofvisseizoen kan nog wel met een week verlengd worden..................

sjoerd

#18
@ Frans: Ben benieuwd of ik morgen  niet uit mijn BB waai :)
Maar gaan doe ik toch, kijken of er een rustig hoekje is te vinden . Het is de laatste mogelijkheid voor mij om nog even een grote streamer te laten zwemmen. Het is immers bijna april... :'(

@ Inderk:.  Die windes (en ruisers)  vangen we  ook op de droge vlieg hoor. :) :)

goswit

Zo rond 5 uur schok mijn hond zich een ongeluk ,vloog bekant een meter de lucht in .  De reden was Wodan en Donar kwamen even langs en trakteerde ons op een kleine wolkbreuk   . Van mij mag het met Pasen 22 graden worden en dan heel rustig naar de 25 graden gaan tot Kerst en dan wat warmer.  :)  Wat een KL#@#^% weer vandaag. :'(
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Marksman


Mijn goede voornemen is dit jaar wat meer te vissen, en als ik deze mooie foto's zie dan ga ik dat maar doen ook.

sjoerd

Vandaag 30 maart was het nog lang geen zomer!!!
Ik waaide zowat mijn BB uit maar ik wilde toch nog even het grote water op.
De temperatuur viel ontzettend mee, soms was het zelfs warm als de zon er even bijkwam maar die wind. Pff
lastig om op één plek te blijven liggen.

Even in de luwte liggen toen dit buitje overkwam


Na een uurtje vissen toch weer die bekende tik op de hengeltop: aanbeet!


En toch weer een mooie 80-dame binnenboord
De laatste van dit seizoen? We hebben nog één dag.

Sjoerd

Plantje

Ik ben vanavond maar even op de motor weg geweest. Ook wel lekker! Misschien deze zomer ook maar af en toe met de motor met de vliegvisspullen op pad. Net als Bert Jans rond tuffen op zoek naar mooie stekjes!

Gerrit59

Sjoerd!!!

Volgens mij heb je deze schitterende vorm van het vissen op snoek wat te laat ontdekt.....


Gerrit

sjoerd

#24
Quote from: Gerrit59 on March 30, 2015, 21:19:30
Sjoerd!!!
Volgens mij heb je deze schitterende vorm van het vissen op snoek wat te laat ontdekt.....
Gerrit

Haha Gerrit, een oud Fries spreekwoord zegt: Better let dan net! :) :)
maar...Ik viste vroeger ook al met de BB(zelfgemaakt nog van binnenbanden) en ook wel op snoek
maar dan meer in de herfst. Toen is het in het slop geraakt en nu met de high & dry BB is het toch wel prettiger en veel minder koud.