Forellenvijver

Started by ruud r., June 25, 2013, 20:41:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud r.

Hallo allemaal,

Ik heb ondertussen al wat vissoorten gevangen met de vliegenhengel, maar ik wil toch ook eens op de forel gaan proberen. Het leek mij een goed idee om dat eerst eens te doen op een forellenvijver. Mijn vraag is nu, wat zijn voor dit jaargetijden goede vliegen (voor op de forellenvijver).

Alvast bedankt

Joost S.

#1
Ik ben geen kenner, sterker nog, ik moet mijn vliegvisdebut ook nog maken op een forelvijver. Maar heb me al wel ingelezen, misschien kan je toch wat met mijn antwoord.

En dat is zo niet te zeggen eigenlijk. Het ligt ook aan welke vijver het is. Op de ene vijver in twente kunnen roze vliegen werken en in zeeland blauwe. (Even simpel gezegd)

Dat kan verschillen. Op een andere vijver stikt het van de mieren die net uit vliegen.... het kan heel plaatselijk net dat verschil maken, door allerlei oorzaken.

Ik denk dat je het beste gewoon kan vragen op de put waar je vist. Ik denk dat die meestal wel willen helpen en zeggen welke vlieg momenteel goed gaat. Dan pak je iets van je eigen vliegen die daar een beetje op lijken en of je koopt daar enkele vliegen zodat je meteen aan de slag kan.

Maar..... Laten we even de kenners af wachten. Vel plezier alvast,ik ga ook binnen een maand minimaal een keertje, ik denk in terheijden.


Bekeerling

Ik ga morgen ook weer op de forel  :) Is heel wisselend wat werkt, heb de meeste met droge vliegjes gevangen op de eemhof. Maar ook een snel binnengestripte natte vlieg werkte goed  ;D Leuke visserij en die beestjes vechten fel!
Ik weet de namen van m'n vliegjes nooit te onthouden maar als je een leuke voorraad hebt zou ik ze allemaal meenemen en veel proberen om zodoende de killers eruit te filteren. Veel plezier!

gijsie20

Misschien ook wel handig..waar kom je vandaan en welke vijver wil je naartoe? Misschien kunnen "locals" je dan wat verder helpen.
En het kan elke dag weer anders zijn..was vandaag om de Eemhof, kleine vijver was weinig te beleven  :o groote vijver 10 hele mooie op de droge vlieg  8) Zwart palmertje en hertenharen sedge.

ruud r.

Ik kom uit Brielle (jaja, vlakbij Oostvoorne, leuk om te zeggen hier :P), maar ik woon nu in Utrecht.
Ik zat te denken om het gewoon hier in Utrecht te proberen van het weekend, maar dat idee kan al de prullenbak ik vanwege de TT op het laatste moment. Maar ik begrijp dat ik dan denk ik gewoon even bij Traditional langs moet hoppen, kan ik gelijk de materialen halen. Moet eerlijk bekennen dat ik nog geen arsenaal aan vliegen heb, ik bind wat ik nodig heb als ik ga vissen. De laatste tijd waren dat vooral allerhande zalmeitjes en broodvlokjes. Ik heb nog niet  echt ervaring met de kleinere vliegen.

Mocht iemand een goed idee hebben, laat maar weten, voor nu in ieder geval bedankt.


Rossie69

vraag pas is of de eigenaar.

pas zit hier ook op het forum.\en die is kind aan huis op de ruigenhoek.

Hilco

De eigenaar heeft ook van alles aan vliegen en streamers te koop  ::goodjob::