identiteit gezocht zinklijn

Started by Bertil, January 21, 2016, 16:19:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bertil

Hallo allen,

Ik weet dat het lastig is maar niet geschoten..

Ik heb een spoel van iemand overgenomen met naar zeggen een Airflo six sence 3ips.
Ik had zelf al ontdekt dat het waarschijnlijk geen lijn is van de afgelopen 4 jaar. Ik kwam ergens tegen dat ze sinds die tijd begonnen met de kleur van de head. Omdat Airflo (weet niet hoelang) zijn lijnen kleurt naarmate je hoger in de aftma's komt, daarmee kan ik ook al uitsluiten dat het geen nieuwere lijn is van hun.
De kern lijkt van zacht materiaal stoffig. De lijn is over de gehele lengte zwart/antraciet. Volgens de viorige eigenaar gooit hij prima op een zesje.
Mijn vraag, heeft iemand een idee welke lijn dit kan zijn. Kan het zijn dat dit een oude Airflo is van een aantal jaren terug?





Wie het weet mag het zeggen  8)  ;D

marc

Eerste 30 ' wegen ,heb je al een redelijke indicatie welke klasse die lijn is .
Ziet er meer een lijn van S Anglers uit.
Grt marc

Bertil

#2
Hallo allen,

Ik heb inmiddels de lijn gewogen op de eerste 9,1 meter en kom uit op 138 grains.
In een tabel voor wf lijnen had ik gezien dat dit in de aftma 5 klassen valt. Voor zinkende lijnen heb ik dit niet kunnen vinden.
Kan iemand ontkrachten dat dit een airflolijn zou kunnen zijn, bevestigen mag natuurlijk ook.
Ik hoef denk ik niet bang te zijn dat mijn Vps 5 overbelast wordt denk ik.
Zit redelijk wat geheugen in de lijn en ik weet niet welke sinkrate het is.
Ik had ergens gelezen dat je dat zelfs kon bereken, is dat te doen voor huis tuin keuken visser?
Ga er natuurlijk ook nog mee werpen, kijken wat er gebeurt.

Heb net nog even gemeten, de lijn vanaf de volglijsten tot de tip is ongeveer 7 meter,  in de laatste meter naar de tip wordt de lijn weer dunner.

Groet Bertil

jo flyfishing

Waarom zou dit voor een zinkende lijn anders zijn?
Hengel moet nog steeds hetzelfde gewocht werpen, of de lijn nu drijft of zinkt.

Drijven of zinken wordt door de densiteit bepaald, niet door gewicht.

Quote from: Bertil on January 25, 2016, 09:47:41
In een tabel voor wf lijnen had ik gezien dat dit in de aftma 5 klassen valt. Voor zinkende lijnen heb ik dit niet kunnen vinden.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain