Tour de OV 2016 deel 2

Started by FrancoisCKX, June 30, 2016, 20:33:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Plantje

Hmmm... wel een goed punt. Ziet iemand het zitten om zoiets op te pakken?

Gert

#101
Ik heb het een paar jaar geleden gedaan hier in Amstelveen. Was eind mei, en er werd bijna niet gevangen. Toen heb ik al gezegd: ik zou het nog wel eens over willen doen, maar dan wel later in het jaar.
En dat staat in principe nog steeds. Hoeft echter niet dit jaar te zijn  ;D, dus laat niemand dat weerhouden om het initiatief te nemen voor dit jaar.

maurice

Quote from: Menno_siemensma on May 27, 2017, 20:52:03
Wow, is 2017 nu al over dan?? Damn de tijd vliegt. Dacht dat we nog maar in mei zaten...
Initiatief nemen mag uiteraard als je dat wilt natuurlijk! ::top::

als je alles eens terug leest zul je merken dat de tour de OV een dag is die over het algemeen in mei word georganiseerd.
zodat er een mooie verdeling van dagen is over het hele jaar.
dat de vangsten soms wat minder zijn daar aan toe, het gaat om de gezelligheid.
het initiatief nemen????
man ik heb er al genoeg gedaan, zowel Tour de OV als de snoektour net als andere personen hier.
het hoeft en moet niet altijd van het zelfde groepje uit te gaan.
en dat hebben we ook 2,5 jaar geleden aangegeven wij doen het niet meer.
het zogenaamde groepje dat vast geroest zat hier deed wel veel voor het forum daar waar de nieuwe glad gesmeerde leden het laat afweten.
en dat geld voor vele dingen op het forum tegenwoordig.
ben er nu dan ook van overtuigt dat wanneer Inderk (Kermit) of Arno zeggen ik stop je de binddag en baggeldag ook kwijt bent.
persoonlijk heb ik er meer dan genoeg ingestoken om deze dag of de snoektour te organiseren.
het is tijd voor de andere, de nieuwe niet vast geroeste vissers om dit stokje over te nemen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Menno_siemensma

Quote from: maurice on May 30, 2017, 08:37:09
als je alles eens terug leest zul je merken dat de tour de OV een dag is die over het algemeen in mei word georganiseerd.
zodat er een mooie verdeling van dagen is over het hele jaar.
dat de vangsten soms wat minder zijn daar aan toe, het gaat om de gezelligheid.
het initiatief nemen????
man ik heb er al genoeg gedaan, zowel Tour de OV als de snoektour net als andere personen hier.
het hoeft en moet niet altijd van het zelfde groepje uit te gaan.
en dat hebben we ook 2,5 jaar geleden aangegeven wij doen het niet meer.
het zogenaamde groepje dat vast geroest zat hier deed wel veel voor het forum daar waar de nieuwe glad gesmeerde leden het laat afweten.
en dat geld voor vele dingen op het forum tegenwoordig.
ben er nu dan ook van overtuigt dat wanneer Inderk (Kermit) of Arno zeggen ik stop je de binddag en baggeldag ook kwijt bent.
persoonlijk heb ik er meer dan genoeg ingestoken om deze dag of de snoektour te organiseren.
het is tijd voor de andere, de nieuwe niet vast geroeste vissers om dit stokje over te nemen.
Dat het voorheen in mei was betekent niet dat dit altijd moet, blijkbaar is het dit jaar niet gelukt door iemand dit op te pakken in mei, welke reden dan ook, wellicht doet iemand anders het wel, wellicht is er ook te weinig animo meer voor. Ik vind het voor mij persoonlijk te ver weg om voor een dagje dik 3 uur te moeten reizen, aangezien het meestal het westen des lands danwel rondom de grote rivieren gedaan wordt.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

maurice

Tour de OV = tour de Overijssel later omgedoopt tot tour de overal.


Heeft idd 3 X ergens anders in NL plaats gevonden.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

Hier hebben we een .

aangezien de zomer vakantie in aantocht is mischien begin najaar.

Joost S.

De nieuwe, gladgesmeerde leden... mwaha!!! Dat vind ik nou niet bepaald een feestelijke oorkonde,  ;D.

weerwolf

Maar dat geld niet alleen hier, ook binnen verenigingsleven werkt het zo. Als de oudgedienden het niet doen dan gebeurt er nix behalve commentaar geven.
Bij the kingfisher wordt er ook maar gewacht totdat iemand weer wat organiseerd er wordt wel gevraag wanneer doe je weer een tripje duitsland oid maar zelf organiseren doen ze niet.


Van de ene kant snap ik het wel me ziet vaak op tegen het werk en dat is nou  net wat het niet is......niet veel werk het is meer doorpakken.
Commentaar krijgen doe je toch wel want je kunt het niet voor iedereen goed doen, dat idee moet je direct los laten. Het gaat idd om de gezelligheid en bijpraten en nieuwe contacten op doen en gezichten bij namen hebben. Vissen is altijd al bijzaak geweest.


Nieuwelingen pak het op......vraag evt om 1 van de oudgedienden om tips die willen ze wel geven. Nu gaat het om het principe.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Joost S.

#108
Vorig jaar heeft een nieuweling het toch gedaan? Denk dat je sommige nieuwelingen te kort doet. Volgens mij was er ook een joeri, nog jong, die ook al van alles mee probeerde te doen. Hilco.... werd weg gepest.....

En vergeet niet dat als mensen hier niks doen, ze dat wellicht wel doen op andere plaatsen. Misschien doen ze dat wel heel veel, dat weet jij niet. Je kan moeilijk op alle forums waar je deelt neemt dagjes/evenementen organiseren. Of sponseren. Dat gaat gewoon niet.

En dan vergeet je nog een heel belangrijk ding. Vliegvissen is, als je begint acacadabra.... dan kan je toch niet van zo iemand verwachten dat die meteen iets gaat organiseren? Eerst maar eens leren wat dat allemaal inhoudt, en wat er allemaal mogelijk is met vliegvissen.

En dan is er nog iets. Toen ik lid werd, een jaartje of 3 (?) geleden, was de sfeer erg slecht en was er continu ruzie tussen oud leden onderling. En er zit nog steeds oud zeer, althans, dat gevoel heb ik. Ook niet iets dat je als nieuweling aan spreekt iets te betekenen, kijk wel uit... toen.


Maar goed.... just my humble opinion, ;-).

maurice

#109
Pepertje aka Youri ja die heeft een snoektour georganiseerd.
Maar na 8 of 9 jaar dat hij op het forum zat.
En als ik me niet vergis is hij nu ook van het forum af.
Oud zeer, verschillende meningen manier van communiceren het is maar hoe je het wil noemen.
Toch wel mooi dat ze dan bij een binddag samen aan tafel zitten te eten.
Maar idd er werd meer gepost door oudere leden, cq leden die langer lid zijn.
Maar ook dat is heel heel veel minder geworden.

Joost.s
je moet wel begrijpen dat we vast geroosterde zijn genoemd en niet met de tijd mee gingen.
Gelukkig hadden we wel respect voor elkaar en was het delen van info nooit een probleem.

En niemand zal zo gek zijn als ik ben geweest.
En niemand verwacht dat.

Even terug op het onderwerp
Er is namelijk een wisselbeker en die moet dan nog ergens rond zweven.


::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

#110
Nog ff voor de duidelijkheid,

Januari binddag
Maart  baggel.
Mei tour de Ov

Vakantie

September/ oktober een forellen dag
November/december snoektour.

Zo zag de agenda er meestal uit.
Met spontane dagen er tussen door.

Dit zijn vaak de dagen geweest waar de beginners het leren of een stuk verder komen met de mooie hobby.
En niet via een YouTube filmpje

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sjaalaf

Ookal ben ik vrij nieuw het lijkt me leuk om
Mee te gaan